Auteur : DaniŽl de Zwart vrijdag 9 februari 2018 om 17:52:18

Kun je binnenkort eindelijk je PlayStation Network nickname wijzigen?

Heb je in 2007 (of later) als jochie een nickname gekozen voor je PlayStation Network-account voor de PlayStation 3 waar je je inmiddels al wat jaartjes voor schaamt of tegen jezelf zegt: 'serieus, wat dacht ik toen?!' Precies, ook mijn nickname 'Eclypticus' is wel toe aan verandering en het zou zomaar kunnen dat de veelgevraagde feature binnenkort eindelijk beschikbaar wordt gesteld.

De community wil namelijk al heel lang een naamveranderingsmogelijkheid, maar Sony zwicht er nog altijd niet voor. Hoewel, er is een nieuwe enquÍte door Sony vrijgegeven voor een select aantal PlayStation Network-gebruikers, waarin gevraagd wordt naar je mening over het kunnen aanpassen van je PSN-naam. Natuurlijk wordt hiermee geÔmpliceerd dat Sony onderzoekt hoeveel animo er voor is.


Aangezien ongeveer de halve wereld hier om schreeuwt, is de kans aannemelijk dat we bij een volgende grote firmware update voor de PlayStation 4 (en PlayStation 3 en Vita) de mogelijkheid krijgen om onze beschamende nicknames te kunnen wijzigen. Shawn Layden van Sony Interactive Entertainment wist tijdens de PlayStation Experience afgelopen december al te melden dat de feature mogelijk in 2018 werkelijkheid zou worden.

Wil jij het liefst een andere nickname op PlayStation of draag je de naam met trots?
Reacties
Ga naar pagina: 1
Gepost door CHILLOZZ op vrijdag 9 februari, 2018 om 17:55:31 quote

GN "Commander"

1273 posts
Ik ben wel erg benieuwd hoe dat verder in werking gaat.

Je veranderd je naam. Maar je PSN account is je oude naam... dus alleen scherm naam kun je dan verranderen neem ik aan..?

En als je dan dus je PSN aan iemand wilt geven zul je toch altijd nog je oude naam moeten doorgeven.... i gues

Gepost door Mark89NL op vrijdag 9 februari, 2018 om 18:03:18 quote

GN "Die Hard"

671 posts
Ik ben blij met de naam die ik heb
Gepost door sjaak19832015 op vrijdag 9 februari, 2018 om 18:27:41 quote

Sub Zero

360 posts
Wat een onzin dat dit als nieuwe feature wordt gebracht pff.
Gepost door Thijs. op vrijdag 9 februari, 2018 om 21:23:58 quote

MvdM April

2058 posts
sjaak19832015 schreef:
Wat een onzin dat dit als nieuwe feature wordt gebracht pff.

Ze kunnen het moeilijk als oude feature uitbrengen toch? Het is een nieuwe functie voor playstation. Dus het uitbrengen als nieuwe feature is helemaal niet zo gek

Gepost door sjaak19832015 op vrijdag 9 februari, 2018 om 21:28:32 quote

Sub Zero

360 posts
Thijs. schreef:
sjaak19832015 schreef:
Wat een onzin dat dit als nieuwe feature wordt gebracht pff.
Ze kunnen het moeilijk als oude feature uitbrengen toch? Het is een nieuwe functie voor playstation. Dus het uitbrengen als nieuwe feature is helemaal niet zo gek
Het is iets wat eigenlijk bij de ps3 al had moeten kunnen. Ik hoop niet voor de PlayStation bezitters dat je net zoals bij Blizzard geld moet betalen om het te kunnen veranderen.
Gepost door Leukste op vrijdag 9 februari, 2018 om 23:53:10 quote

MvdM Februari

2754 posts
sjaak19832015 schreef:
Het is iets wat eigenlijk bij de ps3 al had moeten kunnen. Ik hoop niet voor de PlayStation bezitters dat je net zoals bij Blizzard geld moet betalen om het te kunnen veranderen.
Eens dat dit er al veel langer had moeten zijn. En ergens zou het me niet verbazen dat het geld zou kosten. Zelf ben ik blij met de naam die ik gebruik. En dat is al sinds je een account moet hebben.

Het zal me nog wel benieuwen hoe ze dan de gegevens van je trofeeŽn en andere koppelingen aan je account behouden als je PSN-naam wordt aangepast. Alles met een waarde boven de 0% geeft namelijk al problemen als dat verwijdert zou mogen worden. Vandaar dat je alleen je tropeeŽnlijst bij games met 0% mag verwijderen. Dus ik verwacht dat je alleen je zichtbare gebruikersnaam zou kunnen wijzigen en niet je accountnaam. We gaan het wel zien als de functie wordt uitgebracht.

Gepost door CHILLOZZ op zaterdag 10 februari, 2018 om 10:39:59 quote

GN "Commander"

1273 posts
[quote:1="Leukste"]
sjaak19832015 schreef:
Dus ik verwacht dat je alleen je zichtbare gebruikersnaam zou kunnen wijzigen en niet je accountnaam. We gaan het wel zien als de functie wordt uitgebracht.

Dat denk ik dus ook. Dus als je pietje heet en je naam wilt veranderen naar henkie. Dan blijft je account naam pietje. Dus wilt iemand jouw als nieuwe vriend toevoegen dan moeten ze evengoed PIETJE toevoegen...

mmmm Mij kan t eerlijk gezegt weinig intresseren. Dan moeten mensen maar eens wat beter denken hoe ze willen heten. Buiten dat is er al HEEEEEL lang de optie om je ware naam te delen met je vrienden. Dus je vrienden zien dan je echte naam ipv je nickname..

Wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt dus. [want je echte naam kun je gewoon aanpassen]

Gepost door kiesmaarwa op zaterdag 10 februari, 2018 om 12:05:12 quote

Sub Zero

331 posts
Voor mij een onnodige functie. Ik zou het helemaal prima vinden als ze er geld voor vragen. Om 1 of andere reden moeten ze hier heel veel moeite voor doen bij Sony, dus prima als ze er een paar centen mee kunnen terugverdienen. Inb4 blije kinderen die elke dag hun username veranderen & veel meer troll/scam accounts
Ga naar pagina: 1