Nieuwe informatie multiplayer-systeem Call of Duty: Black Ops

David Vonderhaar, hoofd multiplayer design bij Treyarch, heeft geantwoord op vragen van de fans omtrent het matchmaking-systeem en de dedicated servers van Call of Duty: Black Ops. Zo vertelt hij dat het team van Treyarch alle moeite doet om voor zowel de consoles als de PC het allerbeste systeem te creëren.

Dit betekent niet dat er ook voor de consoles dedicated servers komen, omdat dit gewoon te ingewikkeld is om te ontwikkelen, daar het voor de PC een stuk gemakkelijker is. Ook is het op de consoles vaak een probleem een goede host te vinden, maar Treyarch doet haar best dit probleem zo goed mogelijk op te lossen. Vonderhaar vertelt:

    “The cost/reward structure of dedicated servers for console games is complicated as All Get Out. I am not talking about PC games. That’s a different, and much easier, conversation. My point is simply that error you see that you think is lag, is not necessarily caused by latency, and dedicated servers won’t solve every perceived error you think is lag.

    We have a few very specific ideas to improve host selection. Yet, no matter what you do until you can build a profile/library/db of who is a good host and who is not, the first couple of times someone ends up host he is going to be as good of a host as anyone else. The game can’t see into the future. His connection might of been awesome at the time host selection was made.

    Generally, however, we like the ‘make matchmaking as fast as possible’ approach. When you start adding in matchmaking criteria, such as: ‘I only want to play with people who think cussing is OK,’ you end up making the matchmaking process slower.

    I like the idea of allowing the user, in matchmaking preference, to opt out of joining games in progress. But, I don’t think I would turn it on by default. I will discuss that with the team and see what we can do.”

Vonderhaar liet verder weten dat de fans ook graag op de consoles speciale instellingen willen kunnen kiezen zoals bijvoorbeeld een “no weapon attachments”-playlist. Daarover zegt de beste man dat ze bezig zijn met een wapenbalans dat een kruising moet zijn tussen de ‘skills’ van World at War-wapens en de ‘accessibility’ van de Modern Warfare 2-wapens.

    “The more focused (dare I say hard-core?) competitive FPS gamer seems to prefer the World at War tuning. I am like you. I also prefer it, but it would be arrogant to complete dismiss and ignore the other 10 million people who are not like us.”

Hopelijk wordt het matchmaking-systeem op de consoles een stuk beter dan bij Modern Warfare 2. Begin november zullen we erachter komen.

  1.   
    nanathan's avatar

    de matchmaking van MW2 valt best mee vind ik. Zolang je maar je NAT open hebt staan :p

  2.   
    BroodjeAndersom's avatar

    ben ik het helemaal met je eens

    ik heb er ook nooit last van.
    alleen als ik een game join en daar een gast met een 20 MBps de host is van een bakje boter abbonament van UK Next Ethernet conection snap ik het wel… dat de lagg je ogen in vliegen en je de host wel een schop onder zijn bumper kan geven hehehe..

    denk dat tryach maar is moet gaan kijken of ze servers kunnen bouwen waar tryach eigen host kan zijn.. en dus de gamers geen last hebben van lagg

    als voorbeeld om het wat duidelijker te maken…
    Bot poppetje in gooien die invisble maken voor de in game doet dus ook niet mee. en niet zichtbaar in de muliplayer lobby.

    Duidelijk gnoeg anders hoor ik het graag

  3.   
    Erwinnos's avatar

    nanathan schreef, "de matchmaking van MW2 valt best mee vind ik. Zolang je maar je NAT open hebt staan :p"

    Nou, ik vind dat er aardig wat problemen mee zijn, ik heb MW2 namenlijk voor de PC. Daar zijn heel veel mensen met open NAT maar gewoon slecht internet, waardoor alles lagged. Dus je kunt dan amper spelen.. er zijn wel goede hosts, maar veel meer slechtere..

  4.   
    .Stan's avatar

    Erwinnos schreef, "

    ”nanathan” schreef, "de matchmaking van MW2 valt best mee vind ik. Zolang je maar je NAT open hebt staan :p"

    Nou, ik vind dat er aardig wat problemen mee zijn, ik heb MW2 namenlijk voor de PC. Daar zijn heel veel mensen met open NAT maar gewoon slecht internet, waardoor alles lagged. Dus je kunt dan amper spelen.. er zijn wel goede hosts, maar veel meer slechtere.."

    Op de PC hoor ik inderdaad altijd dat er veel meer problemen zijn dan op de consoles…

  5.   
    limsma's avatar

    ik vondt dat match making in cod 6 juist chill want dan kwam ik super makkelijk in een game terecht nu moet ik dus leuk weer een server gaan zoeken 😡

  6.   
    .Stan's avatar

    limsma schreef, "ik vondt dat match making in cod 6 juist chill want dan kwam ik super makkelijk in een game terecht nu moet ik dus leuk weer een server gaan zoeken 😡 "

    Ik neem aan dat jij dat een PC-gamer bent? Wel grappig, want een vriend van mij is dat ook en zegt precies hetzelfde, hij heeft ook veel liever matchmaking. Maar de meerderheid van de PC-gamers (zeker meer dan 90%) heeft veel liever dedicated servers. Maar misschien komt Treyarch wel met een systeem met én dedicated servers én matchmaking. We zullen wel zien…

  7.   
    yaxxo's avatar

    limsma schreef, "ik vondt dat match making in cod 6 juist chill want dan kwam ik super makkelijk in een game terecht nu moet ik dus leuk weer een server gaan zoeken 😡 "

    hoewel alle deticated server games die ik ken gewoon een quick join functie hebben waarmee je gewoon in een goed bevolkte server word geplaatst

  8.   
    EEkh00rn's avatar

    hoe kan je die NAT open zette?

  9.   
    DanielBoss's avatar

    limsma schreef, "ik vondt dat match making in cod 6 juist chill want dan kwam ik super makkelijk in een game terecht nu moet ik dus leuk weer een server gaan zoeken 😡 "

    Dude. Dat is echt de domste opmerking die een pc-gamer kan maken.
    Doordat er geen dedicated servers waren, kon je niet zelf kiezen welke maps je speelde, je kon niet in modded servers, zoals een no grenade launcher server.

    Dat is de hele reden waarom de pc achterban zich genaait voelde door IW.
    En wat is het nou voor moeite om even een server op te zoeken, dat is echt een halve minuut werk.

  10.   
    Aftermath's avatar

    Er is nu al een Call of Duty: Black Ops – World Premiere Uncut Trailer:
    http://www.youtube.com/watch?v=db1GWNdXgdA

  11.   
    Rolve's avatar

    ik weet niet hoor maar op die trailer lijkt mij die crossbow gewoon een silenced sniper met een grenade launcher, dat lijkt me geen goeie zaak.

  12.   
    DeAdSeYe's avatar

    Ik heb nog nooit echt last gehad van problemen op Mw2. Ooit maar 1x flinke lag gehad maar naar 20 sec was dat alweer weg. Verder nooit last van gehad. 🙄

  13.   
    JGDB's avatar

    .Stan schreef, "

    ”Erwinnos” schreef, "[quote=”nanathan”].."

    Nou, ik vind dat er aardig wat problemen mee zijn, ik heb MW2 namenlijk voor de PC. Daar zijn heel veel mensen met open NAT maar gewoon slecht internet, waardoor alles lagged. Dus je kunt dan amper spelen.. er zijn wel goede hosts, maar veel meer slechtere.."

    Op de PC hoor ik inderdaad altijd dat er veel meer problemen zijn dan op de consoles… [/quote]

    Dat komt omdat PCgamers een goeie connectie gewend zijn dmv dedicated servers. Console gamers daarentegen
    hebben deze nooit gehad en weten niet beter.
    😉

  14.   
    Defqon's avatar

    .Stan schreef, "

    ”limsma” schreef, "ik vondt dat match making in cod 6 juist chill want dan kwam ik super makkelijk in een game terecht nu moet ik dus leuk weer een server gaan zoeken 😡 "

    Ik neem aan dat jij dat een PC-gamer bent? Wel grappig, want een vriend van mij is dat ook en zegt precies hetzelfde, hij heeft ook veel liever matchmaking. Maar de meerderheid van de PC-gamers (zeker meer dan 90%) heeft veel liever dedicated servers. Maar misschien komt Treyarch wel met een systeem met én dedicated servers én matchmaking. We zullen wel zien…"

    Weet je waarom?
    Als je een game download kan je nooit op de officiële servers van het spel zelf, dus gaan ze maar in een cracked server.
    Dat gebeurt nog steeds bij COD4.

  15.   
    morkop006's avatar

    of je wilt gwn zelf je map kieze….. of op een server spele met regels: zoals geen noobtube (welke **** heeft dat ding bedacht)… niet gelijk aan de illegalekant denke kerel

  16.   
    Sacul's avatar

    Idd, ik wil graag ZELF kiezen met wat voor instellingen ik speel.

    ik vondt dat match making in cod 6 juist chill want dan kwam ik super makkelijk in een game terecht nu moet ik dus leuk weer een server gaan zoeken

    Die functie bestaat ook gewoon. En trouwens, heb je een leuke server gevonden, dan zet je die gewoon in je favorieten. Vaak komen meer spelers naar de zelfde server, en leer je elkaar beetje kennen.

  17.   
    Cramer12's avatar

    doe maar servers zonder die noobtube 😕 word helemaal gek van die k*t dingen

  18.   
    MrOzzyOscar's avatar

    Op de xbox is het probleemloos 😀

  19.   
    SN0WIE's avatar

    nanathan schreef, "de matchmaking van MW2 valt best mee vind ik. Zolang je maar je NAT open hebt staan :p"

    Ja maar de laatste keer dat ik dat probeerde lag mn internet er een dag uit dus ik weet niet hoe? 😳

  20.   
    Thundergamer's avatar

    Ik weet niet of iedereen hier WingsOfRedemption kent op YouTube(beroemde FPS commentator met iets van 50k abbonees) maar hij had het over precies deze topics en maakte er een video over waabij hij constant deze dingen naar Treyarch vertelde… Dit is imo echt geen toeval 🙄