Auteur : Mike Gevers woensdag 17 mei 2017 om 00:45:12

Far Cry 5, The Crew 2 en nieuwe Assassin's Creed komen allemaal binnen een jaar uit

Bron: PC Gamer
Het zijn spannende tijden voor Ubisoft: gisteren werden tijdens een aandeelhoudersvergadering bekendgemaakt dat zowel Far Cry 5 als The Crew 2 in ontwikkeling zijn. Tijdens diezelfde vergadering deed Ubisoft een saillant detail uit de doeken: zowel Far Cry 5 als The Crew 2 n de volgende Assassin's Creed komen uit tijdens het huidige fiscale jaar. Dat wil zeggen: tussen nu en 31 maart 2018.

The Crew 2 is daarvan wellicht de grootste verrassing, aangezien die game niet bepaald de beste ontvangst en reviews kreeg. Vorig jaar werd het spel zelfs al gratis weggegeven als onderdeel van Ubisofts dertigste verjaardag. Dat duidt erop dat The Crew niet heel veel geld in het laatje bracht voor Ubisoft. Aan de andere kant: Ubisoft is de game wl blijven ondersteunen, bijvoorbeeld door de Calling All Units-uitbreiding uit te brengen in november 2016.

Een nieuwe Far Cry is geen hele grote verrassing, gezien de recente geruchten omtrent de serie. Ook Assassin's Creed is niet heel verrassend: eerder deze maand dook de game op bij een Zwitserse retailer en sindsdien is de geruchtenmolen flink op gang gekomen. En Reddit-gebruiker wist zelfs al te melden dat de volgende Assassin's Creed al in oktober uit moet komen.

Met deze line-up ontbreekt het Ubisoft dus duidelijk niet aan ambitie. Zeker in deze tijden is dat echter ook belangrijk, aangezien Ubisoft nog altijd bedreigd wordt met een vijandige overname door Vivendi. Ubisoft waarschuwt dat het bedrijf ingrijpend zou veranderen als het daar van komt. Het is dus niet vreemd dat Ubisoft juist nu zijn spierballen toont, ook al is het al een tijdje stil in de strijd tussen Ubisoft en Vivendi.

Hoe dan ook, hoogstwaarschijnlijk krijgen we veel meer informatie tijdens de E3-persconferentie van Ubisoft. Onze bloedeigen Peter, Leon en Tom zijn in LA tijdens de beurs en de rest van de redactie volgt de persconferenties op de voet. Houd GamersNET dus goed in de gaten tussen 13 en 15 juni!
Reacties
Ga naar pagina: 1
Gepost door zowilco op woensdag 17 mei, 2017 om 07:07:11 quote

Prince of Persia

141 posts
laat eerst south park uit komen
Gepost door nielsiebro op woensdag 17 mei, 2017 om 07:49:43 quote

GN "Die Hard"

643 posts
Jammer dat ubisoft gaat voor kwantiteit in plaats van kwaliteit
Gepost door Turk--Life op woensdag 17 mei, 2017 om 08:54:07 quote

Duke Nukem

491 posts
waaaaat FAR CRY 5!!!!!!!!!! hype hype hype

Oke deze zag ik echt niet aankomen Ik kijk nu nog meer uit naar de E3. Far cry 5 hoopte ik al zo erg op, nu nog een fall out 5 en mijn jaar kan niet meer stuk

Gepost door Neolite op woensdag 17 mei, 2017 om 09:22:44 quote

Moderator

6379 posts
Dat ziet er weer goed uit, na nieuwe IP's terugvallen op de bekende formules is volledig te begrijpen met de dreigende overname van Vivendi.
Gepost door mmx op woensdag 17 mei, 2017 om 10:02:20 quote

GN "Sickness"

2128 posts
Laten ze bij Ubisoft eens wat nieuws verzinnen i.pv. door te borduren op oude bestaande games .
Gepost door Turk--Life op woensdag 17 mei, 2017 om 10:23:39 quote

Duke Nukem

491 posts
Sommige titels mag wat mij betreft geen einde aan komen. Zoals bijv. gta, far cry, assassins creed, fallout. Ik denk dat vele fans erg teleurgesteld zouden raken.
Gepost door Neolite op woensdag 17 mei, 2017 om 10:34:49 quote

Moderator

6379 posts
mmx schreef:
Laten ze bij Ubisoft eens wat nieuws verzinnen i.pv. door te borduren op oude bestaande games .

The Division, Wildlands, Steep en For Honor zijn toch wel nieuwe IP's te noemen. The Division en Wildlands mogen dan de subtitel Tom Clancy dragen maar het zijn toch eigenlijk nieuwe IP's, genoeg nieuwe games dus.

Pak daar de dreigende vijandige overname van Vivendi bij en dan is het volledig te verantwoorden dat ze na Far Cry en Assasins Creed de nodige rust gegeven te hebben, deze titels weer van stal halen. Bij een overname van Vivendi worden echt alleen nog maar bestaande franchises uitgemolken en is er geen ruimte voor nieuwe IP's meer.

Gepost door MaTriXX op woensdag 17 mei, 2017 om 10:37:56 quote

Sub Zero

336 posts
Far Cry 5 en de nieuwe Assassins Creed zijn 2 titels waar ik met smart naar uit kijk.
Gepost door Nitrix31 op woensdag 17 mei, 2017 om 19:03:28 quote

GN "Die Hard"

795 posts
Rustig mensen. Het is wel ubisoft h? Het zal me verbazen als de games echt binnen een jaar verschijnen, laat staan wat de kwaliteit gaat worden.
Gepost door Master Messi op zaterdag 20 mei, 2017 om 00:19:44 quote

Pong

38 posts
Far Cry 5 en Assassin's Creed: Origins of hoe het ook gaat heten heb ik veel zin in!
Ga naar pagina: 1