Game nieuws van maandag 20 maart 2017

Auteur: Akeo Kuipers op maandag 20 maart 2017 om 12:41:02

Wintersport gaat FOUT? | GN Vlog #84

» Reacties [11]

Auteur: Ricardo Kindt op maandag 20 maart 2017 om 11:50:56

FLCL - Journey to Maturity | Lunchtip


Zit je op school, op het werk, in de trein of op een andere plek en ben je lekker je bammetjes aan het eten? Een heerlijk moment van rust, maar ook een moment waarop je even kijkt wat er allemaal op internet gebeurt. Met de GamersNET Lunchtip krijg je iedere werkdag een leuke tip over gaming- of geek-cultuur om je tijd mee te verdoen. Leuke filmpjes, boeiende artikelen, spannende plaatjes of gewoon totale onzin.

Voor de mensen die van anime houden vandaag een speciale video over de serie FLCL (Fooly Cooly). De animeserie staat bekend om zijn vage verhaal en vreemde personages, maar wat ligt er achter de serie? Tijd om eens lekker filosofisch te doen en een trip naar de puberteit te nemen.


Heb jij een leuke tip voor ons? Stuur hem dan op naar leon@gamersnet.nl en vergeet niet je GamersNET-gebruikersnaam te vermelden. Volg GamersNET en de GN Lunchtip tevens via Twitter en Facebook, want ook daar kun je jouw tips voor ons achterlaten.

Eet smakelijk!

» Reacties [0]

Auteur: Daniël de Zwart op maandag 20 maart 2017 om 12:00:40

No Man's Sky heeft grote patch ontvangen; implementeert framerate lock

Ontwikkelaar Hello Games blijft de ambitieuze game No Man's Sky ondersteunen (bijvoorbeeld met de Path Finder) en ditmaal is patch 1.23 verschenen, een enorme update die de nodige bugs fikst, maar ook handige features implementeert. Zo biedt de patch jou de kans op de PlayStation 4 de framerate op 30fps te locken, zodat No Man's Sky stabieler draait.

Patch 1.23 weegt ongeveer 2GB en is beschikbaar, hieronder kun je de volledige changelog lezen.

Miscellaneous

  • Optimised HBAO so that it runs faster
  • Added an option to lock framerate on PS4 to 30fps to keep the frame-rate stable
  • Default to frame lock on for PS4 and off for PS4 Pro
  • Improved vehicle audio
  • Improved performance of UI rendering in HDR
  • Added error messaging for failed uploads to Steam Workshop
  • Colossus camera is now slightly further back when moving at speed
  • Exocraft mining lasers are now easier to aim up
  • Increased yield from Autonomous Field Mining Units
  • Adjust colossus collision to make it harder to go underground
  • Enable Steam Controller in base reporting and Steam Workshop base upload
  • The animation when exiting the Colossus is improved
  • Exocraft mining laser uses less fuel but is less effective in combat

    Fixes

  • Fixed a rare bug that could cause players to fall through the floor when exiting a ship
  • Fixed texturing issue in freighter bases
  • Fixed and inventory exploit when purchasing multiple ships in a freighter that allows you to duplicate your ship’s inventory
  • Fixed a bug that causes freighters to be too cheap
  • You can no longer build the Exocraft Terminal in freighter bases, this prevented players from being able to complete the vehicle missions
  • Fix for ships spawning on top of each other
  • Fixed a crash in physics
  • Fixed a crash resulting from running out of memory
  • Fix for certain UI elements having over-saturated colours in HDR
  • Fix for font anti-aliasing in HDR
  • Fix for HDR rendering being dark on some TV models
  • Fixed a visual issue with the T-shaped corridor
  • Fixed issue with Colossus Exocraft’s wheels sinking through the ground
  • Fixes for the white sphere that shows when at the photo mode boundary
  • Fix for ladders vanishing in bases
  • Fixed a crash when uploading and downloading bases using Steam Workshop
  • Fixed an issue caused when dying in permadeath with the inventory screen open
  • Fixed a bug causing poor performace when in a vehicle near predator creatures
  • Sentinel drones now investigate correctly when in a vehicle
  • » Reacties [2]

    Auteur: Daniël de Zwart op maandag 20 maart 2017 om 12:10:40

    Dit voegt de nieuwe Uncharted 4: A Thief's End update toe

    Bron: Uncharted
    Onlangs verscheen er voor Uncharted 4: A Thief's End een nieuwe update en deze patch haalt niet alleen bugs weg, maar voegt ook de nodige nieuwe content toe. De changelog is inmiddels bekend en geeft aan dat onder andere problemen met rewards, zwevende sidekicks en de houten brug in Schotland in Cinema modus die onzichtbaar werd zijn verholpen.

    Ook is er nieuwe content toegevoegd, waaronder drie wapens, drie Survival Boosters, 37 Vanity Items, 6 Taunts en 25 skin colors voor speelbare karakters. Bekijk hieronder de volledige lijst aan veranderingen en toevoegingen.

    General

  • Added a new feature: Personal Stats Page
  • VIP Relic Bonus has increased from 20% to 40%
  • Added 3 Weapons
  • Added 3 Survival Boosters
  • Added 37 Vanity Items
  • Added 6 Taunts
  • Added 25 character skin color palettes for each new skin
  • 5 Taunts
  • Personal Stats Page: players can view their personal stats across multiple game modes
  • Classic Mode removed from the Beta Playlist. Stay tuned for more details on its return

    Bug fixes

  • Multiple level bug fixes
  • Fixed the issue where players did not receive hardcore rewards after completion
  • Fixed the issue where sniper sidekicks would occasionally float above the ground while taking cover
  • Fixed the issue where Skeleton Drake’s Jaw would unhinge while performing certain taunts
  • Fixed the issue where Loadout point icons where not appearing when unlocking in chests from the store
  • Fixed the issue where please wait text remained on screen after selecting vanity chests with an unopened chest available
  • Fixed the issue where rope did not appear on the player’s hip in cinema
  • Fixed the issue where Bounty Skull Icon appeared incorrectly if the player viewed in cinema and switched player perspectives
  • Fixed the issue where the wooden bridge in Scotland appeared invisible when viewed in Cinema mode
  • Fixed the issue where the player could become stuck if the store was disabled while they attempted to purchase items from the customization menu
  • Fixed the issue where players were able to taunt with the rope attached to a grapple point
  • Fixed the issue where props from taunts remained in place when player is instantly KO’d mid taunt
  • Fixed the issue where there was no relic challenge for Spirit of the Djinn Mystical

    Balance

  • 0.25 second increase to C4 Detonator
  • Updated speed and abort frames for ledge grabs, allowing for edge attacker to recover faster from missed hits

    Survival

    New boosters
  • Iron Jaw
  • XP Farmer
  • Heavy Weapons Expert

    Bug fixes
  • Fixed the issue where Solo Survival Buddy uses single player voice lines
  • Fixed the issue where survival wave modifiers appeared incorrectly in crushing
  • Fixed the issue where Indra Warlord will freeze in place after client player leaves the game while being grabbed
  • » Reacties [5]

    Auteur: Daniël de Zwart op maandag 20 maart 2017 om 12:32:58

    Is The Evil Within 2 in ontwikkeling?

    Bron: NeoGAF
    Het is al even geleden dat The Evil Within werd uitgebracht en ontwikkelaar Tango Gameworks en uitgever Bethesda zien de horrorgame graag transformeren tot franchise. De eerste geruchten gaan nu dan ook dat The Evil Within 2 in ontwikkeling is.

    Op NeoGAF is een document gelekt over 'Psycho Break 2', de Japanse naam van The Evil Within. Dit document is een Japanse vacature waar deze game dus op genoemd wordt, en The Evil Within 2 zou al twee jaar in de maak zijn voor de PlayStation 4 en Xbox One. Volgens het gelekte bericht moet de horrorgame dit jaar onthuld worden.

    Neem het vooralsnog met een korreltje zout totdat Bethesda met een officieel bericht naar buiten komt. Wat zou jij van The Evil Within 2 vinden?

    » Reacties [2]

    Auteur: Tom Kauwenberg op maandag 20 maart 2017 om 18:44:44

    Twitch lanceert eigen Desktop App; doet verdomd veel denken aan Discord

    Na Curse, TeamSpeak en de toegenomen populariteit van Discord, was het niet lang meer wachten voordat streamplatform Twitch zelf ook op de proppen kwam met een applicatie voor tekst- en voicechat. Sinds kort is de Twitch Desktop App een feit.

    Wie verwacht dat de Twitch Desktop App een los programma is om gaming livestreams mee te begluren, zit dan ook volledig fout. Deze nieuwe applicatie is erop uit om streamers en gamers meer aan elkaar te verbinden. Niet ongelijk Discord kunnen grote kanalen (gratis) hun eigen servers opstarten, waar vanuit gechat, gedeeld en met elkaar gebeld kan worden. Overduidelijk een voortzetting van Twitch' plan om het platform socialer te maken, maar klaarblijkelijk ook om wat klandizie van andere communicatieservices af te snoepen.


    Gebruikers van Discord of bijvoorbeeld Curse zullen merken dat er visueel en technisch gezien veel overeenkomsten zijn tussen de communicatieprogramma's. Van de ordening van tekstkanalen, tot het delen van GIF-afbeeldingen en integraties met Twitch-streams zelf. Het verschilt bijzonder weinig. De Twitch Desktop App definieert zichzelf enigszins aan de hand van het opgooien van interactieve peilingen en give-aways, direct vanuit het kanaal.

    En ja: ook wij van GamersNET hebben tegenwoordig een poging gedaan tot onze eigen GamersNET Twitch Server. Kom eens langs om de vers gelanceerde service uit te proberen met ons, of laat van je horen hoe je denkt over dit nieuwgevonden scala van verschillende communicatie-apps. Bijvoorbeeld ook met zo'n handige Twitch-peiling.

    » Reacties [3]

    Auteur: Daniël de Zwart op maandag 20 maart 2017 om 19:12:33

    Assassin's Creed: Empire duikt op bij Zwitserse retailer

    Bron: VG247
    Er gaan al langer geruchten dat Assassin's Creed: Empire de volgende installatie wordt in de franchise, met Egypte als aanstormend thema en setting. Na een lange stilte duiken de geruchten opnieuw op waarbij een release eind dit jaar genoemd wordt, aldus de Zwitserse retailer WOG.

    De retailer heeft de game op zijn website staan met als mogelijke releasedatum het vierde kwartaal van 2017. Het einde van het jaar is vaker een placeholder voor winkels als er nog geen specifieke datum bekend is, maar meestal wordt dan 31 december genoemd. Het kan zijn dat WOG meer details heeft omtrent de game, of in ieder geval een datum van lancering.

    Het zijn speculaties, dus we wachten een reactie van Ubisoft af. Assassin's Creed: Empire speelt zich af in Egypte en moet de serie omgooien en verfrissend aan laten voelen.

    » Reacties [9]

    Auteur: Daniël de Zwart op maandag 20 maart 2017 om 19:39:16

    For Honor kost je ruim 700 dollar of 2,5 jaar om alles te unlocken

    Bron: Reddit
    Na een ietwat wankele release maar over het algemeen wel positief ontvangen For Honor, zijn spelers de te unlocken content gaan onderzoeken. Reddit-gebruiker bystander007 is gaan uitrekenen hoeveel het kost, of hoeveel tijd je kwijt bent, om alle content te unlocken voor alle twaalf de Heroes (exclusief de aankomende DLC).

    Ubisoft is notorious for their deceptively expensive multiplayer games as anyone who has played any of their recent Tom Clancy games could tell you. I personally have just suppressed the Completionist within me and stopped bothering to grind for unlocks. Once you do the math, you’ll agree.

    Middels microtransacties kun je alles met geld vrijkopen, of door gewoonweg For Honor te spelen. Echter, je zult diep in de buidel moeten tasten of flink wat tijd van je leven moeten geven, want om alles vrij te spelen ben je ruim 700 dollar armer of 2,5 jaar als je een paar uur per dag speelt.

    Het kost rond de 91.500 Steel om elke Hero te kopen met alle customization opties. Dit komt neer op ruim een miljoen Steel en je zult daar 7,32 Steel packs van 100 dollar voor aan moeten schaffen. Dit zou je dus 732 dollar kosten bovenop de aangeschafte game.

    So Ubisoft has valued their in-game unlocks within the base game at a $732 over-charge of the original $60-100 spent on the game.

    Anderzijds ben je als casual speler lang bezig. Bystander007 heeft uitgerekend dat als je 1 à 2 uur per dag, 5 tot 7 dagen per week speelt, je met Orders of Half-Contracts 1.000 Steel verdient en met de rest van de matches 200 Steel. Dit betekent 915 dagen of 2,51 jaar spelen.

    Casual players who play 1-2 hours 5-7 days a week will never reach this goal. Completing Orders/half-Contracts will get you roughly 1000 Steel, another roughly 200 for the matches you played. So 1200 a day is a good estimated gain for casual players. That’s 915 days. Roughly 2.51 years.

    Voel je je bedonderd voor de grote hoeveelheid content die op deze manier aan te schaffen is of vind je het niet erg?

    For Honor verscheen op 14 februari voor PlayStation 4, Xbox One en pc.

    » Reacties [7]

    Inloggen
    Zoeken

    Zoek resultaten:

    Advertentie
    Destiny 2, Far Cry 5 en The Crew 2 | GamersNET RADIO #361, zondag 21 mei 2017
    Vul de deze vragenlijst in en win prijzen! | Enquête
    GN Kalender: Mei 2017
    Steun je vrienden van GamersNET
    Download de GamersNET Chrome-extensie en mis nooit meer een nieuwsbericht!
    Advertentie
    Poll : Trash-talk

    Ontwikkelaars moeten meer doen tegen trash-talk in multiplayergames

    Eens

    59%
    Oneens
    18%
    gg ez
    23%

    Klik op één van de opties om te stemmen. In totaal zijn er al 340 stemmen.