AMD: Fallout 4 VR gaat de industrie op zijn kop zetten

Hoewel Fallout 4 VR al van begin tot eind speelbaar is, hebben we nog altijd maar weinig van de game gezien. Hardwarefabrikant AMD is echter behoorlijk enthousiast over het product en zegt zelfs dat het de virtual reality-industrie volledig op zijn kop zal zetten.

Corporate vice president Roy Taylor van AMD vergelijkt het spel zelfs met Mario en Sonic: Fallout 4 VR zou een soortgelijke invloed op de VR-wereld kunnen hebben als die series hadden op de vroege consoles én op latere games. Dat zijn nogal grote woorden, maar voor de industrie zou het goed zijn als ze waar blijken te zijn. Fallout 4 VR is namelijk de eerste virtual reality-game die meer dan een paar uurtjes speeltijd garandeert. Als de game inderdaad zo goed is als Taylor beweert, zou zelfs het meer cynische publiek kunnen worden aangetrokken.

Een releasedatum is vooralsnog niet bekend, maar Pete Hines heeft wél beloofd dat Fallout 4 VR aanwezig zal zijn tijdens de aankomende E3-persconferentie van Bethesda.

  1.   
    Dr_Oetlul's avatar

    Deze week in nietszeggende uitspraken…

  2.   
    mrb80's avatar

    Klein detail: Resident Evil 7 is ook meer dan een paar uur in VR te spelen, namelijk de volledige game 😉

  3.   
    kiesmaarwa's avatar

    Je kan toch alleen maar stilstaan en teleporteren tussen locaties in Fallout 4 VR? Ik verwacht niet dat ze daar heel veel mensen van hun stoel zullen blazen

  4.   
    NietNickMeneer's avatar

    Ben benieuwd.

  5.   
    Thijs.'s avatar

    kiesmaarwa schreef, "Je kan toch alleen maar stilstaan en teleporteren tussen locaties in Fallout 4 VR? Ik verwacht niet dat ze daar heel veel mensen van hun stoel zullen blazen"

    Je zou zomaar gelijk kunnen hebben maar dit klinkt erg vaag voor mij 🙄

  6.   
    Tom's avatar

    Thijs. schreef, "

    ”kiesmaarwa” schreef, "Je kan toch alleen maar stilstaan en teleporteren tussen locaties in Fallout 4 VR? Ik verwacht niet dat ze daar heel veel mensen van hun stoel zullen blazen"

    Je zou zomaar gelijk kunnen hebben maar dit klinkt erg vaag voor mij 🙄 "

    Is niet bepaald vaag, maar gewoon hoe de eerste (en zo’n beetje de laatste) persdemonstraties met het spel in elkaar staken. Dat hele loopprobleem heb ik destijds ook uitgebreid beschreven in de Fallout 4 VR preview.