LittleBigPlanet-franchise telt zes miljoen zelfgemaakte levels

Via Twitter onthulde Media Molecule, de ontwikkelaar van twee console-LittleBigPlanet’s en in samenwerking met Sony Cambridge een PlayStation Portable-versie, dat de community sinds deel één zes miljoen levels heeft gemaakt, waarvan er 2,5 miljoen zijn ontworpen vanaf de release van LittleBigPlanet 2, in januari vorig jaar. Ook is bekend geworden dat er op de twee console-titels per week veertigduizend custom levels worden gebouwd.

6 Million levels! A Year ago this week we launched LBP2, since then you guys have made 2.5m levels – you are amazing! <3
Inmiddels is Media Molecule gestopt met het maken van LittleBigPlanet-games en heeft het bedrijf haar aandacht gericht op 'the next big thing'. Het volgende spel in de franchise is een titel voor de PlayStation Vita en wordt ontwikkeld door Tarsier Studios en Double Eleven Studios. Verwacht wordt dat de game vrij snel na de westerse lancering van de handheld zal verschijnen.

  1.   
    Leon 2.0's avatar

    Dat is niet niks! Nu ben ik wel benieuwd hoeveel levels daarvan totaal niks voorstellen, of alleen gemaakt zijn voor bepaalde trophies. 🙂

  2.   
    toqeer's avatar

    OMG als je al die zelfgemaakte moest spelen ben je jaren bezig 😛

  3.   
    SonyBoy's avatar

    mr.black schreef, "Dat is niet niks! Nu ben ik wel benieuwd hoeveel levels daarvan totaal niks voorstellen, of alleen gemaakt zijn voor bepaalde trophies. 🙂 "

    Idd wat ik mij hier ook bij afvraag. Heel veel levels zijn namelijk slecht gekopieerde maps van anderen (zoals bijvoorbeeld de shark levels), of zoals jij al zei alleen maar om trophies te halen. Zelf verwacht ik dat maar een heel klein percentage (1-5%) van deze 6 miljoen levels echt goede zijn.

  4.   
    I_Eat_Noobsz's avatar

    Xboxfan schreef, "

    ”mr.black” schreef, "Dat is niet niks! Nu ben ik wel benieuwd hoeveel levels daarvan totaal niks voorstellen, of alleen gemaakt zijn voor bepaalde trophies. 🙂 "

    Idd wat ik mij hier ook bij afvraag. Heel veel levels zijn namelijk slecht gekopieerde maps van anderen (zoals bijvoorbeeld de shark levels), of zoals jij al zei alleen maar om trophies te halen. Zelf verwacht ik dat maar een heel klein percentage (1-5%) van deze 6 miljoen levels echt goede zijn."

    nee, denk echt wel 30-35% veel mensen proberen zo hun baan te krijgen in de creatieve wereld.

  5.   
    Fawaka-W's avatar

    je heb zat van die levels waar je 5-10 trophies kan halen haha. opzich wel grappig maar als het er mee word overstroomd zoals nu is het een beetje triest.