Auteur : Leon Kempers zaterdag 11 maart 2017 om 12:08:50

Eerste details over gameplay van Final Fantasy 7-remake

Bron: VG24/7
Hoewel de remake van Final Fantasy 7 al twee jaar geleden onthuld werd, moesten we het nog steeds stellen zonder concrete details over de gameplay. Gelukkig komt aan het lange wachten vandaag een eind, want regisseur Tetsuya Nomura heeft eindelijk zijn stilzwijgen verbroken.

Op de screenshots die Square Enix recentelijk vrijgaf, zagen we hoe Cloud schuilt achter een doos. Volgens Nomura legt de remake inderdaad meer focus op stealth en daar is een goede reden voor:

In the story, in situations where you're sneaking around, you won't just be able to march down the middle of the path. The original version had random encounters, and such parts were in the realm of imagination, but since this title is seamless and you see the path that you're infiltrating, I decided it was necessary for the sake of realism.

Nomaru vertelde dat cover nemen een groot scala aan mogelijkheden opent. Zo kun vanachter een object stiekem granaten gooien naar de tegenstander of door stealthy te spelen confrontaties zelfs volledig uit de weg gaan. Barret kan ook cover nemen en heeft dankzij zijn gunner-vaardigheden een uniek voordeel hierbij, al wilde Nomaru daar nog niet verder op ingaan.

Het tweede screenshot toonde het gevecht met de fameuze Guard Scorpion. Volgens Nomaru wordt de confrontatie met deze eindbaas in de remake nog leuker, omdat je dankzij de grotere map kunt switchen tussen Cloud en Barret. Dat biedt een hoop tactische mogelijkheden:

For example, when there's an enemy in a position that can't be reached by Cloud's sword, it's more effective to switch to Barret. It's becoming strategic in that way, as well.

The Guard Scorpion will change modes in the middle of the battle and demonstrate behavior not in the original version. Also in this screenshot, it should be noted that missiles and such are coming down. It's become a significantly flashy battle.

De gevechten worden bovendien dynamischer doordat de omgeving kapot kan en je de vijanden in delen kunt vernietigen. Zo is het bij de Guard Scorpion mogelijk om eerst zijn benen eraf te hakken.

Dan rest ons nog één grote vraag: hoe lang moeten we nog wachten op dit moois? Nomaru liet doorschijnen dat het nog wel even kan duren voordat we tegen de opgepoetste Guard Scorpion mogen vechten. Volgens hem heeft Square Enix nog "iets meer tijd nodig om de remake te versterken" en zal het bedrijf pas daarna nieuwe beelden tonen.
Reacties
Ga naar pagina: 1
Gepost door Kamelot2 op zaterdag 11 maart, 2017 om 12:42:43 quote

GN "Die Hard"

676 posts
Ik vind dit niet echt meer een remake. Het lijkt al meer op een nieuwe game. Ik weet niet wat ik er echt van moet vinden.
Gepost door Papachico op zaterdag 11 maart, 2017 om 17:47:36 quote

GN "Die Hard"

575 posts
Kamelot2 schreef:
Ik vind dit niet echt meer een remake. Het lijkt al meer op een nieuwe game. Ik weet niet wat ik er echt van moet vinden.

Zelfde wereld, zelfde story, zelfde characters. Snap je wel wat een remake is?

Gepost door Kamelot2 op zondag 12 maart, 2017 om 16:42:07 quote

GN "Die Hard"

676 posts
Volgens mij is een remake het upgraden van de kwaliteit van de game en niet een heel nieuw soort combat systeem voort brengen.
Inloggen
Zoeken

Zoek resultaten:

Advertentie
Akeo en Tom pakken GNR weer op! | GamersNET RADIO #370, donderdag 17 augustus 2017
Win een machtig mooi Mario + Rabbids-shirt! | Prijsvraagvrijdag
GN Kalender: Augustus 2017
WIN een schattige Pikmin! | Prijsvraag
Steun je vrienden van GamersNET
Download de GamersNET Chrome-extensie en mis nooit meer een nieuwsbericht!
Advertentie
Poll : Vakantie!

Kun jij als je op vakantie bent zonder je favoriete game?

Eigenlijk niet maar onder druk van mijn reisgenoten laat ik de game toch thuis

10%
No way, console en game gaan mee op vakantie!
9%
Geen probleem
82%

Klik op één van de opties om te stemmen. In totaal zijn er al 208 stemmen.