Auteur : Leon Kempers zaterdag 12 november 2016 om 00:00:03

Handelaren verkopen schaarse NES Mini tegen belachelijke prijzen

Bron: Eurogamer
De Nintendo Classic Mini is sinds gisteren "verkrijgbaar". Dat woord staat expres tussen aanhalingstekens, want door de grote vraag en Nintendo's schaarse voorraad heeft vrijwel geen enkele winkel het apparaat meer op voorraad. Handelaren maken daar slim gebruik van.

Op eBay wordt het apparaatje momenteel bijna 350 keer aangeboden. De meeste Europese verkopers vragen meer dan 100 pond, twee keer zoveel als de adviesprijs. In Nederland kost de Nintendo Classic Mini officieel 65 euro, maar op Marktplaats vragen mensen tot wel 200 euro voor de console.

Als je nog even geduld hebt, is het verstandig om te wachten. De meeste winkels verwachten namelijk vr de feestdagen nog nieuwe voorraad.

Reacties
Ga naar pagina: 1
Gepost door Jarek op zaterdag 12 november, 2016 om 00:23:10 quote

GN "DogLover"

4146 posts
Ik heb gelukkig gelijk n gekocht toen hij te net een uurtje te bestellen was ( In Juli al)

Echt een gaaf ding, ik kan iedereen aanraden om n te kopen zodra ze weer op voorraad zijn voor een normale prijs. Aangezien er dertig games op staan en geen nieuwe games voor uitkomen moet je niet in deze verkooptrucs trappen. Gewoon even geduld hebben!

Gepost door RiiLaKuma op zaterdag 12 november, 2016 om 01:28:28 quote

Pacman

98 posts
Ugh... Altijd die scalpers die de lol van anderen moeten verpesten. Lekker wachten tot de massaproductie erin zit voor mij.
Gepost door Kroelbeertje op zaterdag 12 november, 2016 om 03:18:15 quote

Pong

33 posts
LOL, waarom zou je een snes kopen voor 60EU?! je kan toch veel beter het emuleren op je PC met een fatsoenlijke controller?
Gepost door Nuffsaid op zaterdag 12 november, 2016 om 08:04:07 quote

Sonic

211 posts
https://www.sossolutions.nl/raspberry-pi-3b-quad-core-retro-console-emulator Zoiets is veel meer waar voor je geld.
via iPhone
Gepost door Rolf31 op zaterdag 12 november, 2016 om 08:43:24 quote

Prince of Persia

189 posts
Ook ik heb deze vanaf moment 1 in pre-order gezet en ga hem zo eens ophalen. Vanwege de nostalgie natuurlijk.
Gepost door Papachico op zaterdag 12 november, 2016 om 11:55:38 quote

Duke Nukem

450 posts
Kroelbeertje schreef:
LOL, waarom zou je een snes kopen voor 60EU?! je kan toch veel beter het emuleren op je PC met een fatsoenlijke controller?

Het is een nes en geen snes. Je koopt em voor de nostalgie.

Gepost door Batman360x op zaterdag 12 november, 2016 om 12:20:20 quote

Sonic

246 posts
Had ik dat geweten had ik mijn oude 'originele' niet zo maar weg gegeven .... n troost ... is in goede handen
Gepost door Patriotic Pepe op zaterdag 12 november, 2016 om 13:25:22 quote

GN "Sniper Elite"

3133 posts
Nuffsaid schreef:
https://www.sossolutions.nl/raspberry-pi-3b-quad-core-retro-console-emulator Zoiets is veel meer waar voor je geld.
Sowieso, maar ik denk dat de mensen die dit kopen het niet voornamelijk kopen om er op te spelen. Meer een collectors item.
Gepost door DutchGamer-W- op zaterdag 12 november, 2016 om 16:24:18 quote

GN "Sickness"

6912 posts
LOL, vinden jullie DIT al duur? Check dan vooral niet Ebay met de aangeboden NES systemen rond de 5K max!
Gepost door Ikan't nie gelove skatje op zaterdag 12 november, 2016 om 16:29:18 quote

GN "Commander"

1068 posts
Ik had zo'n ding besteld als schoencadeau voor vanavond voor die drie van ons, maar papa ontkent niet dat hij er ook wel zin in had Maar ja, pre-order wordt niet geleverd wat (weer) een keer kan gebeuren, maar dan kijk je vervolgens op marktplaats en zie je er tientallen!

Vanochtend met een chagrijnige bakkes dan toch maar richting zo'n smeerlap getogen om hem voor 90 over te nemen, zegt ie doodleuk dat ik nog blij moet zijn, voor z'n andere gaat ie meer vragen... motherflupper! Gaat ie daarna nog trots zitten vertellen dat hij er 8 heeft ontvangen, fucking 8! Het is dat je een fatsoenlijke en eerzame burger bent, maar eigenlijk moet je zo'n flikker aan je trekhaak door de straat slepen om een voorbeeld te stellen. En als je dan nog slecht af bent of zo kan ik me er nog iets bij voorstellen dat je je eigen exemplaar toch maar verkoopt als je ziet dat je er wat mee kan verdienen, maar die scalpzak had gewoon een dikke bak voor de deur ook nog... die sukkels zoals ik voor hem betalen, ik weet het!

Dat ze daar maar voor gaan protesteren ipv onbelangrijke shit als Zwarte Piet en een of andere president; The Classic Mini NES movement.

Gepost door mattioza op zaterdag 12 november, 2016 om 21:11:40 quote

GN "Die Hard"

987 posts
En het was al zo'n raar product.

Ik snap dat het nostalgisch is (speel Nintendo natuurlijk gretig op in), maar hoeveel keer gaan jullie er nog daadwerkelijk op 'gamen'? Die spellen waren in de jaren '80 hot, maar nu zijn ze toch te zwaar gedateerd lijkt me. Zou leuker geweest zijn moesten ze meteen de beste spellen van Mario/Donkey Kong/Pokmon/Zelda (periode NES/SNES en Nintendo 64) erop gezet hebben en er dan 100 euro voor vragen.

Gepost door MaTriXX op zondag 13 november, 2016 om 02:59:00 quote

Sonic

270 posts
Ikan't nie gelove schatje schreef:
Ik had zo'n ding besteld als schoencadeau voor vanavond voor die drie van ons, maar papa ontkent niet dat hij er ook wel zin in had Maar ja, pre-order wordt niet geleverd wat (weer) een keer kan gebeuren, maar dan kijk je vervolgens op marktplaats en zie je er tientallen! Vanochtend met een chagrijnige bakkes dan toch maar richting zo'n smeerlap getogen om hem voor 90 over te nemen, zegt ie doodleuk dat ik nog blij moet zijn, voor z'n andere gaat ie meer vragen... motherflupper! Gaat ie daarna nog trots zitten vertellen dat hij er 8 heeft ontvangen, fucking 8! Het is dat je een fatsoenlijke en eerzame burger bent, maar eigenlijk moet je zo'n flikker aan je trekhaak door de straat slepen om een voorbeeld te stellen. En als je dan nog slecht af bent of zo kan ik me er nog iets bij voorstellen dat je je eigen exemplaar toch maar verkoopt als je ziet dat je er wat mee kan verdienen, maar die scalpzak had gewoon een dikke bak voor de deur ook nog... die sukkels zoals ik voor hem betalen, ik weet het! Dat ze daar maar voor gaan protesteren ipv onbelangrijke shit als Zwarte Piet en een of andere president; The Classic Mini NES movement.

De ellende dat zulke (zoals jij ze noemt ) flikkers bestaan is omdat figuren als jij er toch voor kiezen om er 1 bij zo`n figuur te halen .

Gepost door Mike2165 op zondag 13 november, 2016 om 05:23:21 quote

Pong

21 posts
Hongernekken ik heb er een hekel aan dat soort gasten kopen vaak dingen op een release om weer te duur te verkopen
via iPhone
Ga naar pagina: 1