Auteur : Peter Bouwman zondag 8 augustus 2010 om 08:45:46

Kinect herkent zelfs gebarentaal

Veel mensen vragen zich af hoe accuraat Kinect eigenlijk is als het gaat om gebaren met de hand. Nou, heel accuraat zou je zeggen nu er een patent is aangevraagd voor Amerikaans gebarentaal dat zal werken met Kinect. Op deze manier zal het voor slecht- en niet-horenden mogelijk zijn om via hun vingergebaren te communiceren.

“Where the user is unable to speak, he may be prevented from joining in the voice chat,” reads the patent. “Even though he would be able to type input, this may be a laborious and slow process to someone fluent in ASL. Under the present system, he could make ASL gestures to convey his thoughts, which would then be transmitted to the other users for auditory display."


Het patent zorgt er overigens ook voor dat tenen worden herkent. Handig voor het iets minder bekende tenen-gebarentaal, zodat mensen toch nog hun controller kunnen bedienen. Dit laatste was natuurlijk een grapje, maar het geeft wel aan dat Kinect zeer accuraat moet worden. Overigens is het Nederlandse gebarentaal een compleet andere taal als het Amerikaanse gebarentaal, dus voor Nederlandse gebarentaal zal nog een apart systeem moeten komen.

Reacties
Ga naar pagina: 1
Gepost door Carmen07 op zondag 8 augustus, 2010 om 10:07:51 quote

GN "Die Hard"

576 posts
Ik zag laatst een filmpje dat je met meer mensen niet te dicht op elkaar mocht staan anders werkte Kinect niet. Leuke feature dus met gebarentaal, maar al die marketingbabbels over accuraat zijn... eerst zien.....
Gepost door GamerUnknown op zondag 8 augustus, 2010 om 11:13:05 quote

Prince of Persia

173 posts
maar tijdens een game praat je nooit. dus waarom zou je gebaren tijdens een game doen ??????
Gepost door Ken2BE op zondag 8 augustus, 2010 om 12:07:06 quote

GN "Commander"

1043 posts
GamerUnknown schreef:
maar tijdens een game praat je nooit. dus waarom zou je gebaren tijdens een game doen ??????

Dit gaat niet over een game.Dit is gewoon om aan te tonen dat het accuraat is en dat mensen die gebarentaal gebruiken met kinect en dan nog een ander programma iets kunnen doen.

Gepost door MaTriX op zondag 8 augustus, 2010 om 12:22:35 geband quote

GN "Sickness"

3492 posts
GamerUnknown schreef:
maar tijdens een game praat je nooit. dus waarom zou je gebaren tijdens een game doen ??????

Eeeeh er wordt anders veel gepraat tijdens online gamen, alleen tijdens FPS games wordt er volgens mij meer gescholden dan gepraat

Gepost door SpikeP21 op zondag 8 augustus, 2010 om 12:35:27 quote

Pong

23 posts
handig
Gepost door Rijstekorrel op zondag 8 augustus, 2010 om 12:53:31 quote

GN "Sickness"

10813 posts
handig voor sommige
Gepost door lassieman op zondag 8 augustus, 2010 om 16:08:32 quote

GN "Sickness"

2275 posts
Carlos0_0 schreef:
handig voor sommige

voor sommige, heel weinig mensen...

Gepost door Fox op maandag 9 augustus, 2010 om 00:57:34 quote

GN "Die Ene"

2681 posts
MaTriXX schreef:
GamerUnknown schreef:
maar tijdens een game praat je nooit. dus waarom zou je gebaren tijdens een game doen ??????
Eeeeh er wordt anders veel gepraat tijdens online gamen, alleen tijdens FPS games wordt er volgens mij meer gescholden dan gepraat

dat herken ik XD

Gepost door HardCoreGamer™ op maandag 9 augustus, 2010 om 02:05:25 gewaarschuwd quote

GN "Legendary"

2529 posts
Haha lol Tis geinig, maar als ik Kinect wil gebruiken, dan zou hij eerder cod mw 2 moeten ondersteunen