Auteur : Tom Kauwenberg zondag 13 november 2016 om 08:13:04

GamersNET is Twitch Partner! Wat nu?

Het zal niemand ontgaan zijn dat Peter, DaniŽl en Tom met wekelijkse regelmaat livestreams presenteren onder de GamersNET LIVE banier op Twitch. Zelfs de opname van onze traditionele GamersNET Radio podcast verschoof richting het het kanaal, en dat maakt dat GamersNET zeker vier keer in de week live uitgezonden wordt.

Bij Twitch zelf kon men dat ook wel waarderen, waardoor GamersNET inmiddels beloond is met een felbegeerd Partnership. Maar goed, wat houdt dat in?


Een abonnement op GamersNET?
Naast 'volgen', kun je nu ook abonneren op GamersNET via Twitch. Ons volgen blijft als altijd gratis, waar een abonnement je 5,85 euro per maand kost. Dit kan via iDeal, PayPal en tal van andere betaalmogelijkheden. Het abonnement is simpel af te sluiten, alsmede weer te annuleren voor de volgende periode.

Waar gaat het geld naartoe? Zeer simpel: de opbrengsten gaan fiftyfifty naar GamersNET en Twitch. Hiermee steun je GamersNET op vaste basis voor betere streams en Twitch bij het verbeteren van de Kappa-emote of het kopen van meer Bob Ross-rechten. Nee echt, we hebben geen idee van wat Twitch ermee doet.


Geen beperkingen voor niet-betalers
Right off the bat verandert er niks voor de reguliere kijker van onze livestreams op Twitch. Alle content is, net als onze website, nog steeds gratis en onbeperkt te bezichtigen. Er kan nog altijd door iedereen meegepraat worden in de live-chat en dat zien we uiteraard ook het liefst volop gebeuren. Ook de stream-archieven blijven bereikbaar, zij het dat deze VOD's nu langer in het systeem blijven staan.

Gezelligheid en interactiviteit staan bij GamersNET hoog in het vaandel en daarom zijn we niet van plan om ons publiek op te splitsen of op een andere manier te verdelen. Voel je welkom en schroom niet van je te laten horen!

Bonussen voor abonnees
Naast het steunen van GamersNET zelf, krijgen de zogenaamde 'subscribers' een aantal kleine extraatjes. Zo worden zij in de live-chat gestileerd met een uniek GamersNET is Love-embleem, wat over verloop van tijd steeds liefdevoller zal worden. Onderstaande afbeelding laat zien welke badge je kunt verwachten bij de lengte van het abonnement:


Als klap op de vuurpijl krijgen abonnees toegang om unieke GamersNET-emoticons overal op Twitch te gebruiken. Aanvankelijk zijn dat slechts twee icoontjes, maar later kunnen dit er meer worden, afhankelijk van de hoeveelheid abonnees. Het tweetal dat nu al beschikbaar is, bestaat uit Peters iconische selfie-gezicht (te vinden onder gamersnetHoeVetIsDat) en het ultieme logo voor de slogan GamersNET is love, GamersNET is life (door gamersnetIsLove te typen).

Onderstaande gif-afbeelding toont hoe die emoticons er zoal uitzien, met bijbehorende code om ze te gebruiken.


Feedback?
In het kort is dat alles wat er zoal verandert op het GamersNET Twitch-kanaal nu we omgedoopt zijn tot Partner. Ben je het ergens niet mee eens, heb je kritische tips of zelfs beeldende suggesties voor komende emoticons? Dan horen we dat uiteraard graag!

Hopelijk tot snel bij een volgende livestream, of uiteraard gewoon hier op GamersNET!
Reacties
Ga naar pagina: 1
Gepost door Sixty op zondag 13 november, 2016 om 09:07:41 quote

Sub Zero

316 posts
mischien de naam van de emote's kleiner maken, zijn best lang namelijk. voor emote's Rebby en Coppersan, in andere woorden waarblijven de League en Heartstone streams xD

EDIT: een rip emote zou ook handig zijn, vooral straks als For Honor uit is

Gepost door Tom op zondag 13 november, 2016 om 09:44:24 quote

Eindredacteur

12159 posts
De emotes bestaan uit een prefix (minimaal drie letters, undercase, uniek), gevolgd door tekst en/of cijfers die erachter komen. Iets als 'gn' als prefix is daardoor al niet mogelijk en veel andere afkortingen zijn al bezet. Ik hoor het graag als mensen daar (logische) ideeŽn voor hebben.

Met het oog op For Honor, inderdaad, leek mij 'gamersnetRage' meteen al een fijne emote voor Daans boze gezicht. Lijkt me toch leuk om meer van de bekende gezichten naar de streams te brengen.

En inderdaad, waar blijven die andere streams? Coppersan is denk ik gewoon te schijt om te streamen...

Gepost door CHILLOZZ op zondag 13 november, 2016 om 10:49:36 quote

GN "Commander"

1047 posts
Sixty schreef:
mischien de naam van de emote's kleiner maken, zijn best lang namelijk. voor emote's Rebby en Coppersan, in andere woorden waarblijven de League en Heartstone streams xD EDIT: een rip emote zou ook handig zijn, vooral straks als For Honor uit is

ik zou wel graag GAAT FOUT een emticon willen zien hahahah

Gepost door Sixty op zondag 13 november, 2016 om 11:23:19 quote

Sub Zero

316 posts
het is misschien ook leuk om een speedrunner in jullie stream team te hebben. Althans ik vind dat altijd leuk om naar te kijken. Uiteraard als er meer mensen dit interesant vinden.

misschien: GNetvet en GNetlove, of is dat geen optie?

Gepost door OMGitsOhMyGoat op zondag 13 november, 2016 om 11:40:42 quote

MvdM Oktober

420 posts
Zoals nick als eens zei kan je FrankerFaceZ gebruiken om miss voorlopige emotes te maken die iedereen kan gebruiken en deze dan later zodra je er meer kan toevoegen ze sub only maken.
Gepost door Tom op zondag 13 november, 2016 om 12:05:21 quote

Eindredacteur

12159 posts
Sixty schreef:
misschien: GNetvet en GNetlove, of is dat geen optie?

'gnet' is voor zover ik weet ook al bezet, en vind ik zelf ook niet erg herkenbaar/logisch of mooi staan. Ik nam juist een voorbeeld aan TotalBiscuit/CynicalBrit, wiens emotes gewoon 'cynical' als prefix hebben. Dat het wat langer is, doet er niet echt toe, toch? Ze staan bovenaan in het emote-menuutje.

OMGitsOhMyGoat schreef:
Zoals nick als eens zei kan je FrankerFaceZ gebruiken om miss voorlopige emotes te maken die iedereen kan gebruiken en deze dan later zodra je er meer kan toevoegen ze sub only maken.

Maar dan moeten alle kijkers dus nog meer plug-ins gaan installeren ťn ontnemen we abonnees van die ene paar extraatjes die ze nu hebben. Dat weet ik zo net nog niet. Waarom zou je ooit abonnee willen worden als we alle emotes toch al gratis uit gaan rollen, zij het dan met een extra plug-in? Er moet toch wel enige aanleiding zijn om van de privileges te kunnen genieten?

Ik snap dat mensen meer emotes willen, maar bekijk het ook even vanaf onze kant: op deze manier gaan we maar weinig aan dat hele Partnership hebben. Zou zonde zijn.

Gepost door Sixty op zondag 13 november, 2016 om 12:08:48 quote

Sub Zero

316 posts
FrankerFaceZ is leuk als je nog geen sub button hebt. Dus voor Gamersnet ook niet meer nodig.

maar ik snap je punt Tom, en alleen bij he GN kanaal staat hij bovenaan, bij de rest onderaan

Gepost door gamerfriend01 op zondag 13 november, 2016 om 12:52:04 quote

GN "Commander"

1116 posts
Gefeliciteerd, misschien dat ik mij eens abonneer in tijde van meer geld
Gepost door Felis_Rufus op zondag 13 november, 2016 om 12:57:23 quote

Crewmember

314 posts
HoeVetIsDat!?
Gepost door remcoabc op zondag 13 november, 2016 om 13:10:48 quote

Sonic

223 posts
"Bij twitch zelf kon men dat ook waarderen" na een jaar of 2 XD, Hard werken word toch nog beloond he
Gepost door Tom op zondag 13 november, 2016 om 13:23:18 quote

Eindredacteur

12159 posts
remcoabc schreef:
"Bij twitch zelf kon men dat ook waarderen" na een jaar of 2 XD, Hard werken word toch nog beloond he

Haha, inderdaad. Het Partnership liet even op zich wachten, maar eerlijk is eerlijk: zodra ze lucht kregen van GamersNET Radio, kregen we bijtijds de frontpage-plek aangeboden. Er was al eerder wŠt liefde voor GamersNET.

Overigens waardeer ik de feedback hier enorm, jongens! Ik ga kijken of ik binnenkort 'gamersnetHoeVetIsDat' in kan korten tot 'gamersnetVet' of 'gamersnetHoeVet'.

Wat betreft meer streamers of meer variatie op de stream: dat ligt wat moeilijk, maar ik zou het ook fijn vinden. Marcel of Lennart erbij zou leuk zijn, maar dat balletje ligt bij hun. Van buitenaf zo maar streamers aannemen, daar zijn we ook nog wat huiverig voor. Suggesties (of sollicitaties) daarvoor zijn echter wel altijd welkom.

Gepost door FireBallz op zondag 13 november, 2016 om 14:27:05 quote

GN "Commander"

1316 posts
Leuk mannen!
Gepost door OMGitsOhMyGoat op zondag 13 november, 2016 om 15:16:16 quote

MvdM Oktober

420 posts
gne? GamersNETemote
Gepost door Mark89NL op zondag 13 november, 2016 om 15:55:31 quote

GN "Die Hard"

560 posts
Lekker afwachten wat er gaat gebeuren hoe meer abonnees hoe beter. En natuurlijk hoop ik dat Marcel en Lennart ook een stream pakken maar dan moet Lennart eerst wat aan zijn internet doen
Gepost door mheiden21 op zondag 13 november, 2016 om 19:23:50 quote

GN "Commander"

1034 posts
Nogmaals gefeliciteerd met het partnership! Miss dat ik ooit sub als mijn inkomen stabiel word. Lijkt me wel tof om straks van de huidige streamers een emote te hebben. En streamers van buitenaf... please not.
Gepost door Puddingboom op zondag 13 november, 2016 om 20:15:17 quote

Sub Zero

357 posts
Gefelicifloeperd. Werd tijd. Ik heb al toegang tot de malle emotes <3
Ga naar pagina: 1