Auteur : Remco Molenaar zondag 10 juni 2007 om 12:57:06

Eén miljoen PlayStation 3's over de toonbank in Europa

Bron: GameSpot
Sony's directeur Howard Stern heeft bekend gemaakt dat sinds de release op 23 maart 2007 er maarliefst één miljoen PlayStation 3's over de toonbanken zijn gevlogen in de PAL-regionen. Kort door de bocht vallen Europa en Australië onder de PAL-gebieden, aangezien de PlayStation 3 in het Midden-Oosten, Afrika en Zuid-Amerika, waar de PAL-beeldindeling ook wordt gebruikt, nog niet is verschenen.

Deze één miljoen verkochte units zijn bereikt in iets minder dan tien weken, wat volgens Sony voor hun een record is. De PlayStation 3 verkocht in Europa dus sneller dan de PlayStation 2, de PlayStation 1 en de PlayStation Portable na hun lancering. Wat betreft softwareverkopen hoorden Motorstorm en Resistance: Fall of Man bij de bestverkopende games. Die eerste verkocht 600.000 keer en de tweede 500.000 keer. Wereldwijd staat de PlayStation 3-teller op ruim drie miljoen verkochte exemplaren.

Overigens tikten zowel de Xbox 360 als de Nintendo Wii de één miljoen verkochte consoles in Europa sneller aan dan de PlayStation 3.
Het volgende of vorige nieuwsbericht:
» 16:57   Nieuwe preview: BioShock
« 10:25   Left 4 Dead straks al speelbaar tijdens Showdown 2007
Reacties
Ga naar pagina: 1
Gepost door TheDude op zondag 10 juni, 2007 om 13:32:18 quote

GN "Commander"

1053 posts
"Overigens tikten zowel de Xbox 360 als de Nintendo Wii de één miljoen verkochte consoles in Europa eerder aan dan de PlayStation 3." Wat een enorme verrassing zeg, gezien de launchdata...
Gepost door Rhemme op zondag 10 juni, 2007 om 13:33:51 quote

GN "Sickness"

4354 posts
Relatief gezien he, in minder dan tien weken
Gepost door PaNNa op zondag 10 juni, 2007 om 13:41:30 quote

The Hunter

6662 posts
Dat verbaast me dat ze zoveel verkocht hebben , is nog tamelijk duur ook.
Gepost door HardCoreGamer™ op zondag 10 juni, 2007 om 13:55:42 gewaarschuwd quote

GN "Legendary"

2529 posts
oke mooi
Gepost door Supreme Link op zondag 10 juni, 2007 om 14:10:31 quote

GN "Sickness"

5803 posts
Toch een mooi aantal, die miljoen
Gepost door denjaap op zondag 10 juni, 2007 om 14:14:10 geband quote

GN "Commander"

1061 posts
Suprime Link schreef:
Toch een mooi aantal, die miljoen

ja !

Gepost door PS4owner op zondag 10 juni, 2007 om 14:17:05 quote

Duke Nukem

454 posts
sony heeft het goed gedaan 1 miljoen consoles in veel minder tijd dan de xbox 360 en de Wii, sony blijft de beste
Gepost door Cirdan op zondag 10 juni, 2007 om 14:23:07 quote

GN "Cryptic Destine"

4734 posts
Sony is de beste Jaja, ik ben een sony fanboy, so what?
Gepost door PielePalle op zondag 10 juni, 2007 om 14:30:38 quote

Sub Zero

398 posts
ps3owner schreef:
sony heeft het goed gedaan 1 miljoen consoles in veel minder tijd dan de xbox 360 en de Wii, sony blijft de beste

Uu ik ben geen anti-PS3 hoor maar er staat:

Quote:
Overigens tikten zowel de Xbox 360 als de Nintendo Wii de één miljoen verkochte consoles in Europa sneller aan dan de PlayStation 3.

sneller!

Gepost door Nielskuhhveki op zondag 10 juni, 2007 om 14:32:56 quote

Sub Zero

363 posts
uhm wat voor winst is dat dan 600x1 000 000 = 600.000.000 ????? Lekker verdienen
Gepost door para op zondag 10 juni, 2007 om 14:35:57 quote

Sub Zero

334 posts
voor elke verkochte ps3 maakt sony verlies dus geen winst alleen verdienen ze wel veel aan de spellen
Gepost door ps3 gek op zondag 10 juni, 2007 om 15:05:50 quote

GN "Sickness"

2201 posts
Oké 600 euro is veel geld maar heb je gezien wat een normaele blu-ray speler in de winkels kost?? Meer dan 1000 euro en dan kun je alleen blu-rays afspelen.. dus dan kun je beter een PS3 kopen.
Gepost door arie de beuker op zondag 10 juni, 2007 om 15:07:34 quote

Duke Nukem

456 posts
Niels13 schreef:
uhm wat voor winst is dat dan 600x1 000 000 = 600.000.000 ????? Lekker verdienen

Je kunt goed rekenen

Gepost door PaNNa op zondag 10 juni, 2007 om 15:30:17 quote

The Hunter

6662 posts
ps3 gek schreef:
Oké 600 euro is veel geld maar heb je gezien wat een normaele blu-ray speler in de winkels kost?? Meer dan 1000 euro en dan kun je alleen blu-rays afspelen.. dus dan kun je beter een PS3 kopen.

Hierin heb je wel gelijk , maar ik wacht liever tot de PS3 zijn prijs daalt.

Gepost door Nielskuhhveki op zondag 10 juni, 2007 om 15:59:48 quote

Sub Zero

363 posts
arie de beuker schreef:
Niels13 schreef:
uhm wat voor winst is dat dan 600x1 000 000 = 600.000.000 ????? Lekker verdienen

Je kunt goed rekenen

das wel het makkelijkste rekensommetje wat je kunt bedenken

Gepost door Mrn. op zondag 10 juni, 2007 om 16:07:11 quote

GN "Sickness"

2055 posts
TheDude schreef:
"Overigens tikten zowel de Xbox 360 als de Nintendo Wii de één miljoen verkochte consoles in Europa eerder aan dan de PlayStation 3." Wat een enorme verrassing zeg, gezien de launchdata...

Whaha .

Gepost door FableFreak op zondag 10 juni, 2007 om 17:19:38 geband quote

GN "Die Hard"

539 posts
playstation sucks, geef mij maar de x360
Gepost door Nielskuhhveki op zondag 10 juni, 2007 om 17:30:05 quote

Sub Zero

363 posts
FableFreak schreef:
playstation sucks, geef mij maar de x360

bestaan die nog dan

Gepost door XGT_Spider op zondag 10 juni, 2007 om 17:51:27 quote

GN "Die Hard"

519 posts
Niels13 schreef:
arie de beuker schreef:
Niels13 schreef:
..

Je kunt goed rekenen

das wel het makkelijkste rekensommetje wat je kunt bedenken

lol sony krijgt niet de hele 600 euro voor een console ofwel ±S

Gepost door The Illusionist op zondag 10 juni, 2007 om 17:54:52 quote

Sonic

219 posts
Productiekosten, anyone? En ik heb ook gehoord dat ze per PS3 verlies draaien en dat alles in handen ligt van de verkoop van games.
Gepost door Wouter op zondag 10 juni, 2007 om 18:17:10 quote

GN "Ultima"

1720 posts
Wow, dat is snel... NOOOOT!!!
Gepost door games-are-things-in-live op zondag 10 juni, 2007 om 20:24:05 quote

Pacman

82 posts
denjaap schreef:
Suprime Link schreef:
Toch een mooi aantal, die miljoen

ja !

Mee eens!

Gepost door Tom op zondag 10 juni, 2007 om 20:38:21 quote

Eindredacteur

12295 posts
Daar zijn ze snel mee, al helemaal gezien de lack aan PS3's in sommige landen. Tot zover zie je mij er nog geen kopen.
Gepost door Darkknight op zondag 10 juni, 2007 om 20:45:37 quote

GN "Commander"

1403 posts
Dat is erg snel gegaan idd maar playstation heeft er nu 1 miljoen over de toonbank maar ze hebben meer verlies

geleden dan winst gemaakt hopelijk volgen er betere tijden voor de playstation want het is echt een gaaf apparaat man

Gepost door martyntjee op zondag 10 juni, 2007 om 21:13:33 quote

GN "Die Hard"

860 posts
nou als die rond 400 euro is en er zijn meer spllen gaan ze wel meer winst draaien maar alsnog 1mil verkocht hallo die dingen kosten tege 700 euro zijn die mensen gek ofzow ok hij is gaaf dat geef ik toe maar 700 euri zou ik er neit voor betalen
Gepost door BKiller op zondag 10 juni, 2007 om 21:38:45 geband quote

Sub Zero

369 posts
Woooooohhhhhh...! miljoen Barbeques over de toonbank!!!
Gepost door Sp33dy op zondag 10 juni, 2007 om 22:17:11 quote

Prince of Persia

165 posts
BKiller schreef:
Woooooohhhhhh...! miljoen Barbeques over de toonbank!!!
Het schijnt een goeie barbeque te zijn dus daarom denk ik

Gepost door Rijstekorrel op zondag 10 juni, 2007 om 22:34:25 quote

GN "Sickness"

10844 posts
zo is al aardig wat