Activision legt uit waarom Call of Duty niet hetzelfde lot als Guitar Hero zal ondergaan

In een uitgelekte memo die in februari is verspreid onder medewerkers van Activision legt de uitgever uit waarom Call of Duty niet hetzelfde lot zal ondergaan als Guitar Hero. Die franchise werd in februari gecancelled vanwege de tegenvallende verkoopcijfers van de laatste delen. In de memo, die is geschreven door Activision’s CEO Eric Hirschberg, worden de twee grootste verschillen tussen beide franchises uitgelegd:

There are several key differences between the two franchises worth considering. Guitar Hero quickly reached incredible heights, but then began a steady decline. Call of Duty, on the other hand, has steadily grown every single year of its seven-year existence.

Guitar Hero was a new genre which had incredible appeal, but which had not stood the test of time. Call of Duty exists in a genre – first person shooters – that has shown remarkable staying power and wide appeal over a period of decades.

Plus, Call of Duty has inspired a massive, persistent, online community of players, making it perhaps the ‘stickiest’ game of all time.

Ook legt Hirschberg uit hoe Activision van plan is het momentum, dat is opgebouwd door Modern Warfare, World at War en Black Ops, in stand te houden:
If you really step back and dispassionately look at any measurement – sales, player engagement, hours of online play, performance of DLC – you can absolutely conclude that the potential for this franchise has never been greater.

In order to achieve this potential, we need to focus: on making games that constantly raise the quality bar; on staying ahead of the innovation curve; on surrounding the brand with a suite of services and an online community that makes our fans never want to leave.

Entertainment franchises with staying power are rare. But Call of Duty shows all of the signs of being able to be one of them. It’s up to us.

Het is de afgelopen maanden duidelijk geworden dat Activision grote plannen heeft voor de Call of Duty-franchise: volgende maand verschijnt nieuwe DLC voor Black Ops, ook dit jaar zal er weer een nieuwe Call of Duty-game uitkomen en Treyarch heeft al aangegeven een sequel op Black Ops niet uit te sluiten. Het moge duidelijk zijn: Call of Duty is nog lang niet dood.

  1.   
    huntedjohan's avatar

    als ze die DLC blijven aanbieden voor 15โ‚ฌ en nieuwe games maken met hun 5 jaar oude engine is CoD voor mij iig wel verleden tijd. ben benieuwd wat voor spannends ze kunnen maken met CoD. begrijp alleen niet waarom ze een sequel naar BO willen maken terwijl dat spel volgens mij de meeste kritiek heeft gekregen

  2.   
    Sarge's avatar

    Zo lang elke CoD een klein vernieuwend detail in hun game stopt, zal het goed blijven verkopen. Simpelweg een nieuw verhaal heeft duidelijk al geholpen. Een sequel op BO zal dus waarschijnlijk ook verkopen. ๐Ÿ™‚

  3.   
    Extremegamer's avatar

    hmm, ik hoop dat ze niet teleurstellen

  4.   
    matdriks's avatar

    Dat ze hier over praten geeft dus iets aan.
    Ze vinden call of duty niet me de nieuwe generatie games mee gaan.

  5.   
    twoakrm's avatar

    extremegamer schreef, "hmm, ik hoop dat ze niet teleurstellen"

    ik hoop dat je gelijk krijgt

  6.   
    killingdj0's avatar

    ze moeten 2 dingen doen: NIEUWE ENGINE!!!!!!!!!!1 betere story andere en meer wapens iets nieuws bedenken niet perks

  7.   
    vlam12's avatar

    activision moet niet zo gaan slijmen bah ๐Ÿ˜ก dat gezeur van hun dat het spel goed is ๐Ÿ™„

  8.   
    See4urSelf's avatar

    Activision: Guitar Hero = No Money en Call of Duty= Money. Niet zo’n moeilijke keuze..

  9.   
    JonsoN's avatar

    There are several key differences between the two franchises worth considering. Guitar Hero quickly reached incredible heights, but then began a steady decline. Call of Duty, on the other hand, has steadily grown every single year of its seven-year existence.

    Guitar Hero was a new genre which had incredible appeal, but which had not stood the test of time. Call of Duty exists in a genre – first person shooters – that has shown remarkable staying power and wide appeal over a period of decades.

    Plus, Call of Duty has inspired a massive, persistent, online community of players, making it perhaps the ‘stickiest’ game of all time.

    Om van een lang verhaal een korte te maken, Het is een First person shooter, die zijn nou eenmaal populairder dan muziekgames.

    En ik hoop inderdaad dat ze iets nieuws weten te creeeren van CoD, al heb ik er weinig vertrouwen in..

  10.   
    DutchFreeze's avatar

    Lol, voordat ik het artikel las dacht ik zo van ja duh: Cod verkoopt fuckign goed… ookal is het fucking slecht.
    Na het lezen van het bericht was ik alleen maar bevestigd dat het zo is xD

  11.   
    brend5's avatar

    Call of duty is er alleen nog omdat ze er geld mee verdienen, en niet zo een beetje ook. maar de kwaliteit gaat steeds verder achteruit. er komt alleen maar meer kwantiteit.

  12.   
    BABI-PANGPANG's avatar

    COD is voor mij net zoals een peukje: Je weet dat het slecht is, maar toch blijf je ze kopen. ๐Ÿ˜‰

  13.   
    Hallo?'s avatar

    Nou ik heb het na black ops helemaal gehad, zoveel meer van hetzelfde.
    Als modern warfare 3 weer zoveel verkocht word, is het activision in mijn ogen gelukt om 3x dezelfde game uit te brengen, en 3 keer er dik op te verdienen ๐Ÿ˜•

  14.   
    See4urSelf's avatar

    B@S schreef, "COD is voor mij net zoals een peukje: Je weet dat het slecht is, maar toch blijf je ze kopen. ๐Ÿ˜‰ "

    Heb je dan ook zo’n zin in een potje Black Ops nadat je.. ๐Ÿ˜‰

  15.   
    BABI-PANGPANG's avatar

    Whahaha, altijd toch! ๐Ÿ˜›

  16.   
    Doomsdayer's avatar

    huntedjohan schreef, "als ze die DLC blijven aanbieden voor 15โ‚ฌ en nieuwe games maken met hun 5 jaar oude engine is CoD voor mij iig wel verleden tijd. ben benieuwd wat voor spannends ze kunnen maken met CoD. begrijp alleen niet waarom ze een sequel naar BO willen maken terwijl dat spel volgens mij de meeste kritiek heeft gekregen "

    CoD fanboys blijven kopen. Het lijken net alcoholisten of verslaafde rokers. Stel: Ze maken een Sims. En zetten er Call of Duty voor. Zijn er nog miljoenen mensen zo gek om de game te kopen. Het is gewoon een obsessie geworden.. ๐Ÿ˜•

  17.   
    painkillers's avatar

    Hallo? schreef, "Nou ik heb het na black ops helemaal gehad, zoveel meer van hetzelfde.
    Als modern warfare 3 weer zoveel verkocht word, is het activision in mijn ogen gelukt om 3x dezelfde game uit te brengen, en 3 keer er dik op te verdienen ๐Ÿ˜• "

    ze verdienen niet alleen wat jij zegt ze durven ook mw2 nu nog tegen de volle prijs 65 euro das net zoveel bo schandalig om een 1 jaar oude game nog altijd tegen de volle prijs verkopen zelfs al is het vervolg er ๐Ÿ˜ฅ

  18.   
    xHouse's avatar

    Raar, guitar hero had nog leuke mogelijkheden om helemaal uitgemelkt te worden.
    Echt raar!

    Ze zouden gewoon een COD: Zombies moeten maken, dat zou verkopen en zou je nog plezier aan hebben. De enigste redenen waarom ik soms COD BO speel.

  19.   
    PSPfreaky's avatar

    Kortom: Het heeft alleen met geld te maken.

  20.   
    desxeon's avatar

    Ik vraag me af of Activision alles nog wel op een rijtje heeft.