Verbeterde loot drops voor Overwatch en Hearthstone

In losse video’s hebben Overwatch-regisseur Jeff Kaplan en Hearthstone-regisseur Ben Brode bevestigd dat de loot drops in hun games verbeterd worden. Blizzard wil namelijk dat het ontvangen van loot een leukere ervaring wordt voor spelers.

Volgens Kaplan wordt het loot-systeem in Overwatch “significant” verbeterd, waardoor je minder vaak loot zult ontvangen die je al hebt. Aangezien dit soort duplicaten een belangrijk onderdeel vormen van de in-game handel, zal Blizzard ter compensatie meer credits in loot boxes[/url] stoppen. Op die manier zullen spelers “evenveel of zelfs meer” credits ontvangen na het ingaan van de wijziging.

Tegelijkertijd herinnert Kaplan ons eraan dat dit niet betekent dat je nooit meer dubbele loot zal ontvangen. Overwatch heeft immers geen oneindige hoeveelheid content. De wijzigingen in het loot-systeem zijn nu uit te proberen op de publieke testservers in de pc-versie van Overwatch.

Ook voor Hearthstone zijn er verbeteringen op komst. Met ingang van het nieuwe uitbreidingspakket zul je nooit meer legendary-kaarten ontvangen die je al hebt. Dit is tevens gunstig voor spelers die legendary-kaarten aanschaffen met het in-game betaalmiddel Dust. Zij zullen immers niet langer het risico lopen om kaarten te ontvangen die ze net hebben gekocht.

Brode beloofde tevens dat dankzij de veranderingen “iedereen gegarandeerd een legendary-kaart ontvangt binnen de eerste 10 packs van een nieuwe set.” Het ontvangen van loot wordt in Blizzard-games voortaan dus nóg leuker.

  1.   
    WesterW's avatar

    Zou dat ook wel fijn vinden bij Heroes of the Storm. Als je steeds emoji krijgt en dan nog dubbele ook, dan wordt je daar een beetje moe van.