Game nieuws van zondag 14 mei 2017

Auteur: Tom Kauwenberg op zondag 14 mei 2017 om 16:05:00

Waarom onze Tom korter leeft door Prey... | Livestream highlights

» Reacties [6]

Auteur: Peter Bouwman op zondag 14 mei 2017 om 12:18:46

Blijven de rechten voor Hitman bij IO Interactive?

Bron: Gamestar
Eerder deze week kwam het treurige nieuws naar buiten dat IO Interactive niet langer meer onderdeel is van Square Enix. Dat resulteert in veel vragen voor gamers, want wat gebeurt er nu met de Hitman-franchise? Zal deze binnen Square Enix worden opgepakt door een andere ontwikkelaar? Zal de franchise verdwijnen? Of kan IO Interactive een deal sluiten voor de rechten van hun gamereeks. Dat laatste lijkt volgens de geruchten het geval! Een Duitse website heeft volgens betrouwbare bron vernomen dat IO Interactive zelf de rechten voor de franchise heeft veilig gesteld en dat men ook al halverwege is met de ontwikkeling van Hitman: Season 2. De releaseperiode zou in of nabij 2018 liggen.


Hoewel de Duitse gaminwebsite zeer betrouwbaar is, blijft het nog altijd een gerucht en wachten we met spanning op een reactie van IO Interactive en/of Square Enix.

» Reacties [0]

Auteur: Peter Bouwman op zondag 14 mei 2017 om 12:33:44

Tropico-ontwikkelaar kondigt Surviving Mars aan

Haemimont Games en Paradox Interactive hebben Surviving Mars aangekondigd. De game is net als Tropico een city builder, maar de titel van de game zegt het al, de game speelt zich af op Mars. Je zal als speler de planeet moeten koloniseren, maar dat is niet lastig op een dode planeet als Mars. De ontwikkelaar wil elke inwoner een unieke persoonlijkheid meegeven, waarbij alledaagse problemen ook jouw probleem kan worden. Denk daarbij aan wetenschappers die aan de drank raken en ook verantwoordelijk is voor het schild om je stad heen.


Surviving Mars moet in 2018 verschijnen voor pc, Mac, Linux, Xbox One en PlayStation 4.

Bekijk de screenshots.

» Reacties [0]

Auteur: Peter Bouwman op zondag 14 mei 2017 om 13:07:46

Nieuwe trailer: Surviving Mars Announcement trailer

» Reacties [1]

Auteur: Peter Bouwman op zondag 14 mei 2017 om 12:57:44

Win de Dawn of War 3-skull en de game | Prijsvraagwinnaars


Het zweet stroomde de afgelopen weken door de bilnaden, want wat mochten wij toch een vette editie weggeven van Dawn of War 3! De speciale press kit inclusief megavette skull! Vandaag mogen we de winnaars bekend maken!

De winnaar heeft gewonnen met onderstaande creatie. De gelijkenis is prachtig en bijna angstaanjagend! De nummer 2 wint alleen de game en heeft gewonnen met de inzending van een filmpje.


Winnaar game + skull
Aprotodon

Winnaar game
Dirkjanvandongen


Van harte gefeliciteerd en check jullie GamersNET-PM, want we willen graag weten waar we de prijzen naartoe mogen sturen!


» Reacties [10]

Auteur: Akeo Kuipers op zondag 14 mei 2017 om 22:10:08

Wat zijn onze favoriete oorlogsgames? | Goeie Frag

» Reacties [9]

Auteur: Tom Kauwenberg op zondag 14 mei 2017 om 16:53:29

Blizzard verklaart waarom skins in Overwatch niet cross-platform overdragen

Bron: Reddit
Wie het populaire Overwatch op meer dan één platform speelt, zal zich waarschijnlijk vaak ergeren aan het feit dat gegevens niet overgezet kunnen worden. Dat competitieve scores niet meegenomen worden, is nog ergens te begrijpen. Maar waarom mogen de puur cosmetische zaken als kostuums en graffitisprays niet overgedragen worden?

Ontwikkelaar Blizzard verklaarde het recentelijk tegenover een gamer, die het vervolgens op Reddit doorplaatsten:

With both consoles and the PC version, each license is its own entity - including cosmetic items. This is mostly due to the fact that the data is saved on different servers (Xbox-Microsoft servers, Playstation - Sony servers, and PC - our servers).

Since the data is directly attached to the license on that server, it isn't able to be transferred over to another platform because of the different servers storing that detailed information. With console, we don't even have a way to view your account level, cosmetic items, actions, or anything since it's stored on another company's personal server.

Blizzard laat duidelijk weten dat het obstakel niet bij de uitgeverij of de ontwikkelaar zelf ligt, maar bij partijen als Microsoft en Sony. Doordat de data op hun servers opgeslagen dient te worden, hebben zij ook het zeggenschap over de overdracht van de statistieken. Blijkbaar willen beide partijen die gegevens niet met elkander delen, laat staan het enigszins 'neutrale' pc-platform.

Binnenkort wordt het hoogstwaarschijnlijk weer jagen op exclusieve skins en andere goedheden in Overwatch, aangezien een Anniversary Event voor de shooter in het verschiet ligt. Enkele dagen terug lekte het seizoensgebonden evenement uit via de Xbox Store, alwaar 23 mei als begindatum voor de festiviteiten werd vermeld.

» Reacties [0]

Auteur: Tom Kauwenberg op zondag 14 mei 2017 om 18:00:27

Ons Twitch-kanaal heeft een nieuwe emote! Wat wordt de volgende?

Het is zover: door de nieuwe abonnementenregeling van Twitch krijgen de zogenaamde 'broadcasters' op het platform sneller liefde, wat gelijk staat aan meer unieke emoticons om in te zetten. En ja, aangezien GamersNET al even Twitch Partner is, plukken ook wij daar de vruchten van...

Sinds gistermiddag heeft GamersNET op Twitch nu een derde emote: 'gamersnetLUL'. Deze zal naast 'gamersnetIsLove' en 'gamersnetHoeVetIsDat' bestaan op het livestream-platform. Ondanks de enigszins schuine benaming, betreft het hier een foto van onze Tom die opmerkelijk veel lijkt op de bekende schaterlach-afbeelding van YouTuber TotalBiscuit. Zie hieronder de beeldende vergelijking en daarmee de reden voor onze eigen adaptatie:


Die gelijkenis leidde al snel tot de wens een eigen soortgelijke emote te hebben, en zodoende geschiedde de geboorte van onze nieuwste emoticon. Toms hoofd van Gamescom 2014 is nu vereeuwigd als unieke afbeelding op Twitch. Een prestatie om in te lijsten.

Naast de "Hoe vet is dat?"-blik van onze Peter en het liefdevolle hartje, is nu ook een mooie uitsnede van onze eigen LUL beschikbaar. En ja, dat klonk fouter dan het is.

Uiteraard mag je die gloednieuwe goedheid der unieke emotes overal gebruiken op Twitch, zolang je abonnee bent van onze gezellige livestreams. Daar steun je ons ook nog eens mee, zodat wij onze uitzendingen kunnen verbeteren.


GIF-afbeelding niet zichtbaar? Druk door naar de grote versie op Imgur!

Allereerst willen we hiervoor al onze vaste abonnees van harte bedanken voor hun inzet en steun, maar blikken we ook graag vooruit met jullie! Het lot heeft het namelijk zo dat ook een vierde unieke emote op Twitch nu mogelijk is, en daarvoor richten we ons graag tot onze dierbare community...

Wat zien we graag terug als de vierde emote voor GamersNET? Welk gezicht, symbool of andersgezinde afbeelding wil jij graag over heel Twitch (en onze Discord) kunnen spammen? Geef je suggestie of eigen inzending gerust door!

» Reacties [8]

Auteur: Tom Kauwenberg op zondag 14 mei 2017 om 18:46:00

Nieuwe trailer: Call of Duty: Black Ops 3 - Zombies Timeline Trailer

» Reacties [1]

Auteur: Tom Kauwenberg op zondag 14 mei 2017 om 20:47:31

Nintendo Switch brengt flink geld in het laatje voor NVIDIA

De Nintendo Switch legt chipfabrikant NVIDIA geen windeieren, zo blijkt uit een financieel rapport dat NVIDIA verspreidde. Doordat Nintendo's nieuwe 'hybride console' voornamelijk draait op de NVIDIA Tegra-processor, kan de makelij van de chipsets meegenieten van de populariteit. De Switch bleek eerder al aardig in trek, en dat heeft op zijn beurt de omzet van NVIDIA ook weer aardig opgedreven.

Specifieke cijfers van NVIDIA's nieuwgewonnen winst worden niet gedeeld, maar het rapport laat duidelijk weten dat een deel van de verdubbelde omzet afkomstig is vanuit de verkoop van Tegra-processors aan Nintendo:

Tegra processor business revenue, which included gaming development platforms and services, was $332 million, up 108 percent from a year ago and up 29 percent sequentially. Tegra business revenue includes SOC modules for Nintendo Switch.

De Switch is niet het enige apparaat dat zich voornamelijk aan laat voeren door NVIDIA's nieuwe technologie. Ook de eigen NVIDIA SHIELD TV zet de grafische chip op kundige wijze in om games te renderen. Dat terwijl de processor nog altijd een compact component blijft.

Hoewel de Nintendo Switch een aardige launchperiode kende, is het nu noodgedwongen wat stiller rondom het apparaat. Deze zomer moeten first-party titels als Splatoon 2 en ARMS de verkoop weer wat opvoeren, terwijl eind dit jaar het veelbelovende Super Mario Odyssey de nieuwe killer app voor de console moet worden.