Auteur : Daniël de Zwart donderdag 16 maart 2017 om 17:43:45

Horizon: Zero Dawn verkoopt 2,6 miljoen exemplaren; krijgt verhalende expansion

Ontwikkelaar Guerrilla Games laat weten dat Horizon: Zero Dawn, die nog maar twee weken uit is, al 2,6 miljoen exemplaren heeft verkocht. De game van de Amsterdamse developer is daarmee de bestverkopende nieuwe first-party IP op PlayStation 4, en uiteraard de meest succesvolle titel van Guerrilla. De aantallen zijn zowel van de fysieke als de digitale versies.

Hermen Hulst van Guerrilla is thrilled dat Horizon: Zero Dawn het zo goed doet en de pers en consumenten lovend zijn. Voor het bedrijf was het hard werken, maar wel liefdevol en het geeft dan ook veel voldoening dat het publiek net zoveel passie en enthousiasme uit voor de game.

We’re thrilled that Horizon Zero Dawn has been embraced by critics and players alike. Developing the game was a labor of love, so it’s extremely satisfying to see that it elicits the same passion and enthusiasm from the gaming public that we felt during its development.

Dit is echter niet het enige, want Horizon een verhalende expansion en de ontwikkelaar is er al mee bezig. Exacte details zijn nog niet bekendgemaakt, maar het spel was pas het begin van Aloys avontuur.

The team is already hard at work on an expansion to the story (..) beginning of Aloy’s story and our exploration of the world of Horizon: Zero Dawn.

Sony meldde eerder al dat Horizon: Zero Dawn potentie heeft om een franchise te worden en Aloy het PlayStation-icoon van de toekomst kan worden.

Horizon: Zero Dawn verscheen op 1 maart exclusief voor de PlayStation 4.


Reacties
Ga naar pagina: 1
Gepost door jorisboots op donderdag 16 maart, 2017 om 17:55:17 quote

Sonic

216 posts
mooi om te horen! het is ze ook gegunt
Gepost door Ryan2000 op donderdag 16 maart, 2017 om 18:28:18 quote

GN "Commander"

1274 posts
Woehoe!! Een uitbreiding, kan al niet wachten!!
Gepost door Pim Huberts op donderdag 16 maart, 2017 om 19:33:20 quote

Duke Nukem

400 posts
De game speelt echt fantastisch en ik gun ze dit van harte. Een expansion van deze game lijkt me heel awesome en ook zeker de moeite waard als ik zie wat ze allemaal kunnen! Dus de uitbreiding word sowieso weer een mooi verhaal die ik als hij uitkomt meteen ga spelen!!
via iPhone
Gepost door MikeGeversNET op donderdag 16 maart, 2017 om 19:34:45 quote

Crewmember

765 posts
Ik ga hem binnenkort ook oppikken, ben heel benieuwd
Gepost door tranceguy op donderdag 16 maart, 2017 om 19:55:52 quote

Prince of Persia

174 posts
tof!
Gepost door Mandamo op donderdag 16 maart, 2017 om 21:42:46 quote

GN "Sickness"

3470 posts
Een sp game met sp dlc; Dat wordt wachten tot hij in de budgetbakken ligt met alle dlc aanwezig.
via iPhone
Gepost door Neolite op vrijdag 17 maart, 2017 om 14:08:50 quote

Moderator

6325 posts
En ik wou de game nog wel kopen.... Nu ga ik uiteraard dlc afwachten.
Gepost door Prolaxx op zaterdag 18 maart, 2017 om 13:43:26 quote

Pacman

75 posts
Toffe game
via iPhone