Mass Effect: Andromeda-ontwikkelaar BioWare Montreal gefuseerd met EA Motive

Het is geen geheim dat Mass Effect: Andromeda minder goed werd ontvangen dan gehoopt. In mei werd uit een verslag dan ook al bekend dat we voorlopig geen vervolg op deze franchise hoeven te verwachten. Volgens datzelfde verslag zou ontwikkelaar BioWare Montreal voortaan dienen als ondersteuning voor andere BioWare-projecten én dat een groot deel van het personeel al met EA Motive werkte aan Star Wars: Battlefront 2.

Nu wordt die laatste samenwerking uitgebreid, want BioWare Montreal is nu officieel gefuseerd met EA Motive. Naast de singleplayer van Battlefront 2 werkt deze studio aan de Star Wars-game van Visceral, onder leiding van Amy Hennig.

With multiple major projects in development in Montreal, we are merging BioWare Montreal with Motive Studios. This is an ongoing process, but there are many exciting roles and opportunities for everyone on the team.
Meestal gaan er bij fusies tussen bedrijven banen verloren, maar volgens deze woorden van een vertegenwoordiger van EA zullen alle medewerkers van BioWare Montreal een plekje vinden binnen EA Motive.

Heel veel weten we nog niet over de nieuwe Star Wars-game waar EA Motive aan werkt, behalve dat hij wordt ontwikkeld door mensen die ook hebben bijgedragen aan Assassin’s Creed, Uncharted en vanaf nu dus ook Mass Effect: Andromeda. Volgens geruchten biedt de game een open wereld en volgens steamacteur Nolan North doet het spel hem sterk denken aan Uncharted.

Het nieuws over de fusie van BioWare Montreal en EA Motive betekent dat er nog twee BioWare-studio’s over zijn: Austin en Edmonton. Die eerste is voornamelijk verantwoordelijk voor het ondersteunen van de MMO Star Wars: Knights of the Old Republic, maar helpt BioWare Edmonton ook met de ontwikkeling van het recent aangekondigde Anthem. Ook werkt BioWare Edmonton aan een nog onbekende game, waarover wordt gespeculeerd dat het om een nieuwe Dragon Age gaat.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren