Meting toont dat LawBreakers beste netcode heeft in zijn genre

Wie een beetje prettig wil schieten in online spellen, moet vaak voorzien zijn van een goede verbinding. Daarbovenop moet uiteraard ook de ‘netcode’ werken, het zogenaamde geraamte van de online wereld, waarover de handelingen van de spelers naar elkaar gecommuniceerd worden. YouTuber Battle(non)sense specialiseert zich in de analyses van netcodes, en concludeerde laatst dat het gloednieuwe LawBreakers de norm verlegt.

Een prettige shooter is er uiteraard eentje met zo min mogelijk lag, en het lijkt erop dat studiobaas Cliff Bleszinski en zijn onderdanen van Boss Key Productions dat ook donders goed weten. Hoewel LawBreakers misschien nog niet alle beoogde populariteit heeft vergaard, is er duidelijk gewerkt aan de opbouwen van een stabiele netcode.


In verschillende shooters mat de Oostenrijkse YouTuber de vertraging die ondervonden werd bij bijvoorbeeld het schieten, bewegen en het aanbrengen van schade op andere spelers. Daaruit bleek dat bijvoorbeeld Blizzards schietspel Overwatch en het inmiddels bijna klassieke Battlefield 4 het ook aardig deden, maar de beta van LawBreakers de kroon spande. Als het aankomt op het registreren (en communiceren) van bewegingen en schietactie, wint LawBreakers duidelijk op snelheid.

Onderstaande video toont (ook in lekentaal) aan wat netwerkvertraging precies inhoudt en hoe het gemeten wordt. Vervolgens wordt die informatie omgezet in een heldere, maar uitgebreide test van LawBreakers’ netcode, ten tijde van de beta:


Verdient LawBreakers een groter animo, nu de game aantoonbaar ‘sneller’ werkt dan menig ander schietspel? Wij zijn benieuwd naar jouw bevindingen over Bleszinski’s nieuwste game op pc en PlayStation 4…

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren