Auteur : Leon Stougie maandag 9 januari 2017 om 21:45:19

Scalebound officieel geannuleerd

Bron: Kotaku
Nadat eerder vandaag ons al geruchten bereikten dat Scalebound geannuleerd zou worden, is het hoge woord er nu uit bij Microsoft. De actie-RPG van Platinum Games die tijdens de E3 van 2014 werd onthuld, zal het daglicht daadwerkelijk niet zien. Precieze redenen voor het annuleren heeft Microsoft in zijn statement niet gegeven:

After careful deliberation, Microsoft Studios has come to the decision to end production for “Scalebound.” We’re working hard to deliver an amazing lineup of games to our fans this year, including “Halo Wars 2,” “Crackdown 3,” “State of Decay 2,” “Sea of Thieves” and other great experiences.

Volgens bronnen van het Britse Eurogamer zou de ontwikkeling van Scalebound gestagneerd zijn nadat de game tijdens de Gamescom 2016 voor het laatst publiek is getoond. Zo zouden diverse belangrijke leden van het ontwikkelteam in de herfst van 2016 verplicht vrijaf hebben moeten nemen als gevolg van de zware werkdruk. Toen deze ontwikkelaars terugkeerden liep de ontwikkeling van Scalebound inmiddels nog verder achter op schema. Samen met continue problemen met onder andere de engine zou dit ervoor gezorgd hebben dat er besloten is om de game te annuleren.

Reacties
Ga naar pagina: 1
Gepost door vladimirr op maandag 9 januari, 2017 om 21:51:47 quote

Pong

35 posts
I guess the game's scale was too big...

...sorry

Gepost door Tom op maandag 9 januari, 2017 om 21:52:14 quote

Eindredacteur

11560 posts
Scalebound had ook een bepaalde air die nooit heel overtuigend was. Haast saai ogende boss battles, hakkelende demonstraties op grote persevenementen, zwevend tussen Oosters en Westers in. Soms was het niet helemaal duidelijk waar de game naartoe wilde.

Then again, Scalebound annuleren maar wel Crackdown 3 noemen als komende exclusive? Over die game hebben we letterlijk anderhalf jaar niks meer gehoord...

Gepost door Leon 2.0 op maandag 9 januari, 2017 om 21:58:02 quote

Eindredacteur

6033 posts
Crackdown 3 lijkt al tijden zo'n beetje nog doder dan Scalebound inderdaad. Maar goed, als ze hem wel in de lijstje noemen zou je denken dat er bij Crackdown in ieder geval nog enig schot in de zaak zit...
Gepost door LennartvA op dinsdag 10 januari, 2017 om 00:32:37 quote

Crewmember

1144 posts
Helaas, hoewel de game inderdaad niet erg overtuigend oogde, zag ik er ergens toch wel potentie in..
Gepost door Leukste op dinsdag 10 januari, 2017 om 00:38:20 quote

MvdM Februari

2580 posts
Jammer van Scalebound. Ik vond de setting van koptelefoons met muziek en een draak als partner heel apart. Maar ik was bereid om het een kans te geven. Die zal de game helaas nooit krijgen na dit nieuws.

Leon 2.0 schreef:
Crackdown 3 lijkt al tijden zo'n beetje nog doder dan Scalebound inderdaad. Maar goed, als ze hem wel in de lijstje noemen zou je denken dat er bij Crackdown in ieder geval nog enig schot in de zaak zit...
Vergeet ook niet dat we de afgelopen jaren een trend hadden waarin games (veel te) vroeg werden aangekondigd op game-evenementen. Zoals bijvoorbeeld Final Fantasy XV, The Last Guardian, Mirror's Edge: Catalyst en tal van anderen games. We zouden dus niet meteen moedeloos hoeven worden, omdat er al zo lang geen berichtgeving van de game is geweest. Al zou een hint dat ze er nog steeds mee bezig zijn wel erg welkom zijn.
Gepost door mitchel1988 op dinsdag 10 januari, 2017 om 10:36:08 quote

Sub Zero

305 posts
ik had er stiekem toch wel n aar uitgekeken. Helaas, misschien maar beter maar toch..Helaas
Gepost door JaslanNL op dinsdag 10 januari, 2017 om 11:01:57 quote

Pacman

62 posts
Het spel had me nog niet overtuigd, maar waarschijnlijk had het wel een kans gekregen. Als er nu een mooie nieuwe IP voor in de plaats komt bent ik er niet heel rouwig om. Al zal dat wel niet snel gebeuren. Miss voor de scorpio? (Ja Microsoft zegt wel de oude One te blijven ondersteunen maar ik ben skeptisch over hoe lang.)
Gepost door gamerfriend01 op dinsdag 10 januari, 2017 om 17:33:02 quote

GN "Commander"

1031 posts
Beter een slechte game cancelen dan hem uitgeven, dat vind ik toch na No man's sky gespeeld te hebben, deze mochten ze ook gewoon gecanceld hebben
Gepost door Garoes op dinsdag 10 januari, 2017 om 23:16:03 quote

n00b

7 posts
Zo jammer Keek uit naar de game De seting Daar gaat weer een exclusive Wat is de volgende Ms mag wel is gaan knallen
via iPhone
Gepost door Heccer op woensdag 11 januari, 2017 om 00:12:26 quote

Pacman

69 posts
Zo M$ gaat lekker daar. Gaat niet goed met ze jammer had graag een goeie reden gehad om een xbox te kopen. En die is er nog steeds niet gears 4 gewoon op pc. Weet niet waar ze mee bezig zijn vind het jammer als gamer. Blij met me pc en ps4. Zou ook graag een reden hebben om weer eens een Xdoos te halen. Hopelijk exclusief titels en veel voor de Scorpio .
via iPhone
Ga naar pagina: 1