Auteur : Tom Kauwenberg donderdag 20 oktober 2016 om 20:54:51

Razer onthult de Razer Blade Pro; gaming laptop met bizarre specs

Bron: Razer
De Amerikaanse hardware-fabrikant Razer doet wederom een duit in het zakje der ultieme high-end gaming laptops. In de reeks Blade-laptops van Razer zat al vaker vooruitstrevende hardware, veelal verpakt in een subtiele en strakke casing, maar nu gaat het wel erg ver. De nieuwe Razer Blade Pro lijkt uitgerust met hardware die menig pc-gamer doet watertanden, maar dan ook voor een richtprijs van 4.199 euro...


Maar voor dik vierduizend euro krijg je dan ook wat. De uiterst dunne en gelikt ogende Razer Blade Pro is uitgerust met de i7 6700HQ-processor van Intel (op 2.6 Ghz / 3.5 Ghz Turbo), 32 GB DDR4 werkgeheugen, een heuse NVIDIA GeForce GTX 1080 en tot 2 TB aan (PCI M-2) SSD-opslag. Een hele mond vol aan hardware die gamers kan doen smelten dus.

Dat alles vertolkt beelden naar het 17,3 inch G-Sync IGZO-beeldscherm. Deze heeft, naast een hogere en stabielere framerate ook een resolutie van 3840 bij 2160 pixels en kan met aanraking bediend worden. Ook garandeert Razer dat het scherm het volledige Adobe RGB kleurenspectrum vertoond, met een kijkhoek van circa 170 graden.

Voeg bij die al bizarre specs nog allerhande benodigde in- en outputs (SDXC-reader, Thunderbolt 3, Killer LAN, HDMI 2.0, drie USB 3.0-poorten) en een uniek, verlaagd mechanisch toetsenbord met volledige ondersteuning voor Razers Chroma SDK-verlichting. Dat alles (en nog wat meer) bij elkaar wegen dan een goede 3,54 kilogram. Compact en licht, maar ongekend veel krachtiger dan hij oogt.


Ben je benieuwd naar meer details of heb je je erfenisgeld al klaarstaan, op de officiële Razer Blade Pro productpagina vind je meer specificaties en beeldmateriaal. Het is echter nog wel even wachten voordat dit powerhouse daadwerkelijk op de markt is. Razer verwacht rond november de Europese verkoop aan te kunnen vangen.
Reacties
Ga naar pagina: 1
Gepost door nielsiebro op donderdag 20 oktober, 2016 om 21:10:32 quote

GN "Die Hard"

643 posts
Koopje
Gepost door MaTriXX op donderdag 20 oktober, 2016 om 21:31:52 quote

Sub Zero

336 posts
Dat is alweer een oudje ik heb hier de Razer Blade Pro 2 staan van 5 ruggen.
Gepost door Tom op donderdag 20 oktober, 2016 om 21:35:08 quote

Eindredacteur

12091 posts
Wat dat betreft doet Razer nu een Apple-tje. Dit is de "New" Razer Blade Pro. Met cijfers werken ze niet meer.
Gepost door DoeMaarWat op donderdag 20 oktober, 2016 om 21:35:56 quote

Sonic

260 posts
pff, die ene asus gx800 heeft sli 1080, EN ook nog eens waterkoeling, in een laptop
Gepost door Mattiees op donderdag 20 oktober, 2016 om 21:54:38 quote

Sub Zero

309 posts
dat streamers voor onderweg zo'n ding aanschaffen kan ik nog begrijpen, maar waarom je in hemelsnaam anders voor zo'n ontzettend dure laptop zou gaan is me toch wel een raadsel. Razend knap dat ze al die high tech in een laptop kunnen proppen (zo te zien is dit niet zo'n bakbeest als die van msi van laatst op de site), maar je moet wel serieus veel geld over hebben voor je hobby om dit aan te schaffen.
Gepost door Downzilla op donderdag 20 oktober, 2016 om 22:01:19 quote

GN "Commander"

1024 posts
Ok cool het toetsenbord heeft rgb verlichting, maar heeft het scherm wel rgb verlichting? Want dat is best cool namelijk ook al is het maar een gimmick.
Gepost door CHILLOZZ op donderdag 20 oktober, 2016 om 22:40:42 quote

GN "Die Hard"

994 posts
dammmm wat een prijs zeg. Daar zal ik in mijn situatie dan nog heel wat jaren voor moeten sparen. Tegen die tijd dak t dan bij mekaar heb is hij al verouderd wahahaha
Gepost door PaNNa op vrijdag 21 oktober, 2016 om 00:25:22 quote

The Hunter

6662 posts
Ik heb 2 MSI laptops liggen, een GE72 6QF Apache Pro en dan nog de Titan. Maar die moet er zeker niet voor onderdoen hoor, originele richtprijs was ook rond 3500€ en ik heb hem 2dehands kunnen overnemen (nog 1,5 jaar garantie met papieren) voor 1500€ omdat die dringend weg moest.
Gepost door Gabbersouth op vrijdag 21 oktober, 2016 om 00:53:00 quote

Sub Zero

308 posts
ik heb zelf een game laptop gehad van een paar duizend euro maar ben blij dat ik hem weg heb gedaan omdat de prestaties dermate onder de maat waren ben ik op advies kwa specs en prijs overgestapt naar de pc en heb ik met geluk een titan x uit 2015 over kunnen kopen voor 350 en die kaart vreet de video prestaties van mijn voormalige laptop zonder moeite op
Gepost door DeAdSeYe op vrijdag 21 oktober, 2016 om 08:27:18 quote

GN "Sickness"

4010 posts
Wat een geld man, ik duwde dat liever in een desktop computer. Daar krijg je dan een I7 6700k (+/- €400) een SLI GTX 1080 (+/- €800 x2), 32GB werkgeheugen (+/- €150) 4k scherm (+/- €400) en SSD 2tb (+/- €600) voor terug. Nou dan wist ik het wel hoor!

Dan moet je nog een voeding, behuind, toetsenbord, muis en audiosysteem. Maar je blijft nog altijd onder de prijs en je krijgt meer power voor terug.

Gepost door morkop006 op vrijdag 21 oktober, 2016 om 09:53:48 quote

GN "Die Hard"

801 posts
DeAdSeYe schreef:
Wat een geld man, ik duwde dat liever in een desktop computer. Daar krijg je dan een I7 6700k (+/- €400) een SLI GTX 1080 (+/- €800 x2), 32GB werkgeheugen (+/- €150) 4k scherm (+/- €400) en SSD 2tb (+/- €600) voor terug. Nou dan wist ik het wel hoor! Dan moet je nog een voeding, behuind, toetsenbord, muis en audiosysteem. Maar je blijft nog altijd onder de prijs en je krijgt meer power voor terug.
Maar dan heb je geen laptop . Alles omrekening in desktop prijzen is altijd goedkoper/krachtiger dus als je zo redeneert moet je ook geen telefoon/tablet of andere apparaten otg meenemen. Ik snap de prijs wel. Een GTX 1080 is een kaart van +- 750 euro met een lengte van 30 cm, 14cm breed en 4 cm hoog. Op een of andere manier hebben ze het in een 17 inch laptop gekregen van 3,54 kg!!! En hoe krijgen ze zo'n ding goed gekoeld in een laptop? Bizar....
Gepost door Papachico op vrijdag 21 oktober, 2016 om 10:17:21 quote

GN "Die Hard"

570 posts
Dat is wel een sick laptoppie. Ik zeg prijsvraagwinnaar?
Gepost door CHILLOZZ op zaterdag 22 oktober, 2016 om 10:23:55 quote

GN "Die Hard"

994 posts
sja sommige mensen snappen niet [Of willen niet snappen] Dat voor somige mensen een VASTE setup niet mogelijk is. En ze dus wel aan een laptop gebonden zijn...

Maar met dit soort prijzen..... Ik vraag me af of zo'n product wel de moeite waard is om te maken. Zoveel mensen zullen dit niet gaan kopen lijkt mij. Of verkijk ik me daar dan toch nog zo op.

Ik weet niet maar 4K. vind ik toch behoorlijk veel geld. Wil zelf dalijk voor mn nieuwe laptop en 1000 a 1500 euro uit trekken. En in mijn ogen moet ik daar toch ook wel wat fatsoenlijks voor kunnen krijgen. [Ja wellicht geen high end merk, Maar ik heb liever dan een onbekender merk ala Lenovo die dan betere specs heeft dan een bekend merk ala MSI waar de specs minder zijn maar de prijs wel hoger.]

Gepost door DeAdSeYe op maandag 24 oktober, 2016 om 03:27:18 quote

GN "Sickness"

4010 posts
Waarom zou iemand niet gebonden kunnen zijn aan een desktop? Zoveel plaats neemt een desktop ook weer niet in, en waar moet je in godsnaam "mobiel' gamen? Als je tijdelijk niet zonder gamen kunt, bijv. onder reis tijd of als je ergens anders bent, zou ik eerder langs een afkick centrum gaan.

De enige voordeel is, bij vrienden gamen, maar dan neem ik gewoon mijn dekstop mee. Ik kies liever goedkoper en meer performance dan mobiliteit.

Meeste gevallen gamen mensen toch alleen thuis, dus wat heb je dan aan het mobiliteit van het apparaat? Ik ken genoeg mensen die mobiliteit als smoesje gebruikte om een gaming laptop te komen. Uiteindelijk is dat ding nooit verder gekomen dan hun slaapkamer bureau, en heb ze alleen maar horen klagen over de performance.

Ikzelf ben er ook ingetrapt, ik koop NOOIT meer een laptop puur voor gaming. Het is niet alleen duurder in prijs verhouding, het is ook de warmte wat zo'n ding produceert. Ik heb zelf vroeger op een support gewerkt, en meer dan 80% van alle defecte laptops, ging om warmte vooral bij gaming laptops was deze percentage erg hoog.

Nee, geef mij maar liever de oude vertrouwde desktop.

Ga naar pagina: 1