Infographic toont wereldwijde (val in) populariteit van Super Mario Run

Naast de gekte rondom Pokémon Go kenmerkte het jaar 2016 nog een opmerkelijk mobiele verschijning voor iconisch Nintendo-figuren. Met de iOS-release van Super Mario Run was de smartphone-markt voor het eerst echt even in de ban van onze besnorde loodgieter, al was er wederom wat scepsis te bespeuren. Een recent gepubliceerde infographic vol data over de app maakt dat hard.

Niet alleen vloeide gemengde gevoelens voort in onze Super Mario Run review, maar wereldwijd blijkt Mario te kampen met wat minder positieve oordelen over zijn nieuwste app. De uitgebreide infographic van The Tool laat zien hoe het iOS-spelletje enorm goed gedownload wordt in de eerste paar dagen, maar snel afzakt en te maken krijgt met middelmatige beoordelingen.

Is Super Mario Run met een richtprijs van een tientje gewoon een te dure app, of moet men wereldwijd maar wennen aan het feit dat dit kaliber programmaatjes wat duurder kunnen zijn? De statistieken maken die twijfels duidelijk harder:

  1.   
    Bacotje's avatar

    Veel en veel te duur ja. Voor mij ook een rede om na de free levels het spel er meteen af te knikkeren. Zijn echt een beetje leip daar bij Nintendo.

  2.   
    Kroelbeertje's avatar

    10 euro voor een mario game, sure! Maar dan wil ik ook een game. En niet een paar werelden waar je zo doorheen bent. Zelfs super mario bros DS deed ik nog langer over.