Auteur : Michiel Brunsveld woensdag 11 april 2018 om 13:19:36

PlayStation 5 verschijnt mogelijk pas in 2020

Volgens recente berichten verschijnt de PlayStation 5 niet eerder dan 2020. Onlangs deed het gerucht de ronde dat de PS5 mogelijk dit jaar al zou verschijnen en dev kits zouden al enige tijd bij ontwikkelaars liggen. Diverse bronnen uit de ontwikkelindustrie laten echter weten dat het zelfs zeer onwaarschijnlijk is dat we de nieuwe console van Sony in 2019 kunnen verwachten.

Uiteraard gebeurt het vaker dat lanceringen van hardware verschoven worden, zowel naar achter als naar voren. Een bron meldt dat dit gebruikelijk is bij projecten die zich over meerdere jaren uitstrekken. Toch begonnen vrijwel alle bronnen te lachen toen hen gevraagd werd wat ze dachten van een release in 2018. Zelfs first-party ontwikkelaars van Sony zien dit zeker niet gebeuren. De PlayStation 5 zou dan al in productie moeten zijn op dit moment.

Er was een tijd dat Sony nieuwe hardware elke vijf jaar uitbracht, al zat er tussen de PS3 en PS4 alweer zeven jaar. Concurrent Microsoft had zelfs acht jaar zitten tussen de Xbox 360 en Xbox One. Ondanks de vele geruchten lijkt de kans dus bijzonder klein dat we voor 2020 al de PlayStation 5 kunnen verwachten.
Reacties
Ga naar pagina: 1
Gepost door mmx op woensdag 11 april, 2018 om 14:40:42 quote

GN "Sickness"

2493 posts
Mooi kunnen we vast gaan sparen toch
Gepost door Rolf31 op woensdag 11 april, 2018 om 15:37:15 quote

Sonic

278 posts
Dus niet eerder dan 2021 kopen. Zijn de kinderziektes er tenminste uit.
Gepost door CHILLOZZ op woensdag 11 april, 2018 om 16:13:34 quote

GN "Commander"

1441 posts
ik heb er nu ook nog totaal niet de behoefte aan om een PS5 nu te kopen. [financieel ook niet echt slim voor mij nu dan] Maar dat terzijde.

Maar dat neemt niet weg dat ik wel enorm nieuwsgierig ben met wat ze zullen gaan komen. Waar de grote veranderingen in gaan zitten. En of ze dieper in gaan spelen in VR.

Ik heb de Ps4 relatief wat laat gekocht hij was toen 1,5 jaar ofzo al uit.. en heb nu nog niet echt de behoefte aan wat nieuws. ja nieuwe TOP games dat wel. Ik zou graag meer grote AAA avonturen games willen zien.

Gepost door kiesmaarwa op woensdag 11 april, 2018 om 17:20:20 quote

Sub Zero

392 posts
Ik hoef ook nog geen PS5. Er valt nog genoeg uit de PS4 te halen. Van mij mag ie tot 2025 wegblijven. Ik geloof toch niet dat er nog heel veel zal veranderen tov de PS4
Gepost door mattioza op woensdag 11 april, 2018 om 18:11:07 quote

GN "Commander"

1409 posts
Het zit er wel een beetje aan te komen, dat de Playstation 5 iets voor 2020 zal zijn. De PS4 heeft het dan een jaar of 7 getrokken. De evolutie staat niet stil, dus voor mij mag de PS5 zeker in 2020 verschijnen.
Gepost door Rijstekorrel op woensdag 11 april, 2018 om 18:23:08 quote

GN "Sickness"

10932 posts
Ik denk dat het door de pro versies wel iets langer duur, dit verlengd wel even de levensduur voordat er een nieuwe console nodig is
via iPhone
Gepost door tranceguy op woensdag 11 april, 2018 om 20:22:23 quote

GN "Die Hard"

560 posts
Gaat zeker niet voor2020 komen idd... Dus nog tijd zat voor een heleboel PS4 exclusives!
Gepost door Leukste op donderdag 12 april, 2018 om 12:46:42 quote

MvdM Februari

2820 posts
Er komen nu eindelijk mooie titels voor de PS4 uit. Laten we daar nog eerst even van gaan genieten.

Als we nu al gaan kijken naar 2020 kan er daartussen nog zoveel gebeuren.

Gepost door Kroelbeertje op donderdag 12 april, 2018 om 20:25:22 quote

Sonic

236 posts
Rolf31 schreef:
Dus niet eerder dan 2021 kopen. Zijn de kinderziektes er tenminste uit.
Alhoewel dat bullshit is, heb je nogsteeds een grote ziekte met de naam Playstation.
Ga naar pagina: 1