Betere A.I. een hoge prioriteit voor Hitman: Absolution

Tijdens een interview met het Amerikaanse PlayStation Blog wist Hakan Abrak, leidend producent voor Hitman: Absolution, onder andere te vertellen dat betere A.I. een hoge prioriteit is voor de game. Dit langverwachte vervolg is al enige tijd in ontwikkeling en is volledig opgebouwd met behulp van een nieuwe engine.

We’ve been developing this game for a long time, and it’s very much linked to the technology, especially creating more complex, more believable artificial intelligence.

Early on, we knew we couldn’t achieve our ambitions with the older Glacier 1 engine, so we decided to create Glacier 2. It’s a huge challenge to create new game technology, but it brought a lot of benefits.

Verder zal Hitman: Absolution volgens de beste man een hoge replay-waarde bieden, dankzij de kleinere verhalen die opgepikt kunnen worden als je voorzichtig speelt. Al knallend door de game rennen is een mogelijkheid, maar dan mis je simpelweg content.

De volledige Q&A-sessie is te vinden op het eerder genoemde blog.

  1.   
    soldierarjan's avatar

    hoop echt dat deze goed word de trailers zijn er goed uit echt zin in deze game.

  2.   
    firehopper211's avatar

    We zitten goed gebakken als de A.I. goed werkt met alles wat zich in omgeving bevindt. 😉 K’hoop dat de game me overhaalt om het te kopen. 🙂