Rocket League behaalt enorm aantal van 38 miljoen spelers

Toen Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle Cars in 2008 op de PlayStation 3 verscheen, had ontwikkelaar Psyonix waarschijnlijk nooit kunnen weten dat de opvolger wel een enorm succes zou gaan worden: Rocket League, met momenteel 38 miljoen spelers op de plank. Jawel, de game met de onnoemelijk lange naam was exact hetzelfde concept als Rocket League, maar deze voorganger bleef destijds vrij timide op de PlayStation 3.

Het succes begon al vrij rap na de release op 7 juli 2015 op PlayStation 4 en pc, toen de autovoetbalgame gratis werd aangeboden voor PlayStation Plus-leden. Game director Corey Davis van Psyonix meldt dus dat de game op 38 miljoen spelers zit en het is nog niet klaar met Rocket League. Er staat namelijk nog genoeg in de planning voor 2018. We kunnen volgend jaar de nodige fixes en toevoegingen verwachten, waaronder verbeteringen in de performance van de game servers.

We’ll be rolling out improved connection quality status information in the game client in 2018 that will tell you if you’re experiencing packet loss, latency variance, or legitimate game server performance issues. We’re looking into how we can allow the community to report servers they think are performing poorly to help us identify and resolve problems more quickly.
Ook focust de ontwikkelaar zich op de performance op de Xbox One, die wat meer lag ondervindt dan de andere platformen. Verder zal er een in-game tournament feature toegevoegd worden, gaat het XP-systeem op de schop om XP weer waarde te geven, wordt er gewerkt aan inventory management en er zullen nieuwe Trophies en Achievements verschijnen.
Beyond this, new features and improvements will be added and made to the game. An in-game tournament feature is in the works, with beta testing occurring earlier next year. The XP system will also get an overhaul to make XP meaningful again, with better rewards for leveling up. Inventory management is getting reworked to, and there will be new achievements and trophies released too.
Psyonix zegt dat er momenteel meer dan twee miljard matches in Rocket League zijn gespeeld en volgens het bedrijf doet ook de Nintendo Switch-versie het goed, die op 14 november van dit jaar is verschenen. Volgens Corey Davis is 2017 tot nog toe het beste jaar voor de game.

Rocket League verscheen op 7 juli voor PlayStation 4 en pc, op 17 februari 2016 op Xbox One en op 14 november op de Nintendo Switch.

  1.   
    ScorpionNL's avatar

    Speel het nog bijna dagelijks. Blijft een leuke game.