Game nieuws van zaterdag 12 augustus 2017

Auteur: Leon Kempers op zaterdag 12 augustus 2017 om 12:00:02

Russische boer maakt World of Tanks-graancirkel | Lunchtip


Zit je op school, op het werk, in de trein of op een andere plek en ben je lekker je bammetjes aan het eten? Een heerlijk moment van rust, maar ook een moment waarop je even kijkt wat er allemaal op internet gebeurt. Met de GamersNET Lunchtip krijg je iedere werkdag een leuke tip over gaming- of geek-cultuur om je tijd mee te verdoen. Leuke filmpjes, boeiende artikelen, spannende plaatjes of gewoon totale onzin.

Een bekende Westerse mythe luidt dat graancirkels gemaakt worden door buitenaardse wezens, maar in Rusland zijn het gewoon de boeren zelf die deze dingen creëren. De landbouwer Yuri Belykh ging echter nog een stapje verder en maakte een indrukwekkende graancreatie van World of Tanks. Belykh, die de game speelt met zijn zoons en het liefst rondrijdt in medium tot heavy tanks, maakte de graancirkel om World of Tanks' verjaardag te vieren:

I've been playing World of Tanks for six years. The game marks its seventh birthday on August 12, and I thought - why not make a present to the developers and for all of us online tankers? Then it came to me: I've got a field and a really powerful tractor - well, I can draw a really big greeting card!

Het resultaat van dit epische verjaardagscadeau zie je hieronder.

Bekijk de screenshots.


Heb jij een leuke tip voor ons? Stuur hem dan op naar leon@gamersnet.nl en vergeet niet je GamersNET-gebruikersnaam te vermelden. Volg GamersNET en de GN Lunchtip tevens via Twitter en Facebook, want ook daar kun je jouw tips voor ons achterlaten.

Eet smakelijk!

» Reacties [0]

Auteur: Leon Kempers op zaterdag 12 augustus 2017 om 14:00:06

Prachtige poster van Far Cry 5 | Prijsvraagwinnaar



Far Cry 5 ligt pas vanaf 27 februari in de winkels, maar wij mochten vorige week al een prijs van de game weggeven. Ubisoft heeft namelijk net zijn eerste lading Far Cry 5-posters binnengekregen en zoals je op de foto kunt zien, is dit stukje papier aan beide kanten prachtig. De volgende persoon heeft straks als één van de eersten een Far Cry 5-poster aan zijn muur hangen:

DoeMaarWat

Sonic

262 posts

Gefeliciteerd! De prijs komt zo snel mogelijk jouw kant op.

» Reacties [16]

Auteur: Leon Kempers op zaterdag 12 augustus 2017 om 15:09:01

COD: WW2 maakt loot crate openings interactiever dan ooit

Bron: PCGamesN
Het openen van loot-kisten is de laatste jaren uitgegroeid tot een sociale aangelegenheid. Activision springt daar slim op in met een gloednieuwe toevoeging aan de interactieve omgeving Headquarters.

Headquarters biedt 48 spelers de mogelijkheid om tussen wedstrijden door te socialiseren. Je kunt 1-op-1 gevechten aangaan in de Pit en wapens uitproberen bij de vuurbaan, maar ook kijken hoe vrienden hun loot-kisten openen.

Waar dit soort activiteiten momenteel uitgezonden worden via YouTube, kun je voortaan live in-game toekijken hoe je vrienden overspoeld worden met goodies. Bovendien maak je zelf ook kans op toffe prijzen.

Volgens Activision is Headquarters een "D+3 zone", wat inhoudt dat hij pas drie dagen na D-Day veroverd wordt. Je hebt dus nog niet direct toegang tot deze omgeving.

De beta van Call of Duty: WW2 verschijnt op 25 augustus. De volledige game ligt vanaf 3 november in de winkels.

» Reacties [2]

Auteur: Leon Kempers op zaterdag 12 augustus 2017 om 13:00:41

No Man's Sky introduceert co-op en verhaal met Atlas Rises-update

Bron: VG24/7
No Man's Sky was bij zijn release verre van de game die men voor ogen had, maar ontwikkelaar Hello Games is het afgelopen jaar druk bezig geweest om daar verandering in te brengen. "Atlas Rises" is één van de grootste updates tot dusver en voegt onder andere een basale co-op en 30 uur durend verhaal toe.

Hello Games noemt de nieuwe multiplayer "Joint Exploration". In deze modus is het mogelijk om andere spelers tegen te komen tijdens je ontdekkingstocht door de ruimte. Zij worden afgebeeld als zwevende bolletjes. Je kunt interacteren met deze spelers, al is het aantal mogelijkheden zeer beperkt. Wel is het mogelijk om samen de wereld te verkennen en te communiceren via voice chat. Volgens Hello Games vormt Joint Exploration "een belangrijke eerste stap richting synchrone co-op".

De 30 uur durende campagne introduceert een nieuw ras en een quest-systeem met verhaal. Hierin gaan we op ontdekkingsreis langs verschillende planeten:

Discover the truth behind the Abandoned Building logs, the World of Glass, the Sentinels, the Redemption of the Gek, and the meaning of sixteen.

Atlas Rises introduceert tevens enkele fundamentale veranderingen in de mechanics van No Man's Sky. Deze worden beschreven in onderstaand overzicht. De video vat de belangrijkste veranderingen kort samen.


Generation
  • Increased variety in weather, planet and structure names
  • More base building parts have unique names
  • Prevented trees spawning on sheer cliffs
  • Improved object placement on slopes
  • Improved grass placement and density
  • Changed the default starting ship model
  • Regenerated galaxy to remove differences between survival, normal and creative game modes
  • Improved building distribution
  • Increased distribution of heridium deposits
  • Improved generation of beaches along shorelines
  • Repositioned player bases to accommodate generation changes

    Exploration
  • Improved balance of hazards between planets
  • Improved settings for hazard damage and strength
  • Reduce cave hazard recharge times
  • Added Shielding Shard to the starting player inventory
  • Limited the depth at which buildings can spawn underwater

    Gameplay
  • More tech available in tech shops
  • Balanced tech shop standing requirements
  • Standing lights have a proper name when you interact with them
  • Increased robustness of systems for locating buildings
  • Increased number and types of objects which can be scanned
  • Increased information available about scanned foliage and creatures
  • Improved planet resource lists
  • Craftable products now sorted by most recent use
  • Improved differentiation of weapons
  • Fixed pinning product recipes and technology guides
  • Continued story unlocked through abandoned buildings
  • Added interactions and dialogue options for many structures and characters
  • Overhauled secondary character interactions
  • Joint exploration has been introduced allowing 16 players to see visual representations of each other in game. Joint exploration does not require PS Plus, and is not currently available on GOG Galaxy.

    Trade and farming
  • Alloys, farm products and new gas products now form separate branches of a larger craft tree
  • Added new valuable higher tier craft products
  • Added new harvester to harvest atmospheric gases
  • Added new trade specific products
  • Added new farmable “Star Bramble” plant
  • Added larger 4 plant hydroponic tray
  • Increased contrast between picked and unpicked resource plants to more easily tell them apart
  • Balanced priced of alloys, farm products and gases
  • Improved distributions of resources on planets
  • Improved scan ranges for resources on planets
  • Added scan markers on more smaller plutonium crystals to aid resource gathering

    Freighters
  • Balanced freighter prices
  • Fixed collision on freighter bridge
  • Added freighter classes
  • Added ability to warp in your freighter
  • Fixed floating turrets on capital freighters

    Space
  • Improved space heavy air
  • Added requirement to scan planets in order to reveal their names
  • Improved planet name display as you enter orbit
  • Fix for massive carve radius when mining asteroids

    Galactic Map
  • Updated galactic map UI
  • Improved galactic map controls
  • Improved star names gathered in galaxy map flythrough
  • Improved distribution of different coloured stars
  • Added interstellar scan events

    Starships
  • Added ability to summon your ship from the quick menu
  • Refined ship reticules
  • Added new holographic cockpit HUD elements: mini map, pulse drive warning and target ship
  • Added new ship technology
  • Balanced space combat
  • Balanced ship weapons and technology
  • Updated ship weapon projectile effects
  • Updated ship hit direction markers
  • Improved flare graphics on ships
  • Improved loot containers dropped by AI ships
  • Improved effects on damaged AI ships
  • Balanced crashed ships broken slots and repair costs
  • Added a more convenient swap inventory button for moving items between new/crashed ships and storage units
  • Updated design of Atlas pass icons
  • Added ability to look around the cockpit when landed
  • Allowed player to remain in ship cockpit after landing
  • Improved spawning and distribution of AI ships
  • Improved ship altimeter
  • Added in-ship communicator
  • Added button prompt for ship zoom
  • Fixed a bug where your ship could become invisible by visiting the galactic map
  • Improved Pirate systems including the ability to negotiate or call in support
  • Added low flight mode
  • Improved landing code

    UI
  • Divided options menu into several pages
  • Revised Journey page
  • New Gek, Korvax and Vy’keen medals
  • New medals for the merchant, mercenary and explorer guilds
  • Revised log page
  • Fixed animation on markers as they are removed
  • Improved binocular UI
  • Updated journey milestone icons
  • Overhauled discovery log
  • Added cardinal directions to compass
  • Added distance markers to compass
  • Fix for “redeem content” showing twice on Steam menu
  • New trade and product icons
  • Revised combat ship markers
  • Improved ship tracking arrows when flying away from targets
  • Overhauled conversation interface

    Graphics
  • Improved HBAO filtering around edges
  • Improved TAA handling of grass blade edges
  • Introduced depth of field effect during interactions
  • Added LOD meshes and imposters to various props
  • Fixed texturing on the buildable door
  • Reduced HBAO shimmer
  • Reduced shadow acne
  • Fixed artifacts with imposter shadows
  • Improved double-sided normals for foliage
  • Improved terrain texturing and texture blending
  • Improved grass colour blending and integration with terrain
  • Improved grass and leaf materials
  • Improved colour palettes across several biomes
  • Improved planet night skies
  • Fixed z-fighting on small glowing plants
  • Various graphics optimisations and fixes
  • Visual improvements to Atlas stations
  • Replaced all terrain textures with higher detail and quality variants
  • Added new higher detail foliage variants to several biomes
  • Upgraded textures on several cave props

    Audio
  • Four new sets of soundscapes by 65 Days of Static
  • Reworked space combat audio
  • Reworked space explosions
  • Added new ship weapon sounds
  • Added weird biome soundscape
  • Added new music and sound effects for story mode
  • Lots of new UI sounds
  • Minor mix changes and optimisations

    Language
  • Various minor language fixes and improvements
  • » Reacties [3]

    Auteur: Leon Kempers op zaterdag 12 augustus 2017 om 13:01:43

    Nintendo aangeklaagd om 'gekopieerde' design GamePad

    Bron: Eurogamer
    Accessoirefabrikant Gamevice sleept Nintendo voor de rechter vanwege de Switch. Volgens Gamevice is het design van de GamePad gekopieerd van zijn Wikipad.

    De Wikipad draait op Android en is speciaal ontworpen voor gaming. Gamevice ontwikkelde voor deze tablet speciale clip-on controllers, die inderdaad wat weghebben van de Nintendo Switch GamePad.




    Desalniettemin zijn er duidelijke verschillen. Zo moet je de WikiPad-controllers aan de console vastklikken, terwijl ze er bij de Switch langs glijden. Bovendien kunnen de Joy-Cons ook gebruikt worden wanneer ze niet bevestigd zijn aan de GamePad.

    Hoewel er overeenkomsten zijn in het design, lijkt Gamevice's zaak weinig kans van slagen te hebben. Dit soort rechtszaken worden zelden gewonnen en bovendien werkte Nintendo al in 2012 aan een soortgelijke controller, aanvankelijk voor de Wii U (zie foto). Mocht Gamevice wel winnen, dan eist het bedrijf niet alleen dat Nintendo geld ophoest, maar ook dat de Switch per direct uit de verkoop wordt gehaald.

    » Reacties [3]

    Auteur: Leon Kempers op zaterdag 12 augustus 2017 om 13:01:04

    Systeemeisen South Park: The Fractured But Whole bekend

    Bron: Eurogamer
    De release van South Park: The Fractured But Whole komt steeds dichterbij. Wil je de game op dag 1 spelen, maar heb je nog een oude pc thuis staan? Dan heb je nog twee maanden om je componenten te upgraden naar onderstaande standaarden.

    Om de game op de laagste settings te spelen, heb je minimaal een i5 2400/FX 4320 nodig met 6 GB RAM-geheugen. Wil je voor de vloeiende 1080p-ervaring, dan zul je vooral goed moeten investeren in een videokaart. Check de volledige systeemeisen hieronder!

    Minimum requirements
  • Resolution:720p at ~60FPS
  • Video Preset: Low
  • V-Sync: Off
  • OS: Windows 7, Windows 8.1, Windows 10 (64-bit versions only)
  • Processor: Intel Core i5 2400 | AMD FX 4320 or equivalent
  • Video card: NVIDIA GeForce GTX 560Ti / GTX 650 / GTX 750 / GTX 950 / GTX 1050. AMD Radeon HD 7850 / R9 270 / R9 370 / RX 460 (2GB VRAM or above.)
  • System ram: 6 GB

    Recommended requirements
  • Resolution: 1080p at ~60FPS
  • Video Preset: High
  • V-Sync: Off
  • OS: Windows 7, Windows 8.1, Windows 10 (64-bit versions only)
  • Processor: Intel Core i5-4690K | AMD FX-8350 or equivalent
  • Video card: NVIDIA GeForce GTX 670 / GTX 750ti / GTX 960 / GTX 1060. AMD Radeon R9 280X / R9 380 / RX 470 (2 GB VRAM or above)
  • System ram: 8 GB
  • » Reacties [2]

    Auteur: Leon Kempers op zaterdag 12 augustus 2017 om 15:08:11

    Bungie onthult wijzigingen pc-beta Destiny 2 n.a.v. console-feedback

    Bron: Eurogamer
    Eind deze maand kunnen pc-bezitters aan de slag met de beta van Destiny 2, maar console-gamers mochten de game in juli al uitproberen. Naar aanleiding van hun feedback heeft Bungie de pc-beta alvast kunnen verbeteren.

    De infinite super-glitch, die het mogelijk maakte om je superkracht oneindig vaak te gebruiken, is gerepareerd. Bovendien hoef je voortaan minder lang te vechten voordat je superkracht is opgeladen, zo vertelde sandbox designer Josh Hamrick:

    This was a big change that came directly from your feedback during the console beta. We agree it was taking a bit too long to cook up a Super.

    Ook de glitch die zorgde voor een oneindige hoeveelheid granaten, is voortaan verleden tijd. Bovendien heeft Bungie tot zijn spijt de Warlock glide-glitch moeten verhelpen ("this bug was awesome... so awesome it hurt us a little bit to kill it").

    Naar aanleiding van spelersklachten heeft Bungie besloten om Warlocks dezelfde melee range te geven als de andere klassen. Bovendien richten granaten in PvE-gevechten vanaf nu meer schade aan:

    Increased damage helps grenades feel as powerful as they should facing hordes of alien combatants and, more specifically, makes the longer cooldowns more palatable. We want abilities to be slightly more rare, but worth it. In the console beta, the 'worth it' part wasn't quite there yet.

    Tot slot klaagden spelers dat power ammo (de nieuwe naam voor heavy ammo) te zeldzaam was in Destiny 2. Daarom zul je dit type ammunitie vaker tegenkomen in PvE:

    The PC beta has been updated with our new values and will provide much more power ammo in PvE than what was found before. Power ammo can also be directly farmed from all Yellow Bar Combatants. Go big, Guardians!

    De pc-beta van Destiny 2 start op 29 augustus. Pre-orderaars kunnen er al een dag eerder mee aan de slag. De volledige game ligt vanaf 6 september in de winkels.

    » Reacties [0]

    Auteur: Leon Kempers op zaterdag 12 augustus 2017 om 11:57:41

    Nieuwe trailer: No Man's Sky - Atlas Rises Trailer

    » Reacties [0]

    Auteur: Leon Kempers op zaterdag 12 augustus 2017 om 11:57:00

    Nieuwe trailer: Call of Duty: Infinite Warfare - Advanced Movement Tactics for Pros

    » Reacties [0]

    Auteur: Leon Kempers op zaterdag 12 augustus 2017 om 11:57:00

    Nieuwe trailer: Minecraft: Story Mode - Season Two - Episode Two Trailer

    » Reacties [0]

    Auteur: Tom Kauwenberg op zaterdag 12 augustus 2017 om 12:08:04

    Edgar Davids krijgt vergoeding voor gelijkenis met League of Legends' Lucian

    Opvallend nieuws uit de wereld der profvoetballers; een Amsterdamse rechtbank heeft oud-prof en voetballegende Edgar Davids in het gelijk gesteld in een rechtszaak met niemand minder dan Riot Games, de verantwoordelijke partij achter het immens populaire League of Legends. Zo meldde Het Parool gistermiddag. De reden? Davids leek wel bijzonder veel op de gethematiseerde Striker-skin voor de Champion genaamd Lucian.


    Ingevlochten haar, donkere huidtint; zelfs de iconische sportbril van Davids lijkt overgenomen te zijn met Striker Lucian, die alweer sinds het wereldkampioenschap van 2014 in de game zit. Destijds gaf Riot-medewerker Baconhawk (middels een nu verwijderde tweet) nog eerlijk toe dat de Nederlandse oud-profvoetballer als inspiratiebron voor de unieke Lucian-variatie diende, maar in de rechtbanken werd dat statement niet aangehaald.

    Gedurende de rechtszaak bleef Riot ervan overtuigd dat de gelijkenissen minimaal tot niet bestaand waren, maar de rechter heeft afgelopen week besloten dat Striker Lucian simpelweg te veel wegheeft van de ex-prof, en daar moet Davids compensatie voor zien. Als bekende oud-profvoetballer is Davids' uiterlijk immers wel van waarde, waardoor Riot nu in de buidel moet tasten om zijn part in de door hun vergaarde winst terug te betalen.

    Hoeveel er precies verdiend is aan specifiek de Striker Lucian skin wordt nu intern berekend door Riot en zal vervolgens bepalen hoe ferm Edgar Davids' compensatie zal zijn.

    » Reacties [0]

    Auteur: Akeo Kuipers op zaterdag 12 augustus 2017 om 17:27:27

    Kunnen we Splatoon 2's Salmon Run overleven? | Challenge Accepted

    » Reacties [2]

    Auteur: Mike Gevers op zaterdag 12 augustus 2017 om 14:28:22

    Pc-versie Sonic Mania twee weken uitgesteld

    Bron: VG24/7
    Velen kijken uit naar Sonic Mania, aangezien de hoop bestaat dat de game net zo goed is als de klassiekers. De game zou op 15 augustus op alle platformen moeten verschijnen, maar helaas moeten pc-gamers twee weken langer wachten voor ze met de platformer aan de slag kunnen.

    De port moest nog verder worden geoptimaliseerd voor de pc, dus heeft Sega besloten om deze uit te stellen naar 29 augustus. Als goedmakertje krijgen pc-gamers een gratis exemplaar van Sonic the Hedgehog, de eerste game met de blauwe egel in de hoofdrol.

    Sonic Mania komt nog wél op 15 augustus uit voor de Xbox One, PlayStation 4 en Nintendo Switch.

    » Reacties [0]

    Auteur: Mike Gevers op zaterdag 12 augustus 2017 om 15:08:29

    Rainbow Six Siege krijgt op 29 augustus nieuwe grote update: Operation Blood Orchid

    Bron: VG24/7
    De afgelopen drie maanden heeft Ubisoft zich beziggehouden met het oplossen van de problemen die Rainbow Six Siege al lange tijd plaagden, waardoor er niet bijster veel nieuwe content uit is gekomen. Daar komt aan het einde van deze maand verandering in, want op 29 augustus verschijnt Operation Blood Orchid.

    De nieuwe update is (in principe) gratis voor alle spelers en brengt een nieuwe map met zich mee, die gebaseerd is op Hongkong. Ook worden er drie nieuwe Operators toegevoegd. Twee daarvan komen uit Hongkong en de derde uit Polen.

    Bezitters van de Season Pass voor Rainbow Six Siege krijgen vanaf 29 augustus toegang tot de nieuwe Operators. Heb je die niet gekocht, dan kun je er vanaf 5 september mee aan de slag. Veel informatie hebben we verder nog niet gekregen, maar Ubisoft belooft groot uit te pakken op de aankomende Gamescom. Op deze beurs kunnen we onder meer een demo van de nieuwe map verwachten.

    Operation Blood Orchid verschijnt op 29 augustus voor pc, Xbox One en PlayStation 4.

    » Reacties [2]

    Inloggen
    Zoeken

    Zoek resultaten:

    Advertentie
    Over matige fighters en ijzersterke racers, met Amador en Tom | GamersNET RADIO #375, zaterdag 07 oktober 2017
    GN Kalender: Oktober 2017
    Download de GamersNET Chrome-extensie en mis nooit meer een nieuwsbericht!
    Advertentie