Final Fantasy 15 groot financieel risico voor Square Enix

Square Enix heeft kosten noch moeite gespaard voor Final Fantasy XV. De game kent immens hoge productiewaarden en daarnaast zijn momenteel een anime-serie, complete CGI-film en mobiele game in ontwikkeling. Om al deze investeringen terug te verdienen, moet het spel de kassa’s flink doen rinkelen.

Regisseur Hajime Tabata heeft bekendgemaakt dat Final Fantasy XV meer dan 10 miljoen keer over de toonbank moet gaan om als succes beschouwd te worden. Zou de game deze mijlpaal bereiken, dan zou het het bestverkopende deel uit de serie zijn. Dit wordt dus geen makkelijke opgaaf voor Square Enix en het bedrijf neemt grote financiële risico’s, maar als de trailers die we eerder deze week op de persconferentie zagen een indicatie zijn van de kwaliteit die we kunnen verwachten, moet het wel goedkomen.

  1.   
    Kamelot2's avatar

    Ik heb de demo gespeeld. Vind persoonlijk het combat systeem van vroeger veel beter dan nu. Mis het oude gevoel van FF reeks. Moet wel zeggen dat het een zeer mooi spel is.

  2.   
    King of Heroes's avatar

    Dit is niet echt correct. Het cijfer van 10 miljoen staat voor de persoonlijke ambities van de devs. (En ambitieus zijn ze…)
    Blijkbaar heeft het toch niets te maken met de minimum hoeveelheid voor winst te behalen. (Blijkt uit een recent interview met Famitsu)

  3.   
    DutchGamer-W-'s avatar

    ”Kamelot2″ schreef, "Ik heb de demo gespeeld. Vind persoonlijk het combat systeem van vroeger veel beter dan nu. Mis het oude gevoel van FF reeks. Moet wel zeggen dat het een zeer mooi spel is."

    Ik heb er niet echt moeite mee, vind het wel lekker, gewoon iets compleet anders plus dat er nu grotere deuren opengaan in gameplay nu ze voor deze route heben gekozen.
    En wennen was het best snel voor mij, ik speelde dan ook veel Kingdom Hearts en daar steunt de combat inderdaad zwaar op.

    Maar het is ze zeker gegund dat de game zoveel mogelijk word verkocht!
    En het is inderdaad PRACHTIG MOOI, scherp en helder! Maar dat heeft de Japanse games altijd al gehad, een sluwe gladde vormgeving in stijl en graphics laat staan en de haren in detail van elke Japanse Character!

  4.   
    Kamelot2's avatar

    Misschien is dat het ook wel hoor Dutchgamer. Wennen aan het nieuwe combat systeem. Vond dat vroeger altijd wel lekker spelen. Maar ik ga hem ook zeker halen. Heb er nu al zin in!