Bedenker Deus Ex zou nooit een Heavy Rain maken

Hoe erg Warren Spector, bedenker van onder meer Deus Ex en Epic Mickey, ook onder de indruk is van Heavy Rain, de beste man zou nooit zo’n soort game kunnen maken. In een interview met MCV zegt Spector dat een titel als Heavy Rain te scripted is, dat hij het nooit over zijn hart kan krijgen zoiets te ontwikkelen.

But I also know that in Heavy Rain, nothing surprising will ever happen. No player will ever see anything, do anything, discover anything that David (with his undeniable genius) didn’t create.

I loved that game as an experience – it was unbelievable. It made every day mundane things high drama. I mean, holy cow! I’m in awe of the talent of the guy who wrote it and his ability to tell a cinematic story. But would I ever make a game like that? Absolutely not.

In Heavy Rain gebeurt te weinig, aldus Spector, en de verhaallijnen zijn zo opgebouwd dat er niets te ontdekken valt; er gebeurt niets verrassends. Wel vindt Spector dat de meerdere scripts voor de nodige indruk zorgt, omdat het verhaal alle kanten op kan gaan, mocht je bijvoorbeeld een personage laten overlijden.
I think David Cage is a genius. If Tim isn’t the best writer in gaming, David is. I’ve never met the guy – I’d love to sit down and talk to him. But, basically Heavy Rain works because it’s five scripts all jammed together and meshing together and branching together. It’s like it’s the world’s biggest choose-your-own-adventure book, and I can admire the craftsmanship behind that, and the skill it takes. I mean, I’ve actually written choose-your-own-adventure books, and I know how hard writing those is.
Ook is hij zeker positief over David Cage, de baas van ontwikkelaar Quantic Dream. Hij durft zelfs te stellen dat als Tim Schafer niet de beste schrijver in de industrie zou zijn, David Cage het wel was geweest. Hij vindt hem een genie.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren