Auteur : Tom Kauwenberg dinsdag 13 december 2016 om 20:02:18

Doe gezellig en kom eens langs op de GamersNET Discord-server!

Nee, onze TeamSpeak-server (ts.gamersnet.nl) is nog niet de pijp uit. Maar, ja: graag probeert ook GamersNET de new kid on the block uit. In dit geval zijn dat de sociale diensten van Discord, waarmee gamers kunnen genieten van gratis stemcommunicatie en publieke chatboxen om in te mingelen.

GamersNET heeft sinds kort ook een eigen Discord-server, te bereiken met deze unieke uitnodiging. Onze bezoekers zijn welkom om aldaar met elkaar te communiceren, alsmede Lunchtips aan te dragen, stream-verzoekjes te doen en snel missend nieuws door te spelen. Elk onderwerp met een eigen (tekst)kanaal uiteraard. Probeer het gerust uit.


De GamersNET Discord-server is te gebruiken middels (gratis) applicaties voor Windows, Mac, Android en iPhone, maar werkt ook vanuit webbrowsers. Voicechat is weliswaar enkel mogelijk met de volwaardige desktop-programma's, maar de server verkennen, met vrienden communiceren en gifjes delen kan allemaal via je favoriete internetverkenner.

Ook voor onze livestreams op Twitch willen we de stemcommunicatie van Discord eens uitproberen. Relevant hiervoor is dat bijvoorbeeld onze behulpzame Nightbot van Twitch, nu ook te vinden is op onze Discord-server. Daarnaast ontvangen abonnees van ons Twitch-kanaal automatisch extra rechten, emotes en meer functies op Discord.

Bevalt de Discord-server van GamersNET of ben je juist geen voorstander van deze nieuwe (browser)applicatie? Laat het ons weten en speel vooral je feedback door aan de redactie!
Reacties
Ga naar pagina: 1
Gepost door WoKingNL op dinsdag 13 december, 2016 om 20:19:55 quote

GN "Ultima"

1816 posts
Grappig dat jullie hiermee komen de dag nadat ik het na tijden uitstellen een keer geinstalleerd heb
Gepost door Tom op dinsdag 13 december, 2016 om 20:46:32 quote

Eindredacteur

12091 posts
De server was al een paar dagen live, maar inderdaad: ook wij hebben het echt enorm lang uitgesteld.

Denk dat we inmiddels wel mogen spreken van een waardige concurrent van TeamSpeak en Skype, in plaats van een hype die zo maar aan kwam waaien. Met name de ietwat socialere interface en de link met Twitch, maakt dit wel echt een fijne toepassing imho.

Gepost door Mark89NL op woensdag 14 december, 2016 om 00:34:27 quote

GN "Die Hard"

549 posts
Prima server maar nu nog die andere redacteurs zien over te halen om te joinen.
Gepost door Ik kom Harambe wreken op woensdag 14 december, 2016 om 00:43:35 quote

MvdM November

1482 posts
Ik geloof nog steeds in Teamspeakmasterrace, waarschijnlijk omdat ik Discord niet snap
Gepost door Sixty op woensdag 14 december, 2016 om 00:47:31 quote

Sub Zero

316 posts
je kan ook gewoon met de discord app op telefoons gebruik maken van de voice en de webbroweser werkt ook met voice. op de desktop app heb je gewoon meer instellingen voor je voice input en outputs.
Gepost door HWSHHZ op woensdag 14 december, 2016 om 07:43:54 quote

Sub Zero

396 posts
Prima idee dit, vooral voor de mensen die geen mic hebben (ja die zijn er echt, ben ik er ÚÚn van ) is dit handig, kan zo via de app tijdens bijvoorbeeld een livestream gewoon mee chatten, net zo gezellig toch?
Gepost door Batman360x op woensdag 14 december, 2016 om 12:01:44 quote

Sub Zero

308 posts
Snap er de ballen van ... ben er te oud voor denk ik
Gepost door Tom op woensdag 14 december, 2016 om 13:17:09 quote

Eindredacteur

12091 posts
Het hele ding is inderdaad wat minder intu´tief dan de meeste verwachten, maar uiteindelijk spreekt het allemaal best voor zich. Stukje gewenning.

@HWSHHZ: De tekstchat is nog altijd op Twitch, die van Discord wordt niet meegenomen/bekeken in de livestreams.

Gepost door HWSHHZ op woensdag 14 december, 2016 om 13:37:09 quote

Sub Zero

396 posts
Tom schreef:
Het hele ding is inderdaad wat minder intu´tief dan de meeste verwachten, maar uiteindelijk spreekt het allemaal best voor zich. Stukje gewenning. @HWSHHZ: De tekstchat is nog altijd op Twitch, die van Discord wordt niet meegenomen/bekeken in de livestreams.

Dayum, that sucks... Wel logisch, niks an te doen

Ga naar pagina: 1