Auteur : DaniŽl de Zwart vrijdag 22 juni 2018 om 10:26:33

Komt Red Dead Redemption 2 toch naar pc?

Bron: VG247
Red Dead Redemption 2 komt mogelijk toch naar pc, zo blijkt uit een omschrijving van een oud-ontwikkelaar op LinkedIn. De oud-ontwikkelaar bij Rockstar, die voorheen aan Grand Theft Auto 5 en L.A. Noire werkte als programmeur, heeft naast de PlayStation 4- en Xbox One-versie ook de pc-versie van Red Dead Redemption 2 opgenomen in zijn profiel.

Op onderstaande screenshot is zijn LinkedIn-profiel te zien met de games waar hij aan gewerkt heeft. Hij blijft graag anoniem, al vragen wij ons af hoeveel programmeurs bij Rockstar er exact van 2009 tot en met 2016 hebben gewerkt en hoe anoniem hij nu eigenlijk is. Echter, Red Dead Redemption 2 staat daar aangegeven met pc als release.


Red Dead Redemption is nooit op pc verschenen, hoewel onder andere Grand Theft Auto 4 en 5 wel op pc zijn uitgekomen en dat heeft Rockstar geen windeieren gelegd. Het zou dan ook een slimme actie zijn om Red Dead 2 ook op dit platform uit te brengen. Of en wanneer Rockstar hier een officieel statement over naar buiten brengt, dat is alleen maar gissen.

Red Dead Redemption 2 verschijnt in ieder geval op 26 oktober voor PlayStation 4 en Xbox One.
Reacties
Ga naar pagina: 1
Gepost door the ultimate gamer boss op vrijdag 22 juni, 2018 om 11:02:28 quote

Sub Zero

353 posts
ik heb eerlijk jullie item nog niet gelezen maar het doet mijn hart sneller kloppen want dit zou een grote vooruitgang zijn misschien komt de volgende ufc dan ook eindelijk naar de pc
Gepost door the ultimate gamer boss op vrijdag 22 juni, 2018 om 11:05:36 quote

Sub Zero

353 posts
haha klasse dit
Gepost door Tom op vrijdag 22 juni, 2018 om 11:37:07 quote

Eindredacteur

13003 posts
Dit soort shady LinkedIn-lekken zien we wel vaker, toch? Tegenwoordig neem ik ze met een gigantische zak Himalayazout, met name omdat dit ontiegelijk makkelijk te faken is.

Ook de spelling van "Xbox 1" en dergelijke komen niet echt over als hele officiŽle benamingen, waardoor het sowieso al wat apart afsteekt. Ik ga er in dit geval dan ook van uit dat het lulkoek is, al zou ik Red Dead Redemption 2 wel verwelkomen op pc.

Gepost door Ik kom Harambe wreken op vrijdag 22 juni, 2018 om 18:05:57 quote

MvdM November

1612 posts
Zou heel mooi zijn maar voorlopig nemen we dit nieuws met meer zout dan de gemiddelde 12jarige als je kritiek hebt op fortnite
Gepost door Dedsec op vrijdag 22 juni, 2018 om 18:17:14 quote

Prince of Persia

112 posts
Ik denk bij de remake net zoals bij GTA 5 gebeurde.
Gepost door 420blazeit op vrijdag 22 juni, 2018 om 19:25:58 quote

GN "Die Hard"

638 posts
Beter wel
Gepost door tranceguy op vrijdag 22 juni, 2018 om 22:57:35 quote

GN "Die Hard"

556 posts
Je weet gewoon dat ie ook op pc gaat komen.... En ik zeg je dat dat VOOR 2020 zalzijn, gok eind2019.... En reken maar dat je pc-only extra's krijgt net zoals ze dat met eerdere GTA's deden op pc. Vind ik niet meer dan normaal want wij pc gamers moeten altijd t langst wachten en dat terwijl van oorsprong de game een pure pc game isÖ.
Gepost door MikeGevers op zaterdag 23 juni, 2018 om 01:30:32 quote

Crewmember

1028 posts
Ik hoop het oprecht. Ik heb de eerste RDR meerdere keren geprobeerd, maar kwam er niet in omdat ik het enorm kut vind om geweren te besturen met een controller. Maakt niet uit of het first-person of third-person is, ik kan gewoon ťcht niet richten met een controller. Het verhaal zal ongetwijfeld tof zijn geweest, maar die besturing... Fuck die shit. Geef mij maar RDR2 met muis- en toetsenbordbesturing, dan ben ik tevreden.
Gepost door DeAdSeYe op zaterdag 23 juni, 2018 om 04:12:45 quote

GN "Sickness"

4079 posts
Natuurlijk komt de PC versie, als je kijkt hoe populair Grand Theft Auto is. Sinds 2011 zijn alle games van Rockstar ook uitgekomen op Windows.

Niet altijd gelijk met de console versie, maar daar zal wel een slim idee achter zitten. Iedereen heeft tegenwoordig minimaal 1 console naast hun PC, en dat weten zei ook. Daarnaast weten ze ook dat gamers erg ongeduldige mensen zijn. De meeste PC gamers zullen toch eerst met de console versie beginnen, omdat ze niet kunnen wachten. Op die manier zet Rockstar meer om omdat console games duurder zijn en daarnaast ook moeilijk te kraken zijn. Ze verkopen een aantal X miljoen exemplaren en maken winst en dan komen ze met een PC versie. De PC gamers zullen dan overstappen naar de PC en nog een keer 50 euro neertellen.

Anti-piraterij, meer inkomsten en ze verdienen op die manier dubbel aan PC gamers.

Gepost door Mattiees op zondag 24 juni, 2018 om 12:38:07 quote

Duke Nukem

475 posts
laten we het hopen, al klinkt dit wel als een erg zwakke hint.
Ga naar pagina: 1