Divinity: Original Sin patch voegt onder andere cloud-opslag toe

De eerste update van Divinity: Original Sin in 2015 is nu te downloaden. Met patch nummer 1.0.251.0 wordt hoofdzakelijk een aantal bugs weggepoetst, maar één onderdeel is vooral voor mensen met meerdere pc’s belangrijk.

Met de nieuwe update is namelijk Steam Cloud-opslag geactiveerd. Wanneer deze in het menu aangezet wordt, zullen nieuwe saves die aangemaakt worden online worden opgeslagen. Dit geldt alleen voor saves die worden aangemaakt na de installatie van de patch; oudere savegames zullen het dus zonder cloud-opslag moeten stellen. De opgeslagen data kan vanuit de cloud gebruikt worden met Windows- en Mac-computers.

Ook zijn de statistieken van magische wapens aangepast. Deed een zwaard met bliksem voorheen alleen de schade die bliksem doet, nu deelt deze fysieke schade van het zwaard, plus een bepaalde hoeveelheid air-schade.

Ook voor modders van de game is dit een belangrijke update. In de patch wordt namelijk ook een 3DSMax exporter toegevoegd, waarmee modellen en animaties uit de game gehaald kunnen worden om aangepast teruggeplaatst te worden. Voor de complete patch notes check je de website van ontwikkelaar Larian.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren