Auteur : Tom Kauwenberg vrijdag 7 juli 2017 om 13:42:07

EDGE 6D racesimulatiestoel treedt in verkoop, maar kost een flinke duit

We kregen het imposante vehikel al even te zien tijdens het DiRT 4 launch-evenement, maar nu is hij daadwerkelijk te koop in Nederland: de EDGE 6D simulatiestoel van Gforcefactory.

Deze racestoel, die game-getrouw schudt, tilt en kantelt, moet uitermate geschikt zijn voor de echte simulatieliefhebber. Een liefhebber die bovendien ook niet al krap bij kas zit. Het afnemen van je eigen EDGE 6D begint immers bij de adviesprijs van 6.995 euro.


Voor de bijna zevenduizend ballen krijg je het basispakket van de EDGE 6D thuisgestuurd, enkel en alleen voor privégebruik. Middels een eigen offerte is het bewegende race-platform verder uit te breiden met alternatieve stoelen, extra consoles voor apparatuur en meerdere monitorarmen, allemaal tegen extra betaling uiteraard.

Ben jij de spaarrekening al aan het plunderen of gaat dit kaliber simulatie je toch echt een stapje te ver? Wij zijn benieuwd naar jouw ambities als woonkamercoureur. Ondertussen is GamersNET al druk bezig met de aanvraag van een review sample, zodat we de EDGE 6D wellicht ooit ter test krijgen voor GamersNET Gear...
Reacties
Ga naar pagina: 1
Gepost door CHILLOZZ op vrijdag 7 juli, 2017 om 14:06:31 quote

GN "Commander"

1156 posts
Superrrrr gaaf Echter zal geen mens het kopen denk ik. [Voor echt puur alleen thuis gebruik] Misschien gaaf om eentje op GNHQ te zette hahaha. Ow wacht peet is op vakantie he. Kak, Dit nieuwtje had voordat hij zn vakantie heeft geboekt uit moeten komen hahaha
Gepost door Tom op vrijdag 7 juli, 2017 om 14:17:04 quote

Eindredacteur

12387 posts
Ik heb zeer vriendelijk onze interesse richting Gforcefactory gespeeld. Review samples zullen niet bestaand zijn en zelf kunnen we dit niet zomaar betalen, maar het lijkt me ontzettend gaaf om dit een keer namens GamersNET te mogen testen/reviewen. Kan een toffe video opleveren.
Gepost door CHILLOZZ op vrijdag 7 juli, 2017 om 15:31:32 quote

GN "Commander"

1156 posts
Tom schreef:
Ik heb zeer vriendelijk onze interesse richting Gforcefactory gespeeld. Review samples zullen niet bestaand zijn en zelf kunnen we dit niet zomaar betalen, maar het lijkt me ontzettend gaaf om dit een keer namens GamersNET te mogen testen/reviewen. Kan een toffe video opleveren.

Dat kan het zeeer zeker opleveren ja.

Maar denk niet dat zei dat doen. Als die dat systeem in huis krijgt dan heb je ook wel een serieuze unboxing hahaha zal ook wel niet goedkoop zijn kwa verzendkosten haha

Nu is het niet met elkaar te vergelijken maar die standaard playseat is ook wel gaaf hoor. Dan heb je opzich ook al een mooie setup.. Maar dat spul vraagt zoveel ruimte. Mooiste is als je dan ook echt een kamer specifiek daarvoor hebt zodat je alles ook gewoon altijd kunt laten staan.

Met dit ding van dit artikel is dat sws een must.

Gepost door 3333/3333 op vrijdag 7 juli, 2017 om 16:21:52 quote

GN "Sniper Elite"

3333 posts
Voor bijna 7000 had ik alleen wel wat meer verwacht dan een T500 van Trustmaster, bij zulke prijzen kan je dan beter meteen richting Fanatec en andere professionele sturen/pedalen gaan kijken. Voor dat geld koop je een mooi setje Heusinkveld pedalen. Zoiets voegt wat mij betreft meer aan de immersie toe dan dat gehobbel van je stoel.

Playseats zijn dan weer het andere uiterste in het spectrum, die goedkope frames flexen als een gek. Nooit aan beginnen.

Gepost door tranceguy op vrijdag 7 juli, 2017 om 18:44:17 quote

Sonic

275 posts
Wacht wel tot ie goedkoper is... En ook al kan hij schudden en kantelen dan nog is hij die prijs gewoon niet waard...
Gepost door tranceguy op vrijdag 7 juli, 2017 om 18:45:08 quote

Sonic

275 posts
Patriotic Pepe schreef:
Voor bijna 7000 had ik alleen wel wat meer verwacht dan een T500 van Trustmaster, bij zulke prijzen kan je dan beter meteen richting Fanatec en andere professionele sturen/pedalen gaan kijken. Voor dat geld koop je een mooi setje Heusinkveld pedalen. Zoiets voegt wat mij betreft meer aan de immersie toe dan dat gehobbel van je stoel. Playseats zijn dan weer het andere uiterste in het spectrum, die goedkope frames flexen als een gek. Nooit aan beginnen.

Als je een goede hebt toch niet...

Gepost door 3333/3333 op zaterdag 8 juli, 2017 om 00:12:19 quote

GN "Sniper Elite"

3333 posts
Zo'n beetje alle Playseats gebruiken een enkele stalen buis voor het monteren van een stuur, dat gaat sowieso heen en weer bewegen met een beetje stevige force feedback. Zelfde geldt voor het metalen plaatje waarop je de pedalen monteer, dat buigt veel te veel mee.

Daarnaast is die stalen buis in het midden bijzonder onpraktisch zodra je met 3 pedalen wil gaan rijden.

Ga naar pagina: 1