Auteur : Tom Kauwenberg woensdag 14 september 2016 om 16:02:07

Twee nieuwe, kleurrijke varianten van Xbox One-controller onthuld

Bron: Xbox Wire
Microsoft is hard op weg om Xbox One-gamers te voorzien van meer keuze. Niet alleen qua console, maar des te meer op het gebied van accessoires. Met ingang van gisteren voegen namelijk wederom twee nieuwe, kleurrijke varianten zich tot de lange lijst met verschillende controllers. De bizar blauwe Blue en de gewaagde Dawn Shadow Special Edition controllers, welteverstaan.


Beide nieuwe controllers zijn draadloos en werken niet alleen met Xbox Wireless, maar ook via Bluetooth. Dit komt omdat de nieuwe varianten niet gebaseerd zijn op de originele Xbox One-controller, maar juist het licht verbeterde Xbox One S-model. Dat wil ook zeggen dat de pookjes iets steviger zijn, en de achterkant van de controllers voorzien is van een subtiele textuur voor extra grip.

De nieuwe Blue controller gaat op de kop voor 64,99 dollar, terwijl de Dawn Shadow Special Edition een goede 69,99 dollar kost. Vanaf respectievelijk eind september en begin oktober zullen ze verscheept worden.


Naast de nieuwe controllers komt Microsoft eind oktober ook op de proppen met een Special Edition van de Xbox Stereo Headset. Deze headset is al langer op de markt, maar wordt nu ook voorzien van deze witte uitvoering om beter aan te kunnen sluiten op gamers met een Xbox One S. De vernieuwde koptelefoon kent voorlopig de richtprijs van 64,99 dollar en een releasedatum van 25 oktober.
Reacties
Ga naar pagina: 1
Gepost door Tom op woensdag 14 september, 2016 om 16:03:43 quote

Eindredacteur

11695 posts
Sorry, maar ik vind die blauwe stiekem ontzettend bruut ogen. Misschien nog wel vetter dan de Lunar White...
Gepost door Downzilla op woensdag 14 september, 2016 om 16:15:28 quote

GN "Die Hard"

878 posts
Ik wil een oranje.
Gepost door PaNNa op woensdag 14 september, 2016 om 17:12:42 quote

The Hunter

6592 posts
Ik een groene
Gepost door RiiLaKuma op woensdag 14 september, 2016 om 17:31:57 quote

Prince of Persia

114 posts
Als liefhebber van die paarstintjes doet die tweede mijn hart toch wel sneller slaan. Ik speel geen AxBax maar wellicht mooi voor de pc!
Gepost door Patriotic Pepe op woensdag 14 september, 2016 om 17:50:23 quote

GN "Sniper Elite"

3169 posts
Ik wil er eentje met een vaste draad, ongeacht de kleur.
Gepost door ScorpionNL op woensdag 14 september, 2016 om 18:33:18 quote

Sonic

289 posts
Die blauwe is inderdaad erg bruut.
Gepost door Tom op woensdag 14 september, 2016 om 18:35:01 quote

Eindredacteur

11695 posts
Sniper Elite schreef:
Ik wil er eentje met een vaste draad, ongeacht de kleur.

Alle Xbox One-controllers hebben een micro USB-poort? Of je moet door naar de Razer Wildcat, die gewoon niet werkt zonder de kabel.

Gepost door Patriotic Pepe op woensdag 14 september, 2016 om 18:55:07 quote

GN "Sniper Elite"

3169 posts
Tom schreef:
Sniper Elite schreef:
Ik wil er eentje met een vaste draad, ongeacht de kleur.
Alle Xbox One-controllers hebben een micro USB-poort? Of je moet door naar de Razer Wildcat, die gewoon niet werkt zonder de kabel.
Een vaste draad, geen priegelige connector die los kan schieten of op den duur afbreekt (wat ze doen bij de Xbox One controller). Dat gare spul van Razer wil ik al helemaal niet aan beginnen.
Gepost door Tom op woensdag 14 september, 2016 om 19:07:09 quote

Eindredacteur

11695 posts
Daar lijkt tegenwoordig weinig markt voor. Het gros van de controllers is (primair) draadloos. Als je dan niet bij Razer aan wil kloppen (toch een erg stevige connector), dan kom je waarschijnlijk bij Scuf aan. Naar mijn idee nog prijziger dan Razer, lelijker bovendien, maar snap dat veel eSporters en dergelijke daarvoor kiezen.
Gepost door CHILLOZZ op woensdag 14 september, 2016 om 19:21:23 quote

GN "Die Hard"

588 posts
erg mooi. Maar ik zou gewoon via ebay dat spul bestellen. Scheelt enorm kwa kosten.

Ik zo een een van mijn PS4 controllers helemaal glimmend goud gemaakt voor nog geen 7 euro. dus incl. alle knopjes

Op ebay kost dat spul werkelijkwaar niets. En je kunt echt alles los krijgen. Zo heb ik in mijn PS4 controller ook alluminium xbox one style thumbsticks. Een grotere accu zodat die langer mee gaat. En kwa omzetten hoef je er echt niet bang voor te zijn. Staan op YT tal van filmpjes hoe je dat staop voor stap kunt doen.

Gepost door MaTriXX op woensdag 14 september, 2016 om 20:51:23 quote

Sonic

284 posts
Tom schreef:
Sorry, maar ik vind die blauwe stiekem ontzettend bruut ogen. Misschien nog wel vetter dan de Lunar White...

Xbox Blauw past bij jou

Ik zelf vind die eronder wel vet maar de blauwe is zeer apart.

Ga naar pagina: 1