Auteur : Tom Kauwenberg woensdag 9 augustus 2017 om 00:11:27

Spotify nu dan toch ook te downloaden op Xbox One

Bron: Xbox Wire
Eind vorige week dook het nog op als hardnekkig gerucht, maar nu is de applicatie dan toch live: Spotify is (eindelijk) te gebruiken op Xbox One.

Zoals de geruchten ons al vertelden, werd deze week de muziekapplicatie voor Microsofts console onthuld. Zo goed als wereldwijd; de beschikbaarheid moet 34 verschillende landen per direct dekken. Zo kunnen Nederlandse en Belgische Xbox One-gebruikers de streamdienst meteen binnenhalen op hun console.


De Spotify applicatie op Xbox One is uiteraard voorzien van een unieke en metro-achtige gebruikersinterface, maar werkt verder in harmonie met andere Spotify apps, zoals die op je smartphone, via het zogenaamde 'Spotify Connect'. En ja, dat werkt allemaal natuurlijk terwijl je de muziek naar de achtergrond drukt en de game(s) je grote scherm weer overnemen. Het is 2017, mensen. The future is now.

Spotify is op Xbox One vanzelfsprekend gratis te downloaden, maar een betaald Spotify-abonnement is nog altijd benodigd om (ongestoord) naar je favoriete muziek te luisteren tijdens je game-sessies.

Haal jij de muziekdienst binnen op je Xbox One, of ben je al twee jaar lang tevreden met de Spotify op PlayStation 4 of PlayStation 3? Mocht je nog een goede afspeellijst voor onze game-sessies willen delen, dan horen we dat uiteraard maar ook al te graag...
Reacties
Ga naar pagina: 1
Gepost door JesseTheunZzz op woensdag 9 augustus, 2017 om 09:40:57 quote

Prince of Persia

166 posts
Weten jullie al wanneer de uitslag wordt bekend gemaakt van Bottlenekt 2017??
Gepost door Tom op woensdag 9 augustus, 2017 om 09:45:32 quote

Eindredacteur

12302 posts
Niet echt gerelateerd aan Spotify, maar ja: zodra Peter terug is van vakantie.
Gepost door Mike2165 op woensdag 9 augustus, 2017 om 13:20:12 quote

Pacman

73 posts
Ik kan hem niet vinden in de xbox store
Gepost door Tom op woensdag 9 augustus, 2017 om 13:56:17 quote

Eindredacteur

12302 posts
De Xbox One app is wel vindbaar op de Microsoft Store, maar lijkt zich inderdaad nog niet overal meteen beschikbaar te stellen.

Wellicht een kwestie van een OS-update die nog uitgerold moet worden? Lijkt me logisch dat het op de achtergrond draaien van Spotify-muziek wellicht een extra stuk firmware benodigd.

Gepost door Mike2165 op woensdag 9 augustus, 2017 om 14:21:21 quote

Pacman

73 posts
ah ik ben naar gamersnet.nl gegaan op de xbox edge browser dan naar dit topic dan daar de link die Tom geeft en dan kun je Spotify downloaden op je xbox
Gepost door StroopKonijn op woensdag 9 augustus, 2017 om 14:36:07 quote

Sub Zero

302 posts
Ik krijg meer en meer de neiging ergens een xbox one op de kop te tikken, wie weet.
Gepost door Tom op woensdag 9 augustus, 2017 om 15:01:50 quote

Eindredacteur

12302 posts
Mike2165 schreef:
ah ik ben naar gamersnet.nl gegaan op de xbox edge browser dan naar dit topic dan daar de link die Tom geeft en dan kun je Spotify downloaden op je xbox

Dat lees ik net ook op de Store-pagina. Je moet precies die hebben vanuit de Edge browser om Spotify direct te kunnen downloaden en alle heisa te ontwijken. Misschien een bug in het systeem? Zou me niets verbazen, aangezien de Microsoft Store rijk is aan mankementen.

Gepost door jimmymenNL op donderdag 10 augustus, 2017 om 00:25:52 quote

Pong

36 posts
ik kon hem eerst ook niet vinden in de store, maar hij staat er nu wel in dat ik weet
Gepost door JesseTheunZzz op donderdag 10 augustus, 2017 om 23:12:52 quote

Prince of Persia

166 posts
@Tom, sorry.. Kon het niet laten om te vragen. Best wel nice dat Spotify naar Xbox komt!
Ga naar pagina: 1