Ontwikkeling Skyrim vertrouwder op consoles dan vorige delen

De ontwikkeling van The Elder Scrolls V: Skyrim voelt volgens het ontwikkelteam comfortabeler aan dan het geval was bij de ontwikkeling van de vorige delen. Dit zegt Todd Howard van Bethesda in een interview. Er zit een logische gedachte achter; de reeks is gemakkelijker geworden om te ontwikkelen op de consoles, maar toch ziet Skyrim er door de huidige hardware beter uit op de PC.

We are very comfortable on 360. Yes, it will look better on PC. The PC has moved on a lot.
Howard zegt dat het team vooral vertrouwd is met de Xbox 360, al maakt de PC veel vorderingen op gebied van hardware. In dat opzicht is het lastiger om door te dringen binnen de PC; er verandert ontzettend veel in een korte periode. Voor de PlayStation 3 en de Xbox 360 hoeft het bedrijf alleen maar naar de ‘memory registers’ te kijken en het team kan aan de slag.
The negative on PC is that there are still a lot of layers of API before you can look at the hardware. So we might be able to get the data faster on PC, but what we do with that data is still easier on 360 and PS3 where we can look directly at the memory registers and do what we want.
Skyrim is de derde The Elder Scrolls die verschijnt op consoles. Vanaf 11 november mogen we de game eindelijk aanschaffen.

  1.   
    Koen's avatar

    Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar pc materiaal. Ze blijven een beetje vaag op dat gebied.

  2.   
    -Arthur-'s avatar

    Oblivion was de grootste reden waarom ik destijds een 360 aanschafte. Geweldig spel…jammer dat ie een beetje in herhaling viel. Desondonks toch zo’n 140 uur van genoten.

  3.   
    ReflexStrikerNL's avatar

    als het maar niet zon bugfest word als fallout new vegas die crasht egt te vaak jammer genoeg staat bethesda er om bekend dat hun games vol bugs zitten ik hoop op het beste