Auteur : Peter Bouwman zondag 8 januari 2017 om 16:18:51

Steam record verbroken; nooit eerder zoveel mensen online

Bron: VG24/7
Gisterenavond is een mooi Steam-record verbroken. Nooit eerder waren er zoveel gebruikers tegelijkertijd online als gisterenavond. De piek stond gisteren op 14.206.607 gebruikers. Deze ruim 14 miljoen gebruikers genoten simultaan van heel veel verschillende games, maar de game game die het meest gespeeld werd was Dota 2. Bijna een miljoen spelers waren gisterenavond aan de slag met die game. Plek 2 was voor Counter-Strike: Global Offensive en de derde plek was voor GTA Online.

Het eerdere record was op 2 januari, toen ruim 13 miljoen mensen online waren.

Een leuke vergelijking is misschien GamersNET. Onze drukste dag ooit was 2 november 2011 met 2.461 gelijktijdige gebruikers online. Het was de dag van de eerste GTA 5 trailer.

2017 is goed van start gegaan voor pc-gamers!

Reacties
Ga naar pagina: 1
Gepost door FireBallz op zondag 8 januari, 2017 om 17:20:15 quote

GN "Commander"

1316 posts
Steams drukste dag was ruim 5772 keer zo druk als jullie drukste dag.
Gepost door Downzilla op zondag 8 januari, 2017 om 17:42:48 quote

GN "Commander"

1032 posts
Dat is 14.206.607 keer zo druk als mijn verjaardag.
Gepost door FartingPig op zondag 8 januari, 2017 om 20:03:28 quote

Pong

25 posts
De wereldbevolking, target van steam, is op dit moment 7.476.046.800. Dat betekent dat 0,19% van de wereldbevolking op het zelfde moment op steam was op hun hoogste punt.

De bevolking van Nederland, target van GN, is op dit moment 17.093.685. Dat betekent dat 0,03% van Nederland op GN zat op het hoogtepunt.

Dat betekent dat steam in perspectief maar 5,6 keer meer mensen actief had op hun hoogtepunt. Sorry ik verveelde me

P.S. Ik weet dat er een paar foutjes in zitten zoals dat GN ook België target en dat niet iedereen een PC heeft maar ach

Gepost door Downzilla op zondag 8 januari, 2017 om 20:27:39 quote

GN "Commander"

1032 posts
Ervanuitgaande dat de overbevolkte slums van India, Afrikanen in zandhutjes of Noord-Korea wel de doelgroep van Steam is.
Gepost door Pim Huberts op zondag 8 januari, 2017 om 20:36:28 quote

Duke Nukem

474 posts
Er staat trouwens n foutje... namelijk bij de meest gespeelde game staat er twee keer game dus:"game game".
via iPhone
Gepost door 3333/3333 op zondag 8 januari, 2017 om 21:37:19 quote

GN "Sniper Elite"

3333 posts
FartingPig schreef:
P.S. Ik weet dat er een paar foutjes in zitten zoals dat GN ook België target en dat niet iedereen een PC heeft maar ach
En dat de doelgroep van Steam niet de hele fucking wereldbevolking is.
Gepost door JaslanNL op maandag 9 januari, 2017 om 12:17:42 quote

Sonic

265 posts
Prachtig, zulke cijfers. Meer mensen online dan er wonen in België, of meer mensen die gelijkertijd Dota spelen dan er in Amsterdam wonen. En het worden er alleen nog maar meer. Gaming lives!
Ga naar pagina: 1