Auteur : Tom Kauwenberg maandag 14 mei 2018 om 20:09:14

Stardew Valley verschijnt 22 mei (eindelijk) op PlayStation Vita; ondersteunt Cross Buy

Die zagen we even niet aankomen; een parel van een indie-titel die retrospectief alsnog de PlayStation Vita aandoet. Jawel, het alom geprezen Stardew Valley verschijnt 22 mei aanstaande dan eindelijk op Sony's draagbaar vernuft. En alsof dat nog niet genoeg verwondering oplevert, ondersteunt het spel ook nog eens Sony's eigen Cross Buy-aanbod.

Wie Stardew Valley al eerder aangeschaft heeft op PlayStation 4, ontvangt direct toegang tot de game op PlayStation Vita, en vice versa.


De verantwoordelijke eenmansontwikkelaar Eric 'ConcernedApe' Barone maakte het heugelijke nieuws zelf bekend middels een onverwachtse blogpost, al bleek die bijzonder kortaf. Of deze versie van Stardew Valley bijvoorbeeld ook Cross Save met PlayStation 4 ondersteunt, is bijvoorbeeld nog niet bekendgemaakt.

Ook over de multiplayer-mogelijkheden zijn nog geen woord gerept. Deze draaien voor pc-gamers momenteel in beta-fase, maar moeten daarna ook onderweg zijn naar de verschillende consoles waarop Stardew Valley het daglicht zag.

Wat jij? Mosterd na de maaltijd voor de PlayStation Vita, of juist een ultieme tegemoetkoming voor de verslavingsgezinde gamer onderweg?
Reacties
Ga naar pagina: 1
Gepost door fantasyfreak op maandag 14 mei, 2018 om 20:38:39 quote

Sonic

282 posts
Waarschijnlijk de beste Vita game in jaren
Gepost door Tom op maandag 14 mei, 2018 om 21:32:44 quote

Eindredacteur

13020 posts
Oprecht, een leuk gebaar richting de Vita-spelers. Mocht het ook Cross Save ondersteunen, dan is dit een hilarisch vette manier om je boerderijtje overal mee naartoe te nemen. Ik zou er zo eentje van Marktplaats vissen.
Gepost door mattioza op maandag 14 mei, 2018 om 22:33:12 quote

GN "Commander"

1410 posts
In bepaalde regio's is de PS Vita nog relatief populair, zeker in Japan, het zijn dan ook vooral de grote Japanse uitgevers die er nog op inzetten. Lijkt me voor Stardew Valley toch ook een belangrijke markt, dus zeker goede beslissing.
Gepost door KevinW op maandag 14 mei, 2018 om 22:36:55 quote

Prince of Persia

106 posts
@Tom in need of a switch?
Gepost door Tom op maandag 14 mei, 2018 om 22:45:38 quote

Eindredacteur

13020 posts
Haha, ik wil sowieso nog een Switch voor mezelf. Zo nu en dan leen ik er een van GamersNET HQ, maar de (nog altijd) hoge prijs weerhoudt me om er ook echt eentje te scoren voor commitment.

De vriendin heeft Stardew Valley wel op haar Switch, maar stiekem ben ik te gehecht aan mijn eigen akkers in Steams cloud-opslag...

Gepost door tranceguy op dinsdag 15 mei, 2018 om 00:00:29 quote

GN "Die Hard"

560 posts
Goede zaak!
Gepost door Linkje op dinsdag 15 mei, 2018 om 00:03:29 quote

Pacman

90 posts
Het duurde even
Gepost door kanniet op dinsdag 15 mei, 2018 om 06:53:27 quote

n00b

11 posts
Ik heb hier nog de fysieke PS4 game liggen, werkt cross-play dan wel of maar weer een keer aanschaffen?
via iPhone
Gepost door sliderguy op dinsdag 15 mei, 2018 om 20:45:09 quote

Pong

46 posts
bestaat de vita dan nog :p
Ga naar pagina: 1