Auteur : Mike Gevers woensdag 17 mei 2017 om 16:59:12

The Witcher krijgt eigen Netflix-serie

Bron: Kotaku
The Witcher is een behoorlijk succesvolle serie, zowel in literaire kringen als de wereld der games. De games zijn inmiddels ruim 25 miljoen keer over de toonbank gegaan, dus het is niet verrassend dat de franchise zijn grenzen verder verlegt: er komt een Netflix-serie rondom de boeken van Andrzej Sapkowski.

De serie wordt verzorgd door Platige Image S.A, onder leiding van Sean Daniel (bekend van de Mummy-films) en Jason Brown (bekend van onder andere The Expanse). Platige Image heeft een Oscarnominatie gekregen voor zijn visuele effecten, maar het is niet bekend of de Witcher-serie geanimeerd is of echte acteurs zal bevatten.

Hoewel auteur Andrzej Sapkowski bepaald geen fan is van games, toont hij zich positiever tegenover de Netflix-serie die om zijn verhalen draait:

Im thrilled that Netflix will be doing an adaptation of my stories, staying true to the source material and the themes that I have spent over thirty years writing. Im excited about our efforts together, as well as the team assembled to shepherd these characters to life.

Heel veel weten we nog niet over de serie, maar het officile persbericht lijkt te impliceren dat de serie trouw zal blijven aan Sapkowski's boeken en dat het de producenten niet aan ambitie ontbreekt:

The Witcher stories follow an unconventional family that comes together to fight for truth in a dangerous world. The characters are original, funny and constantly surprising and we can't wait to bring them to life at Netflix, the perfect home for innovative storytelling.

There is a moral and intellectual depth in these books which goes beyond genre. It is a story about today and today's challanges, hidden under a fantasy cover. It is a story about us, about the monster and the hero inside all of our hearts.

Wanneer de serie gaat verschijnen, is nog niet bekendgemaakt.
Reacties
Ga naar pagina: 1
Gepost door Pim Huberts op woensdag 17 mei, 2017 om 17:47:39 quote

GN "Die Hard"

505 posts
Dit lijkt me nou leuk! The witcher als serie wie wil dat nou niet? Ik hoop dat dit een nieuwe verslaving van mij gaat worden (ben sowieso al snel verslaafd aan series)
via iPhone
Gepost door Bmaster99 op woensdag 17 mei, 2017 om 18:24:08 quote

Pacman

84 posts
Heel erg benieuwd hopelijk word het een goeie serie want dan ga ik zeker kijken.
Gepost door Ik kom Harambe wreken op woensdag 17 mei, 2017 om 18:49:47 quote

MvdM November

1543 posts
Dus deze keer heeft de beste man wel het geld aangenomen?
Gepost door stan_the_manNL op woensdag 17 mei, 2017 om 19:03:01 quote

Sub Zero

334 posts
Vet hoor! The Witcher 3 blijft briljant
via iPhone
Gepost door MikeGevers op woensdag 17 mei, 2017 om 19:42:03 quote

Crewmember

887 posts
Ik kom Harambe wreken schreef:
Dus deze keer heeft de beste man wel het geld aangenomen?
Ik denk inderdaad dat Sapkowski deze keer wl royalties ontvangt. En zo niet, dan zou ik heel benieuwd zijn naar zijn redenatie waarom series wl narratieve kracht bezitten en games niet. Nu ik erover nadenk, daar ben ik sowieso wel benieuwd naar.
Gepost door Oldsk00ll op woensdag 17 mei, 2017 om 20:00:12 quote

Sub Zero

363 posts
Jammer dat de bedenker van zo'n vette serie zo moet haten op de gelijknamige games alleen omdat die zelf een verkeerde keus maakte destijds.
Gepost door Daniel Z op woensdag 17 mei, 2017 om 20:06:11 quote

Crewmember

4099 posts
Ik ben voor. Niet ultiem genoten van The Witcher 3, maar een serie zie ik graag verschijnen.
via iPhone
Gepost door Ryan2000 op woensdag 17 mei, 2017 om 20:11:12 quote

GN "Commander"

1364 posts
Ben benieuwd, ga het zeker in de gaten houden!
Gepost door JaslanNL op woensdag 17 mei, 2017 om 22:05:28 quote

Sonic

282 posts
MikeGeversNET schreef:
Ik kom Harambe wreken schreef:
Dus deze keer heeft de beste man wel het geld aangenomen?
Ik denk inderdaad dat Sapkowski deze keer wl royalties ontvangt. En zo niet, dan zou ik heel benieuwd zijn naar zijn redenatie waarom series wl narratieve kracht bezitten en games niet. Nu ik erover nadenk, daar ben ik sowieso wel benieuwd naar.

Same. Volgens mij heeft de beste man geen of amper games gespeeld. Juist veel films- en series die gebaseerd zijn op fantasy krijgen vaak kritiek op het verhaal omdat er te makkelijk mee om word gegaan en/of er delen missen. Volgens mij stoppen game ontwikkelaars juist zo veel mogelijk extra lore in de game zodat de echte fanaat ook aan zijn trekken komt. Als je alleen al kijkt naar de hoeveelheid boeken die je kan lezen in TeS (om maar een voorbeeld te noemen), en hoeveel dat een indruk geeft van de wereld en alles wat er in gebeurt, dat ga je nooit halen met een serie/film. Hetzelfde geld voor quests, waardoor je personages beter leert kennen zowel in karakter als achtergrond.

Maar goed, los van mijn onbegrip tegenover Sappie lijkt me zo'n serie wel tof, mits het goed word geregisseerd. Er zitten genoeg elementen in die we nog niet eerder hebben gezien in Hollywood producties. Ben wel benieuwd voor hoelang ze dan willen gaan. Een seizoen per boek? hoeveel afleveringen? dat soort dingen.

Gepost door Downzilla op woensdag 17 mei, 2017 om 23:58:46 quote

GN "Commander"

1068 posts
Zolang ze maar een volle episode toewijden aan het vinden en terugbrengen van een geit vind ik het best. En als ze toevallig nog een dode zwevende foetus nodig hebben, als je alles behalve mijn hoofd in een greenscreen-pak doet lijk ik er precies op.
Gepost door Master Messi op zaterdag 20 mei, 2017 om 00:12:20 quote

Pong

39 posts
Wordt Geralt gespeeld door Christopher "Highlander" Lambert?
Ga naar pagina: 1