RPG My Time at Portia aangekondigd voor pc en current-gen consoles

In januari moeten we bijkomen van al het (letterlijke en figuurlijke) game-geweld van de feestdagen, maar kleinere ontwikkelaars zien nu juist hun kans om hun games in de spotlight te zetten. Zo is vandaag bijvoorbeeld My Time at Portia aangekondigd, een rustieke simulatie-RPG die al snel doet denken aan Stardew Valley. Je erft een vervallen werkplaats in Portia, een samenleving aan de rand van de beschaving. Die werkplaats moet je zo groot mogelijk zien uit te bouwen, zodat je steeds meer dingen kunt maken die de samenleving ten goede komen.

Je kunt de werkplaats uitbouwen door allerlei grondstoffen te vergaren in de open spelwereld: van hout en kruiden tot metaalertsen en dierlijke producten. Naast de werkplaats bevat My Time at Portia ook een boerderij, waarop je gewassen kunt verbouwen en vee kunt houden. Daarnaast belooft ontwikkelaar Pathea Games dat de game vol met unieke NPC’s zit, die allemaal hun eigen dagritme en verhaal hebben.

My Time at Portia is echter geen volledig vredige game: tijdens het verkennen van de wereld kom je ook monsters en eindbazen tegen, die je moet zien te verslaan om de geheimen van Portia te ontrafelen. Ten slotte zegt Pathea Games dat vrijheid centraal staat in deze game: je kunt ervoor kiezen om inderdaad de wereld in te gaan, maar ook een middagje vissen of verschillende minigames moeten een bevredigende ervaring bieden.

My Time at Portia verschijnt vandaag via Steam Early Access en zal later dit jaar ook speelbaar zijn op Xbox One, PlayStation 4 en de Nintendo Switch. Check hieronder de aankondigingstrailer voor die laatste versie.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren