Auteur : Tom Kauwenberg maandag 10 juli 2017 om 09:10:09

NieR: Automata bereikt half miljoen Steam-verkopen, maar een patch blijft nog altijd uit

Bron: r/Games
Eerder dit jaar wist NieR: Automata vriend en vijand te verrassen als wellicht een van de meest bizarre en unieke actie-games van deze generatie. En die succesformule legde ontwikkelaar Platinum Games en uitgever Square Enix geen windeieren; nog geen klein half jaar later heeft het nieuwe NieR maar liefst 500.000 verkopen op Steam binnen weten te harken.

Enerzijds een mooie prestatie, maar anderzijds ook een opmerkelijk verschijnsel. Want ondanks het verkoopsucces op het platform, heeft NieR: Automate tot dusver nog geen enkele patch op pc gezien. Nul technische updates, terwijl het spel op verscheidene pc's wel kampt met opmerkelijke problemen en allerhande bugs.

Zeker vier maanden lang heeft de game prima verkocht, maar zowel Platinum Games als Square Enix hielden gedurende die tijd de lippen uit over wat voor potentiŽle patch dan ook. Inmiddels heeft Eurogamer besloten verhaal te gaan halen, waarop het volgende statement uit Square Enix werd gesleept:

Square Enix and Platinum Games are working with PC device manufacturers, like AMD, to address the issues with the Steam version of the game because some of the issues are not what Square Enix and Platinum Games alone can resolve fundamentally.

With AMDís help, Square Enix and Platinum Games have successfully resolved some of the issues, and we hope to achieve similar results with other hardware makers. We appreciate your continued patience and support for Nier Automata

Mogelijk is er dus wel iets van een patch onderweg, zij het dan wel bij de gratie van AMD en andere hardware-partijen. Wanneer deze patch moet verschijnen, blijft dan ook in het ongewisse.

NieR: Automata is sinds 10 maart 2017 te verkrijgen op PlayStation 4, een weekje later gevolgd door de pc-versie. Die eerste versie bleek beter geoptimaliseerd en werd in onze aanvankelijke review al beschreven als een meesterwerkje pur sang.
Reacties
Ga naar pagina: 1
Gepost door Neolite op maandag 10 juli, 2017 om 11:31:08 quote

Moderator

6379 posts
Ontwikkelaars werken aan de lopende band samen met hardwarefabrikanten om te zorgen voor een optimaal resultaat, vaak is er een exclusieve samenwerking en werkt dat in extreme gevallen zeer nadelig voor de andere partijen.

Desalniettemin is het belachelijk dat dit achteraf dient te gebeuren en er blijkbare geen in-house expertise is om dit probleem op te lossen. Ze schuiven de schuld zelfs gedeeltelijk af op deze partijen en dat vindt ik geen stijl hebben.

Inloggen
Zoeken

Zoek resultaten:

Advertentie
Amador en Tom over de N64 Mini, Overwatch en meer... | GamersNET RADIO #368, zaterdag 22 juli 2017
Win Final Fantasy XII: The Zodiac Age of een t-shirt! | Prijsvraag
Hoe stevig kan een toetsenbord zijn? | Special (+ Win dat toetsenbord!)
GN Kalender: Juli 2017
Steun je vrienden van GamersNET
Download de GamersNET Chrome-extensie en mis nooit meer een nieuwsbericht!
Advertentie
Poll : E3 2017

Wat vond jij de beste persconferentie van de E3 2017?

EA

6%
Xbox
25%
Bethesda
3%
PC Gaming Show
5%
Ubisoft
38%
PlayStation
12%
Nintendo
11%

Klik op één van de opties om te stemmen. In totaal zijn er al 301 stemmen.