Cuphead passeert een miljoen verkopen

Het zal niemand ontgaan zijn dat in de afgelopen weken dan eindelijk Cuphead het daglicht zag. Na bijna vijf jaar aan productietijd kon de cartooneske ‘run-and-gun’-titel eind vorige maand dan eindelijk verschijnen op Xbox One, Windows 10 en Steam. De ambitieuze game van Studio MDHR wist al voor diens verschijning veel stof op te doen waaien, maar kreeg wegens lovende reviews en veel media-aandacht nog een extra duw in de rug; dat resulteert nu in ruim een miljoen verkochte exemplaren.


Studio MDHR wijdde er naast bovenstaande tweet ook een volledige blogpost aan, waarin de leidinggevende Moldenhauer-broers hun dank richting de spelers betuigen. Waar een miljoen verkopen voor grote AAA-titels nog niet veel betekent, is het cijfer uiteraard een daverend succes voor de (nog relatief kleine) indie-studio.

Ook wij van GamersNET raakten snel betoverd door het pittoreske spelletje. Al voor release bleek de spanning hoog, maar in onze uiteindelijke Cuphead review moest het hoge woord eruit; Studio MDHR heeft vooral een eigenzinnig en uniek product afgeleverd. Pittig, maar ontzettend interessant in concept en uitvoering.

Heb jij Cuphead al een kans gegeven, of zie je af van de moordende moeilijkheidsgraad? Laat het ons weten!

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren