Guild Wars 2 meer dan 3 miljoen keer verkocht; plannen voor 2013 onthuld

Dat Guild Wars 2 redelijk populair is hoeft geen geheim te zijn. ArenaNet beaamt dit nu ook door de verkoopcijfers bekend te maken. De MMO is na de release van vier maanden geleden meer dan 3 miljoen keer over de toonbank gegaan. Hiermee is het tweede deel van de Guild Wars-franchise voor de ontwikkelaar een succes te noemen.

ArenaNet heeft hierbij ook de plannen voor 2013 bekendgemaakt. Zo gaat het bedrijf het komende jaar heel wat aan het spel toevoegen. De wereld van Tyria moet nog levendiger, voller en meer belonend worden. Ook de PvP en de achievements worden onder handen genomen. De ontwikkelaar gaat verder gewoon door met de maandelijkse evenementen en festiviteiten. Kortom ook in 2013 is er genoeg in Guild Wars 2 te doen. Lees deze blogpost of bekijk de laatste trailer om meer over de plannen te weten te komen.

  1.   
    huntedjohan's avatar

    leuke cijfers, maar toch vind ik het tegen vallen. als je de complete hype zag naar aanloop van het spel en tjidens launch had ik de verkoop toch hoger ingeschat.

    aan de andere kant kijk ik er niet van op want zo positief als ik was tijdens de beta, zo teleurgesteld was ik tijdens het spelen zelf. het heeft mij moeite gekost om het tot lvl 69 uit te houden voor ik het aan de kant geschoven heb.

    misschien na een tijdje nog maar s opstarten maar voor nu is het concept me vies tegen gevallen.

  2.   
    fdennis's avatar

    huntedjohan schreef, "leuke cijfers, maar toch vind ik het tegen vallen. als je de complete hype zag naar aanloop van het spel en tjidens launch had ik de verkoop toch hoger ingeschat.
    aan de andere kant kijk ik er niet van op want zo positief als ik was tijdens de beta, zo teleurgesteld was ik tijdens het spelen zelf. het heeft mij moeite gekost om het tot lvl 69 uit te houden voor ik het aan de kant geschoven heb.
    misschien na een tijdje nog maar s opstarten maar voor nu is het concept me vies tegen gevallen. "

    Idd volledig met je eens. Het is ook zoveel anders dan gw1. Ik vond Gw1 vet omdat je enorm veel mogelijkheden had in de classes. Minimaal 100 verschillende spells en skills per class . Dat is nu zo verschrikkelijk beperkt geworden tot hooguit 50 spells en skills.

  3.   
    Ika Q's avatar

    De beperking zitten er juist in omdat veel skills gewoon weg niet werden gebruikt in deel 1 en veel skills hadden daarbij dezelfde werking als andere classes. Al moet ik toegeven dat de huidige skills met name Elite skills in GW2 wel wat beter kunnen zijn.

  4.   
    BartjeZ's avatar

    zou leuk zijn dat guild wars ook een deel maakt voor op de next gen consoles

  5.   
    NoFearz's avatar

    Vind juist dat het spel leuker is. Deel 1 is te langdradig en heel veel lopen.

  6.   
    toqeer's avatar

    wow dit is wel erg goed ja en als je hem op de consoles ook had was het beter 🙂

  7.   
    Neolite's avatar

    Cijfers vallen mij behoorlijk tegen voor een MMORPG die het tegen WoW moet opnemen.

  8.   
    Jarek's avatar

    NoFearz schreef, "Vind juist dat het spel leuker is. Deel 1 is te langdradig en heel veel lopen."

    Valt wel mee hoor met Fast Travel.

    Ik vond in deel 1 veel meer uitdaging zitten. Ik krijg bij Guild Wars 2 het gevoel dat ze meer de “casual” gamers willen aanspreken. Alles is zoveel simpeler gemaakt als in Guild Wars 1.

  9.   
    huntedjohan's avatar

    Neolite schreef, "Cijfers vallen mij behoorlijk tegen voor een MMORPG die het tegen WoW moet opnemen."

    denk dat daar door de media al een fout gemaakt is door gw2 teveel een concurent van wow te maken terwijl GW1 het nooit heeft kunnen waarmaken. teveel mensen wilden een wow killer en hoopte dat gw2 het waar kon maken, maar helaas is het ook met gw2 niet gelukt. hoe gek het ook klinkt wow is nog altijd de onbetwiste kampioen op het gebied van mmo ondanks de leeftijd van de hele reeks.

  10.   
    blackname's avatar

    Fanta$y schreef, "

    ”NoFearz” schreef, "Vind juist dat het spel leuker is. Deel 1 is te langdradig en heel veel lopen."

    Valt wel mee hoor met Fast Travel.
    Ik vond in deel 1 veel meer uitdaging zitten. Ik krijg bij Guild Wars 2 het gevoel dat ze meer de “casual” gamers willen aanspreken. Alles is zoveel simpeler gemaakt als in Guild Wars 1."

    Hier ben ik het niet mee eens ik heb 5 jaar guild wars 1 gespeeld, en heb GW2 sinds de launch en ik vind gw2 veel moeilijker vooral vanaf lvl80 als je serieus dungeons gaat spelen. Het vereist ook veel meer inzicht en timing als in gw1 waar je stil kon staan en rustig 1…2…3…4…5…1…2…3…6…1(je snapt me) kon typen.

  11.   
    zalazar's avatar

    heb het ook maar even gespeeld toen ik max lvl was geworden was de lol er wel af vindt het wel een teleurstellend spel