Auteur : Michiel Brunsveld dinsdag 15 mei 2018 om 10:34:41

Microsoft werkt aan platte Xbox-controller voor mensen met een beperking

Bron: GameSpot
In een periode vol uitgelekt nieuws, vlak voor de E3, lijkt ook een nieuwe controller voor de Xbox te zijn opgedoken. Op Twitter is namelijk een afbeelding opgedoken van een zeer platte Xbox-controller.


De opvallende controller zal niet voor de gemiddelde gamer bedoeld zijn. De verwachting is dat Microsoft deze speciaal heeft ontwikkeld om mensen met een beperking een betere game-ervaring te kunnen bieden. Hoe de controller werkt is nog niet bekend, maar het lijkt erop dat de twee grote knoppen de A- en B-knop vormen, die mogelijk programmeerbaar zijn.

Naar verwachting zal Microsoft nog voor de E3 deze speciale controller formeel onthullen.
Reacties
Ga naar pagina: 1
Gepost door CHILLOZZ op dinsdag 15 mei, 2018 om 12:42:00 quote

GN "Commander"

1369 posts
Dit is wel een goede zet.

echt dikke chapo voor xbox..

mensen met beperking willen ook kunnen gamen. en dat was eerder dus dan maar aankloten voor die mensen. Of zelf aanpassing maken of laten doen. wat vaak dan ook nog eens goed veel $$ kosten [als je het zelf niet kunt]

Ik vind dit dus echt goed. Hopelijk word dit in de toekomst meer gedaan. [ook door andere partijen]

Gepost door MaTriXX op dinsdag 15 mei, 2018 om 14:43:50 quote

Sub Zero

385 posts
Zeer goede actie van MS, ik zelf heb een zeer kleine beperking in me rechterhand, ik mis namelijk een duim gewricht en zodra ik een kleine controller gebruik heb ik daar best veel last van de Elite Controller is daarom een juiste controller voor mij.

Dat ze dit nu doen om ook een groep mensen te bereiken die een beperking hebben die groter is dan de mijne is alleen maar goed om te lezen en dat ze er dus ook willen zijn voor die doelgroep.

Gepost door tranceguy op dinsdag 15 mei, 2018 om 15:24:06 quote

Duke Nukem

441 posts
Vind ik een logische stap want ook die mensen hebben recht om te kunnen gamen, daar mag ook wel aan gedacht worden idd want het zijn er meer dan velen denken. En daar zitten neem ik aan toch ook gamers tussen. Mooi dat die nu ook ten volle kunnen genieten van games!
Gepost door the ultimate gamer boss op dinsdag 15 mei, 2018 om 16:49:34 quote

Sonic

231 posts
toppie voor die groep mensen
Gepost door Steamturtle op dinsdag 15 mei, 2018 om 17:09:13 quote

Pong

49 posts
Lekker bezig Microsoft
Gepost door mattioza op dinsdag 15 mei, 2018 om 17:44:45 quote

GN "Commander"

1271 posts
Zeker leuk nieuws om te volgen, benieuwd hoe het in zijn werk gaat.
Gepost door RikZonderC op dinsdag 15 mei, 2018 om 19:05:40 quote

Crewmember

533 posts
liev
Ga naar pagina: 1