Auteur : Tom Kauwenberg maandag 21 november 2016 om 09:33:43

Twitch vraagt streamers naar interesse in meer non-gaming content

Bron: Twitch
Na Twitch Creative en later ook de nieuwe Social Eating-categorie, lijkt het streamplatform voor games zich verder te oriënteren in niet aan games gerelateerde content. Twitch-gebruikers die zelf met regelmaat livestreamen, worden nu namelijk gevraagd een enquête in te vullen over andere content. Hoeveel interesse zouden zij (en hun volgers) hebben voor uitzendingen die niet over games gaan?


Nu creativiteit en het wegschransen van een Big Mac hun thuis hebben kunnen vinden op Twitch, is het maar de vraag hoe ver het platform wil gaan om af te wijken van diens ingebakken 'game-imago'. In de nu rondgaande vragenlijst wordt onder meer interesse gepeild voor live content rondom stripboeken, LARP-ing, wetenschap, vlogs en diverse andere lifestyle-onderwerpen. Momenteel staat Twitch lang niet alle vormen van livestreams toe, maar dat kan aan de hand van deze enquête uiteraard wel veranderen.

Wat jij? Moet Twitch vasthouden aan het vooral op games gerichte imago, of zijn eigenlijk alle vormen van livestreams wel welkom op de website?
Reacties
Ga naar pagina: 1
Gepost door Bosnegert op maandag 21 november, 2016 om 10:29:26 geband quote

Sub Zero

352 posts
bepaalde dames zouden wat mij betreft wel toegelaten mogen 😉
Gepost door Downzilla op maandag 21 november, 2016 om 10:40:15 quote

GN "Commander"

1068 posts
Peter met lippenstift!
Gepost door 3333/3333 op maandag 21 november, 2016 om 11:55:54 quote

GN "Sniper Elite"

3333 posts
Er is een reden dat Twitch veel succesvoller is geworden dan Justintv ooit was, juist omdat Twitch specifiek op games was gericht. In feite gaan ze nu weer terug naar de oude formule, zie het nut er niet van in.
Gepost door Tom op maandag 21 november, 2016 om 12:27:18 quote

Eindredacteur

12392 posts
Er wordt momenteel enkel interesse gemeten. Twitch heeft verder nog niets officieel aangekondigd met betrekking tot de uitbreiding van het aanbod.

Namens GamersNET heb ik zelf gepleit voor een behoud van de focus. Andere content zou voor sommige kanalen misschien leuke uitstapjes kunnen bieden, maar ik geloof ook dat het met Creative, Music en Social Eating voorlopig wel goed zit.

Gepost door RemcoS81 op maandag 21 november, 2016 om 15:20:36 quote

Pacman

53 posts
Er worden toch al uitstapjes gemaakt naast gamen? Zo kom ik wel eens een DJ tegen of een photoshopper. Of gaat het juist om dingen die je echt buiten een computer om doet?
Gepost door Tom op maandag 21 november, 2016 om 15:23:52 quote

Eindredacteur

12392 posts
Creative streams zijn ook grotendeels zonder intensief gebruik van computers (naast de stream zelf dan), maar het gaat inderdaad om meer van dat soort praktijken. In het nieuwsbericht staan al een paar voorbeelden. Denk aan sport, rollenspellen, how-to's of beauty-streams.
Gepost door mheiden21 op maandag 21 november, 2016 om 15:43:05 quote

GN "Commander"

1044 posts
Kunnen ze die onzin niet op youtube laten.. Prima plek voor vloggers en how-to je auto stofzuigen. :/
Gepost door ScorpionNL op maandag 21 november, 2016 om 16:20:56 quote

Sub Zero

338 posts
Ze moeten het lekker bij alleen games laten. Te minste dat is mijn mening.

Dan kunnen ze beter lijkt mij een soort zuster streaming dienst beginnen die alleen dat soort dingen uitzend.

Gepost door PaNNa op maandag 21 november, 2016 om 17:50:16 quote

The Hunter

6662 posts
Ik vraag me af welke onzin ze dan gaan streamen? Hun leven met een Go-Pro cam op hun kop?
Ga naar pagina: 1