Divinity: Original Sin 2 biedt splitscreen en controller-besturing bij launch

De Divinity: Original Sin-serie doet het erg goed op Kickstarter. Het eerste deel verbrak al records en Divinity: Original Sin 2 behaalde in 2015 zijn doel van 500.000 dollar binnen slechts twaalf uur. Ook alle stretch goals werden met gemak behaald. Wat echter niet bij die extra doelen hoorde, was splitscreen en controller-besturing.

Toch gaan we die features zien in Divinity: Original Sin 2. Dit maakt ontwikkelaar Larian bekend in een Kickstarter-update. Bij de launch op 14 september zal het spel dus in de aloude en veelgevraagde couch co-op-modus speelbaar zijn. Als je twee pc’s gebruikt, kun je zelfs met vier man spelen.

Ook geeft Larian Studios ons een kijkje in de sterfanimaties van de game, die sinds kort zijn geüpdatet met zogenaamde ragdoll physics. Zo rolt een karakter daadwerkelijk naar beneden als hij of zij sterft op een heuvel. Onderstaand gifje toont een van de vele manieren om te sterven:


Ten slotte maakt de Belgische ontwikkelaar bekend dat de laatste Early Access-update inmiddels is verschenen. Dat wil dus zeggen dat er geen verdere patches verschijnen tot 14 september, de dag waarop Divinity: Original Sin 2 definitief verschijnt.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren