Auteur : Ricardo Kindt dinsdag 14 februari 2017 om 13:15:25

Disney breekt banden met PewDiePie wegens antisemitisme

Bron: VG24/7
Disney heeft zijn banden met de YouTuber PewDiePie verbroken na een aantal video’s waarin hij antisemitische grappen maakt. In één van zijn video’s uit januari houdt PewDiePie een bord omhoog waarop “Death to all Jews” te lezen is. PewDiePie beweert dat het slechts om een grap gaat.

Volgens Disney gaat de grap van Felix te ver, dus wil het mediabedrijf per direct niets meer met de Zweed te maken hebben. PewDiePie laat weten de beslissing te begrijpen en dat het niet zijn bedoeling was grof over te komen. De YouTuber redt zich vast wel zonder Disney, want vorig jaar werd zijn verdiensten met YouTube geschat op zeker 15 miljoen dollar.

Reacties
Ga naar pagina: 1
Gepost door Ikan't nie gelove skatje op dinsdag 14 februari, 2017 om 15:08:01 quote

GN "Commander"

1088 posts
Wat zei de Joodse pedofiel tegen zijn beoogde slachtoffertje?

"Hey, wil je een snoepje kopen?"

Zo! Er gaat nu minimaal 300 van mijn postcount af omdat Peter z'n Joodse sponsors tevreden moet houden (Jewbisoft, Take-Two- Give- None, JewK Games), maar het was 't waard!

Gepost door Throbert op dinsdag 14 februari, 2017 om 15:09:57 quote

Sonic

284 posts
Pewdiepie stond met een bord met 'death to all jews'? misschien iets beter research doen en niet alled aannemen van al die nepartikelen want dat was Pewdiepie niet dat waren 2 random Indische mannen die ZELF die tekst hebben geschreven
Gepost door mmx op dinsdag 14 februari, 2017 om 15:13:16 quote

GN "Sickness"

2002 posts
Waarom staat dit hier het heeft totaal niets met gamen te maken .Gamers zijn allemaal gelijk ongeacht geloof of ras
Gepost door Tom op dinsdag 14 februari, 2017 om 15:13:23 quote

Eindredacteur

11868 posts
Throbert schreef:
Pewdiepie stond met een bord met 'death to all jews'? misschien iets beter research doen en niet alled aannemen van al die nepartikelen want dat was Pewdiepie niet dat waren 2 random Indische mannen die ZELF die tekst hebben geschreven

Hij schijnt die gasten anders wel betaald te hebben?

Gepost door RiiLaKuma op dinsdag 14 februari, 2017 om 15:20:30 quote

Prince of Persia

151 posts
mmx schreef:
Waarom staat dit hier het heeft totaal niets met gamen te maken

Of je hem mag of niet, PewDiePie is wel een beetje het gezicht van een cultuur die nauw verband heeft met games en gamers. Als een dergelijk nieuwtje over een topman van Ubisoft, Bethesda of Valve uit zou komen zou het ook op de website verschijnen, dus waarom zou PewDiePie dan een uitzondering zijn?

Gepost door RiiLaKuma op dinsdag 14 februari, 2017 om 15:23:18 quote

Prince of Persia

151 posts
Throbert schreef:
Pewdiepie stond met een bord met 'death to all jews'? misschien iets beter research doen en niet alled aannemen van al die nepartikelen want dat was Pewdiepie niet dat waren 2 random Indische mannen die ZELF die tekst hebben geschreven

PewDiePie erkent de grap en de situatie zelf ook. Hoe is het dan een nepartikel?

Gepost door Downzilla op dinsdag 14 februari, 2017 om 15:59:53 quote

GN "Die Hard"

932 posts
Altijd weer die Joden die het verpesten.
Gepost door Bosnegert op dinsdag 14 februari, 2017 om 16:29:26 quote

Sub Zero

348 posts
moraalridders hier, moraalridders daar, overal alleen maar moraalridders. man man man waarom maken mensen zich zo druk om dit, ga lekker haten op kuzu of sylvana die vormen een veel groter gevaar voor de samenleving.
Gepost door VkraM16 op dinsdag 14 februari, 2017 om 17:29:37 quote

Sonic

251 posts
Dan ben ik maar een moraalridder. Mensen die dit bagatelliseren, moeten toch maar weer even terug naar school. Komop zeg, mensen weten dat dit soort ''Joden-grappen'' heel gevoelig ligt en absoluut not-done is. Toch flikt Pewdiepie het, terwijl hij toch beter zou moeten weten.
Gepost door Ik kom Harambe wreken op dinsdag 14 februari, 2017 om 18:04:49 quote

MvdM November

1412 posts
Heb het filmpje even opgezocht, kon er wel om lachen
Gepost door Turk--Life op dinsdag 14 februari, 2017 om 18:53:32 quote

Duke Nukem

439 posts
VkraM16 schreef:
Dan ben ik maar een moraalridder. Mensen die dit bagatelliseren, moeten toch maar weer even terug naar school. Komop zeg, mensen weten dat dit soort ''Joden-grappen'' heel gevoelig ligt en absoluut not-done is. Toch flikt Pewdiepie het, terwijl hij toch beter zou moeten weten.

Grappen over geloofsovertuigingen ligt altijd gevoelig.

Gepost door DutchGamer-W- op dinsdag 14 februari, 2017 om 19:02:46 quote

GN "Sickness"

6957 posts
Lol, alsof Disney zelf heilig en braaf was tijdens WWII en de Joden kwestie. xD

Ik hou helemaal niet van Felix en zijn luidruchtige content, maar om even met een eerlijk oog te kijken weet ik wel zeker dat het er niet kwaad bewust mee was of dat hij de intense had om mensen te kwetsen. Hij is en blijft ook een entertainer.

Gepost door 420blazeit op dinsdag 14 februari, 2017 om 19:40:09 quote

GN "Die Hard"

583 posts
Ikan't nie gelove skatje schreef:
Wat zei de Joodse pedofiel tegen zijn beoogde slachtoffertje? "Hey, wil je een snoepje kopen?" Zo! Er gaat nu minimaal 300 van mijn postcount af omdat Peter z'n Joodse sponsors tevreden moet houden (Jewbisoft, Take-Two- Give- None, JewK Games), maar het was 't waard!
Oy vey!
Gepost door Jarek op dinsdag 14 februari, 2017 om 20:39:09 quote

GN "DogLover"

4153 posts
VkraM16 schreef:
Dan ben ik maar een moraalridder. Mensen die dit bagatelliseren, moeten toch maar weer even terug naar school. Komop zeg, mensen weten dat dit soort ''Joden-grappen'' heel gevoelig ligt en absoluut not-done is. Toch flikt Pewdiepie het, terwijl hij toch beter zou moeten weten.

Hier sluit ik me gedeeltelijk bij aan. Ik vind de grappen zelf niet zo erg, maar hij heeft natuurlijk wel een voorbeeldfunctie en zou inderdaad beter moeten weten. Grote kans dat de kinderen die naar zijn content kijken zulke dingen zelf gaan nadoen. Disney's standpunt snap ik dus ook volledig.

Gepost door Kamelot2 op dinsdag 14 februari, 2017 om 21:05:07 quote

GN "Die Hard"

651 posts
Wel grappig maar ik heb nog nooit van die hele vent gehoord. Was ie zo beroemd dan? :p Maarja zal hem een worst wezen dat hij geen contract meer heeft. Geld heeft hij toch al binnen xD
Gepost door Throbert op dinsdag 14 februari, 2017 om 22:32:49 quote

Sonic

284 posts
Tom schreef:
Throbert schreef:
Pewdiepie stond met een bord met 'death to all jews'? misschien iets beter research doen en niet alled aannemen van al die nepartikelen want dat was Pewdiepie niet dat waren 2 random Indische mannen die ZELF die tekst hebben geschreven
Hij schijnt die gasten anders wel betaald te hebben?

Misschien handig om zijn video erover te kijken? Hij vindt het zelf niet bepaald grappig ofzo. Hij betaalde de 2 Indische mannen om iets geks op te schrijven. Dat deze 2 mannen nou ervoor kozen om zoiets ergs op te schrijven is niet Pewdiepies keuze. Al die nepartikelen verdraaien het verhaal om Pewdiepie zwart te maken, dat gebeurt met alles wat die jongen doet

Gepost door Heccer op woensdag 15 februari, 2017 om 00:28:30 quote

Prince of Persia

117 posts
Hij heeft zelf via de website de opdracht gegeven en betaald hij had niet verwacht dat ze het deden. Maar ze deden het toch. Eigen schuld dikke bult.
via iPhone
Gepost door Flapjack op woensdag 15 februari, 2017 om 14:57:54 quote

GN "Commander"

1292 posts
walt disney was een anti-semitist. just saying.
Gepost door mheiden21 op donderdag 16 februari, 2017 om 15:07:28 quote

GN "Die Hard"

988 posts
Wat een slecht geschreven artikel, weer een beetje jammer GN. Minimaal onderzoek doen naar de feiten voordat je iets plaats. Nu is het een simpele copy paste click bait.
Ga naar pagina: 1