Progressie Far Cry 5 in co-op geldt niet voor meerdere spelers

Far Cry 5 krijgt een Amerikaans hillbilly tintje en dat avontuur hoef je niet alleen te beleven, de shooter is namelijk in co-op te spelen. Helaas voor de tweede speler, want de progressie in het verhaal geldt maar voor één speler, zo laat Ubisoft weten.

Far Cry 4 had al een co-op modus, maar die was vrij beperkt. In Far Cry 5 is een volledige co-op geïntegreerd en dus is het hele verhaal met twee man door te spelen, maar de tweede speler zal voor progressie het spel opnieuw moeten doorlopen.

Co-op in Far Cry 5 means you’ll be able to play the entire game in with a friend, but there’s one crucial bit of info Ubisoft seemingly left out. (..) confirmation that only one player gets to make progress.
Veel games ondersteunen wel progressie voor meerdere spelers, maar Ubisoft kiest ervoor dit niet te doen. Laat weten of je dit erg vindt!


Far Cry 5 verschijnt op 27 februari voor PlayStation 4, Xbox One en pc.

  1.   
    Neolite's avatar

    Uiteraard gaan ze dit niet gelijk vertellen, eerst moet er een hype ontstaan en dan kan kunnen ze zoals gebruikelijk weer gaan downgraden en de verwachtingen temperen.

  2.   
    Alfa Warrior's avatar

    Het zou ook geen Ubisoft game zijn als het gewoon, normaal aan je verwachtingen zou voldoen.

  3.   
    sjaak19832015's avatar

    Alfa Warrior schreef, "Het zou ook geen Ubisoft game zijn als het gewoon, normaal aan je verwachtingen zou voldoen."

    Haha t zou ook Ubisoft niet zijn als ze eerst de vinger moeten krijgen voor hun praktijken willen ze het aanpassen.

  4.   
    Tom's avatar

    Precies hetzelfde hekelpunt als dat van State of Decay 2. Co-op samenspelen is leuk en alles, maar als één (of meerderen) er niks van op kunnen steken, is de lol er ook snel vanaf.

  5.   
    Houserz's avatar

    Ik snap dit niet, waarom progressie voor de een wel bewaren en voor de ander niet.

    Ubisoft wint er niks mee en voor de speler is het alleen maar top dat hij niet 15 uur in een game stopt om vervolgens weer opnieuw te beginnen.
    Zoals tom zegt, echt een hekel punt die een hoop mensen ervan gaat weerhouden om weer een far cry te kopen.
    Het coop idee was voor mij een reden om hem te overwegen, nu wordt het een budgetbak titel die leuk is voor een zaterdagavond.

  6.   
    sjaak19832015's avatar

    Houserz schreef, "Ik snap dit niet, waarom progressie voor de een wel bewaren en voor de ander niet.
    Ubisoft wint er niks mee en voor de speler is het alleen maar top dat hij niet 15 uur in een game stopt om vervolgens weer opnieuw te beginnen.
    Zoals tom zegt, echt een hekel punt die een hoop mensen ervan gaat weerhouden om weer een far cry te kopen.
    Het coop idee was voor mij een reden om hem te overwegen, nu wordt het een budgetbak titel die leuk is voor een zaterdagavond."

    Ja dan ga je je toch afvragen of ze datzelfde geintje ook gaan flikken met de nieuwe ac maar dat hoop ik niet.

  7.   
    Leon 2.0's avatar

    Nou ja, ergens is het wel logisch, aangezien het verhaal in de Far Cry-games vrij lineair verloopt. Als speler A de helft van de missies al gedaan heeft en speler B nog geen enkele, en speler B vervolgens wat missies meedoet bij de sessie van speler A, dan is het uiteindelijk wel logisch dat hij in zijn eentje alsnog gewoon de missies op volgorde moet doen.

    Het is natuurlijk alleen wel jammer als je medespeler even ver in de game is en daardoor missies dubbel moet spelen.

    In Ghost Recon: Wildlands had Ubisoft dat anders aangepakt en werd je voortgang wel opgeslagen, maar die game beschikte dan ook niet over een lineair verhaal, maar pronkte juist met het feit dat je zelf kon kiezen waar en hoe je missies ging spelen.

  8.   
    Neolite's avatar

    Het is logisch als je voor de makkelijke weg kiest. Het is uiteraard normaal dat bij een lineair verhaal je in je eigen wereld weer terugkeert naar waar je zelf was in je verhaal.

    Alleen wat hier absoluut niet vermeld staat is of je bijvoorbeeld wapens, upgrades en dergelijke mee terug kan nemen naar je eigen omgeving. Als je alleen geen progressie maakt in je eigen verhaal is het nog tot daar aan toe. Maar dan wil ik het overige wel mee terug kunnen nemen, iets wat mij gewoon prima mogelijk lijkt.

  9.   
    Kardinalus's avatar

    Maakt voor mij niet heel veel uit want mijn vrouw vindt het af en toe leuk om een half uurtje mee te spelen, dus ze geeft niet op progressie maar als ik dit met mn maatjes zou willen doen is het natuurlijk helemaal bagger. Hoe bedenken ze zoiets in deze tijd nog -.-

  10.   
    Papachico's avatar

    Alfa Warrior schreef, "Het zou ook geen Ubisoft game zijn als het gewoon, normaal aan je verwachtingen zou voldoen."

    Hahaha jouw comment heeft mn dag weer goed gemaakt. Dankjewel held!