PC-versie Tom Clancy’s H.A.W.X. voorzien van patch 1.02

Ubisoft heeft zojuist patch 1.02 vrijgegeven voor de PC-versie van de ultieme vlieggame Tom Clancy’s H.A.W.X. De patch bevat zoals te verwachten een hoop optimalisaties en bug fixes. De volledige lijst met veranderingen kun je onderaan dit bericht vinden.

De patch is hier te downloaden voor de retail-versie van de game en hier voor de digitale versie.

In Tom Clancy’s H.A.W.X. heb je de keuze uit meer dan 50 vliegtuigen om heftige dogfights aan te gaan op grote hoogte. De game speelt zich af in 2012, in een wereld die steeds meer afhankelijk wordt van Private Military Companies (PMC’s). Door de toenemende macht van deze militaire bedrijven staan we op de rand van een wereldwijd conflict.

HAWX maakt gebruikt van een Enhanced Reality System (ERS), dat zorgt voor diverse radars, detectie van inkomende raketten, een anti-crash systeem, damage control, een tactical map, informatie en de mogelijkheid om je door de computer gestuurde eskader vliegtuigen orders te geven. Er is echter ook een Assistance Mode om te gebruiken, waarmee de ERS voor maximale veiligheid zorgt. Dit houdt in dat je zoveel mogelijk assistentie krijgt bij het vliegen. Zonder de Assistance Mode heb je veel meel controle en vrijheid, maar loop je ook een groter risico zonder de volledige ERS-bescherming.

Vrees niet dat je er in HAWX alleen voor zult staan, want de game ondersteunt ook co-op voor vier spelers, waarbij een speler op elk moment in de campaign kan stappen. Er is ook een Versus mode om online met maximaal zestien spelers te strijden voor ervaringspunten en in-game geld, dat te gebruiken is om nieuwe wapens vrij te spelen.

Onze mening over Tom Clancy’s H.A.W.X. vind je in onze review.

Tom Clancy’s H.A.W.X. is reeds verschenen voor de Xbox 360, PlayStation 3 en PC.

    HAWX Patch 1.02 details:

    1. Fixed: crash to desktop if the user tried to join a Ranked Match after playing a LAN Team Deathmatch session.
    2. Fixed: crash when the player applied a profile created on a partition other than the primary one, on Windows Vista.
    3. Fixed: often, selecting Quick Match lead to creating a new server, even though servers with good latency and available slots existed.
    4. Fixed: if the user hosted a Ranked Match and then quit it and tried to join another Ranked Match, he would end up in an unending loading screen.
    5. Fixed: if the user joined a Player Match using the Quick Match option, then quit and tried to join a Ranked Match also by using the Quick Match option, he would end up in an unending “please wait” screen.
    6. Fixed: the player was unable to join any online multiplayer match after cancelling a Quick Match and then changing between Ranked and Player Match.
    7. Fixed: after the host left a multiplayer match, sometimes the users involved in this match would become unable to find each other’s matches.
    8. Fixed: Team Deathmatch sessions could sometimes appear in the Coop server list, and viceversa.
    9. Added the option to set the dead-zone for a gamepad or joystick.
    10. Added the option to set the mouse sensitivity.
    11. Fixed: stuttering and visual artifacts on Nvidia cards when using Vista, the DX10 executable and certain settings.
    12. Fixed: the screen went black at game start-up on certain configurations.
    13. Fixed: the game crashed often on laptops using certain ATI video cards.
    14. Added a Ping column in the multiplayer servers list.
    15. Fixed: Saitek X52 Pro crash
    16. Improved the default control mapping for Saitek P990.
    17. Improved the default control mapping for the Thrustmaster Dual Trigger gamepad.
    18. Multiplayer: full servers no longer displayed in the server list.
    19. Fixed: users would not gain a new level in some circumstances when they should have.
    20. Fixed: the game sometimes could not be minimized.
    21. Fixed: the game entered in Windowed Mode if a pop-up from am messaging program appeared.
    22. Fixed: a player could receive two invitations to the same multiplayer match.
    23. Fixed: no error message to players trying to join a full server via an invite.
    24. Fixed: players could not accept invites to multiplayer matches while in certain menus.
    25. Fixed: freeze in the Friend Invite menu after inviting a user with a nickname more than 13 characters long.
    26. Fixed: multiplayer invites did not disappear after being accepted.
    27. Fixed: incorrect name for the host in coop games.
    28. Fixed the hint for Rotate Camera.
    29. Fixed: buttons overlapping in the Coop menu on LAN.
    30. Fixed: double selection in the profile selection screen.
    31. Fixed: crash when using an Xbox 360 controller and quickly pressing A after entering the options menu.
    32. Fixed: starting the game with CAPS LOCK on caused an input issue.
    33. Fixed several Spanish localization issues.
    34. Fixed: not all French characters were recognized.
    35. Fixed: the game window did not maximize correctly when using Vista and the DX10 executable.
    36. Fixed: mission 15 (Operation Thunderbolt) could become impossible to complete when loading from the last checkpoint.
    37. Fixed: if the user pressed the “Host Session” button too quickly after selecting Custom Match, he would end up in an unending “please wait” screen.
    38. Fixed: players sometimes were unable to accept game invites.
    39. Fixed: the game crashed on Windows 7 Beta when the player tried to create a profile.
    40. Performance has been optimized for Pixel Shader 3.0 videocards running DirectX 9.

  1.   
    oke's avatar

    Dat noem ik nog eens een waslijst:P

  2.   
    Bello 2185's avatar

    Eindelijk! 😀

  3.   
    Bello 2185's avatar

    Damn, ze hebben die afterburner bug er nog steeds niet uit gehaald! 👿

  4.   
    Alias's avatar

    Deze patch lost in ieder geval mijn probleem op, kan het spel nu in ieder geval spelen 8)