Game nieuws van vrijdag 9 februari 2018

Auteur: Peter Bouwman op vrijdag 9 februari 2018 om 00:35:24

Redactieleden gezocht!


2018 is hier en het belooft een enorm mooi jaar te worden voor onze website! Extra hulp is in zulke gevallen altijd welkom en daarom zijn we weer op zoek naar nieuwe redacteuren! Wil jij werken in een gezellig team en de game-industrie meemaken vanuit ons perspectief, lees dan vooral verder!

Wat verwachten wij van jou?
Wij zijn op zoek naar gemotiveerde redacteuren (m/v) met een goede beheersing van de Nederlandse taal. Als redacteur houd je je vooral bezig met het schrijven van nieuwsberichten, maar het maken van (p)reviews en bijhouden van de database zijn ook belangrijke taken.

De activiteiten kunnen gemakkelijk vanuit je eigen huis worden uitgevoerd en kosten enkele uurtjes per week. Daarnaast is het natuurlijk ook mogelijk om langs te komen op GNHQ voor gezelligheid en opnames van mogelijke video(p)reviews!

Wat bieden wij jou?
Het voorrecht om te werken op de gezelligste gamesite van Nederland! Niet alleen hebben we een trouwe schare aan ontzettend leuke bezoekers, ook de redactie vormt een hechte groep.

Het werk voor GamersNET geschiedt op vrijwillige basis, wat betekent dat je er geen financiële vergoeding voor krijgt. Uiteraard mag je de games die je ter review krijgt houden. Daarnaast staat een functie als deze mooi op je CV!


Reageren
Dit is de ideale kans om jouw schrijfkunsten te delen met enthousiaste bezoekers, ervaring op te doen in de game-industrie en deel uit te maken van een gezellige crew. Denk jij te voldoen aan de eisen en je thuis te voelen tussen een groep gezellige gamers? Stuur dan een e-mail naar peter@gamersnet.nl en vermeld daarin onderstaande informatie:
  • Je naam, leeftijd en woonplaats.
  • De platformen waarover je beschikt.
  • De tijd die je per week aan GamersNET kan besteden.
  • Je eventuele ervaring met schrijven.
  • Wanneer je solliciteert naar de functie van redacteur: een proef(p)review of proefnieuwsbericht van een game naar keuze.
Sluit je bij ons aan en mail naar peter@gamersnet.nl. Wij zien je e-mail graag tegemoet! Serieuze aanmeldingen worden altijd beantwoord.

» Reacties [18]

Auteur: Leon Kempers op vrijdag 9 februari 2018 om 00:00:06

Win een episch Egypte-pakket van Assassin's Creed! | Prijsvraagvrijdag


Het is weer vrijdag en dus is het tijd voor een nieuwe Prijsvraagvrijdag! Meedoen is zoals altijd extreem makkelijk: laat een reactie achter bij dit nieuwsbericht en je maakt meteen kans op de prijs. Vaker reageren mag uiteraard, al vergroot dit niet je kansen. Reageer wel op tijd, want deelnemen kan alleen op de vrijdag!

Assassin's Creed Origins neemt ons mee naar het oude Egypte en daar konden de temperaturen soms flink oplopen. Begin je aan jouw reis naar de piramides, dan komen de waaier en het T-shirt in onderstaand pakket dus goed van pas. Om niet op te vallen tussen de plaatselijke bevolking, krijg je er ook nog een ketting bij!

Vermeld je maat in je reactie!

» Reacties [39]

Auteur: Tom Kauwenberg op vrijdag 9 februari 2018 om 00:00:21

Metal Gear Survive krijgt volgende week nieuwe beta op alle platformen

Bron: Konami
Wellicht een heikele kwestie voor Metal Gear-fans van het eerste uur, maar Metal Gear Survive is hard onderweg. Konami heeft gisteren zelfs uit de doeken gedaan met een nieuwe beta op de proppen te komen, eentje die groter en uitgebreider is dan de voorgaande. Vanaf 15 februari geldt voor spelers op zowel PlayStation 4, Xbox One als Steam de laatste kans om Survive voor release uit te proberen.

De beta zal van 15 tot 18 februari toegankelijk zijn op alle drie de beschikbare platformen en in alle werelddelen. Gedurende die paar dagen krijgen spelers de kans om coöperatief (tot vier man) een drietal missies te voltooien, verspreidt over twee speelvelden.

Gamers die meedingen in deze allerlaatste testfase krijgen bovendien een kleine beloning voor het uiteindelijke spel. Door slechts je eigen personage te scheppen, kun je later rekenen op een Fox Hound naamplaatje, de Metal Gear REX hoofdtooi en zelfs een simpele bandana voor je anders zo kale voorhoofd.


Volgende week zal de beta voor nagenoeg iedereen vrij toegankelijk zijn. PlayStation 4-gebruikers behoeven géén PlayStation Plus om de beta te kunnen spelen, maar Xbox One-spelers hebben wél een Xbox Live Gold-abonnement nodig om samen te spelen in online verband.

Voel jij wat voor de terugkeer van Metal Gear in deze, unieke vorm? Of ben je, net als onze Amador in de GamersNET Podcast, ultiem sceptisch over deze breuk in Kojima's legendarische franchise? Hoe dan ook; deel je hoop (of afkeer) voor Survive met ons!

» Reacties [0]

Auteur: Tom Kauwenberg op vrijdag 9 februari 2018 om 00:00:02

Harvest Moon: Light of Hope verschijnt in mei op Switch en PlayStation 4

Alweer bijna een jaar geleden aangekondigd voor die platformen, maar tot nu toe enkel beschikbaar op Steam. Harvest Moon: Light of Hope is een aparte voortzetting van de knusse boerensimulatie, die deze zomer dan tóch richting Nintendo Switch en PlayStation 4 lijkt te komen.

Via een Twitter-bericht liet de verantwoordelijke ontwikkelstudio Natsume Inc. weten dat het hier gaat om een speciale editie van de Steam-versie. Harvest Moon: Light of Hope Special Edition moet ergens in het mei van dit jaar verschijnen.


Wat daar echter precies zo 'speciaal' aan is, laat de ontwikkelaar nog even in het ongewisse. Naast een nieuw logo, werden immers geen specifieke details vrijgegeven. Natsume Inc. is wel van plan die veranderingen binnenkort uit de doeken doen, zo vermeldt de daaropvolgende tweet.

Op Steam lijkt de wedergeboorte van Harvest Moon tot dusver vooral verdeelde aandacht te krijgen. Concurrerende games die eenzelfde gevoel als eerdere Harvest Moons wisten te creëren, zoals bijvoorbeeld Stardew Valley, blijken het vele malen beter te doen op het pc-platform. Geen wonder ook dat Natsume Inc. (en Westerse uitgever Rising Star Games) verder streven richting nieuwe consoles voor een betere marktpositie.

» Reacties [0]

Auteur: Tom Kauwenberg op vrijdag 9 februari 2018 om 00:00:36

Final Fantasy XV: Pocket Edition nu (al) te downloaden op iOS en Android

Iets vroeger dan verwacht, maar nu dan toch speelbaar op smartphones. De zogenaamde 'Pocket Edition' van de gigantische J-RPG Final Fantasy XV is één dagje eerder te downloaden voor iPhone, iPad en verschillende Android-apparaten.

Hoewel de game gratis binnen te halen is op Apple's App Store en Google Play bevat deze, enigszins voorspelbaar, wel aankopen binnen de applicatie zelf. Zo is het eerste deel volledig kosteloos te downloaden, maar moeten spelers voor de aanstormende partjes wél een aankoopbedrag inleggen.

Uitgever Square Enix is inmiddels geen nieuweling meer als het aankomt op de smartphone-markt. Meerdere eigenzinnige mobiele versies werden in het verleden al uitgerold — denk aan Hitman GO en Deus Ex: The Fall — en ook Final Fantasy XV: Pocket Edition lijkt een ambitieuze 'port' voor de uitgever. Het verhaal moet in tien gestroomlijnde hoofdstukken verteld worden, terwijl de gameplay omgezet werd naar een versimpeld vechtsysteem voor touchscreens.

Voor nu kunnen smartphone-spelers in ieder geval kosteloos los in deze schattige, draagbare versie van Final Fantasy XV. Of toekomstige hoofdstukjes van de applicatie het betalen waard zijn, dat zullen we ongetwijfeld later ontdekken....

» Reacties [1]

Auteur: Tom Kauwenberg op vrijdag 9 februari 2018 om 00:00:58

Take-Two CEO ziet heil in Battle Royale, maar niet per se voor Red Dead of GTA

Bron: GameSpot
Als er iets is wat het jaar 2017 ons gamers bracht, dan is het wel de trend rondom 'Battle Royale' games. Grootschalige gevechten tussen tientallen spelers, die stuk voor stuk het beste proberen te maken van hun omgevingen en situaties. En er kan er maar één de winnaar zijn. Ergens klinkt dat als een populaire modus die vrijwel elke online game makkelijk zou kunnen implementeren, maar in het geval van de Red Dead of Grand Theft Auto-franchise, hoef je er niet bepaald op te hopen.

In een investeerdersgesprek sprak Take-Two voorzitter Strauss Zelnick over de explosie in populariteit voor het herontdekte genre. In zijn woorden is het opblazen van Battle Royale-ervaringen "zeer interessant" om te aanschouwen, maar voor zijn eigen bedrijfstakken — respectievelijke Rockstar Games en 2K Games — heeft Zelnick definitief andere plannen. De topman beweert dat het sterkste punt van Take-Two's bedrijfsstrategie vooral voortkomt uit het altijd opzoeken van nieuwe paden en innovatieve gameplay, waar het schaamteloos nabootsen van een populaire modus nogal haaks op zou staan.

I would just observe that someone else's success is really interesting and we are obviously informed by what our competitors do. But our goal is to be as innovative as possible. And titles, even really good titles that are derivative, never seem to do as well as innovations that are unexpected.

Aldus Zelnick, in antwoord op Take-Two's plannen het succes mogelijk te adopteren en mee te nemen in de eigen portfolio. Niet als het aan deze CEO ligt, zo blijkt. Om zijn punt duidelijk te maken, nam Zelnick dan ook het eerste Red Dead Redemption als voorbeeld van een sterke bedrijfsvoering:

When we came out with the first Red Dead Redemption, the conventional wisdom was was that Westerns don't work. [...] It had been an awfully long time since a Western-themed video game had come out. Rockstar took a massive creative risk and the result was extraordinary.

Creatieve risico's nemen en niet by the book spelen is Rockstars forte, en dat moet het volgens Zelnick dan ook zeker blijven.

Tegelijkertijd sluit de CEO een game à la PlayerUnknown's Battlegrounds of Fortnite: Battle Royale niet uit. Mochten gamers actief vraag tonen voor een Rockstar-adaptatie van dat genre, dan zal Take-Two daarin voorzien.

Of course we play in the world and we're informed by what's going on. It is our job to bring consumers what they want.

Ondertussen heeft Rockstars eigen GTA Online wel een modus ontvangen die lijkt te spelen met het Battle Royale-principe. In Motor Wars parachuteren spelers (in teamverband) richting een spreekwoordelijke slagveld, waarin tegenstanders stuk voor stuk neergehaald moeten worden. In tegenstelling tot andere Battle Royale-modi, ligt de hoofdnoot van Motor Wars vooral op, hoe kon het ook anders, gemotoriseerde voertuigen.

Wat jij? Zou Take-Two er goed aan doen een Battle Royale-achtig concept op te leggen voor bijvoorbeeld een zesde Grand Theft Auto of het aanstormende Red Dead Redemption 2? Of zijn Rockstar en 2K, zoals Zelnick beweert, inderdaad beter af met het zoeken van eigen innovaties binnen de genres?

» Reacties [3]

Auteur: Tom Kauwenberg op vrijdag 9 februari 2018 om 00:01:13

Professionele Fortnite-speler ontslagen na Twitch-tirade tegen suïcidale mensen

Wie niet oppast met wat hij of zij zegt tijdens een livestream, kan aardig in de problemen raken. In de afgelopen dagen is Jordan 'Scubby' Selleck dat pijnlijk duidelijk gemaakt. De Twitch-partner annex professioneel Fortnite-speler sprak zijn mening uit over mensen met suïcidale gedachtes en verkondigde daarbij nul empathie voor hen te voelen. Wie Scubby vertelt dat hij of zij het niet meer ziet zitten, krijgt van hem te horen dat je er beter gewoon een einde aan moet maken.

Naast Scubby's ietwat opvallende houding tegenover mensen met zelfmoordneigingen, dook de beste man ook dieper tot de materie van sociale angst. Zijn vriendin gaf vroeg in hun relatie al aan daarmee te kampen, maar volgens de streamer is het allemaal verzonnen kwats. Die openbaring zou haar nu ook geholpen moeten hebben, aangezien ze het sindsdien nooit meer over die angst heeft gehad met haar vriend.

Scubby's uitgezonden tirade over het onderwerp werd in korte tijd een hot item op verschillende sociale media. Fragmenten uit zijn stream werden geclipt, aaneengeplakt en in veelvoud gedeeld, wat bij velen een nare smaak achterliet. Een stroom boze tweets kwam snel zijn kant op, met daarbovenop een juridisch dreigement van een van Scubby's voorheen geallieerde sponsoren.


De duidelijk verkondigde "I don't give a fuck"-houding van de Fortnite-professional leidde ertoe dat een aardige sociale rel uitbarstte, waardoor nu ook zijn team HavoK Esports afstand heeft genomen van de omstreden speler, zo berichtten zij in een tweet. In datzelfde bericht linkte HavoK ook meteen naar instanties voor mentaal welzijn, en vroeg het team om begrip voor elkaars gezondheid binnen de gemeenschap.

Sinds het hele voorval heeft Scubby niet meer van zich laten horen op sociale media als Twitter, laat staan gestreamd op Twitch. Zijn korte biografieën op de websites lijken nu dan ook niet geheel kloppend meer te zijn. Nog altijd stelt Scubby zich daar voor als Fortnite-speler voor HavoK (die ondertussen actief zoeken naar vervanging), alsmede een Twitch Partner. En juist dat laatste wordt nu ook wat minder zeker...

Mogelijk is deze radiostilte niet de verstandigste zet, aangezien de repercussies van zijn acties nog altijd kunnen verergeren. Niet voor niets besloot Twitch vorig jaar de richtlijnen rondom zelfmoordpreventie strikter op te stellen, en Scubby's uitgezonden statement lijkt volkomen haaks te staan op het veilige groepsgevoel dat Twitch nu over wil brengen.

Hoewel Twitch zelf nog geen uitspraak heeft gedaan over Scubby's Partner-status op het platform, is het duidelijk dat Scubby zichzelf een boel ellende op de hals heeft gehaald. Dit sociaal beladen verhaal, krijgt ongetwijfeld nog een staartje in de komende dagen...

» Reacties [3]

Auteur: Mike Gevers op vrijdag 9 februari 2018 om 12:26:18

Nieuwe trailer: Far Cry 5 - Character Spotlight: Hurk, Gun for Hire

» Reacties [5]

Auteur: Tom Kauwenberg op vrijdag 9 februari 2018 om 00:48:49

Mod-maker permanent verbannen van The Division wegens screenshot tool

Bron: Kotaku
Mooie screenshots redden je niet van een levenslange ban, als het aan Ubisoft ligt. Zo werd de Finse mod-maker Matti Hietanen voor het leven verbannen van Tom Clancy's The Division omwegen het uitbrengen van zijn in-game fotoprogramma Cinematic Tools.

Hietanen bracht de wereld op de hoogte van zijn levenslange verbanning middels een tweet, waarin Ubisoft hem zakelijke bonjourden van het in 2015 verschenen schietspel. In een uitgebreid interview met Kotaku deed de Finse natuurkundestudent zijn zegje over de stand van zaken.


Naar Hietanens eigen veronderstelling van Ubisofts handelen, zou het niet per se gaan om Cinematic Tools an sich. Het hulpprogramma kan weliswaar relatief veilig gebruikt worden in 22 verschillende games (waaronder Battlefield 1, Just Cause 3 en Dark Souls 3), maar is wel gebouwd op het meer omstreden Cheat Engine. Aan de hand van die mod kan Hietanen het mogelijk maken de tijd te stoppen, spelersperspectief uit te breiden en met verschillende waardes van het spel te spelen.

Het gebruik van de Cheat Engine heeft de Fin mogelijk de digitale kop gekost in The Division. Ironisch, aangezien Cinematic Tools uiteraard allesbehalve functioneel is voor valsspelers. Toch waarschuwde Hietanen zelf ook al gebruikers van Cinematic Tools voor mogelijke verbanning van spellen. Op de bijbehorende website prijkt duidelijk de tekst "I do not take any responsibility for banned accounts and such. Use at your own risk!"


Ubisoft zelf heeft nog geen officieel statement over het verbannen van Hietanen gegeven, naast het geautomatiseerde bericht dan welteverstaan. Voor de maker van Cinematic Tools is dit een primeur, al is het eentje waar hij niet volledig achter staat. Vooral de beperkte mogelijkheid om met Ubisoft in contact te komen en zijn pleidooi als goedbedoelde content creator te doen, ergert hem. Toch hoopt Hietanen op een herzien van Ubisofts keuze:

I don’t think that’d be too hard and staying completely silent to banned content creators, no matter how hard they try making contact, really sucks.

Aldus Hietanen, die voorlopig de hoogwaardige fotografie voor The Division aan andere spelers over moet laten. In zijn verbanning van het spel, heeft de Fin besloten terug te keren naar het modden van de Battlefield-franchise, nota bene de games die hem voor het eerst dreven mooie kiekjes te schieten.

» Reacties [2]

Auteur: Tom Kauwenberg op vrijdag 9 februari 2018 om 01:08:04

Spelersaantallen van PlayerUnknown's Battlegrounds voor het eerst in daling op Steam

Voor een eerste keer sinds maart 2017 zijn de spelersaantallen van PlayerUnknown's Battlegrounds, 'PUBG' voor vrienden, lichtelijk gezakt. Waar de game erin sloeg bijna een heel jaar maandelijkse groei mee te maken, waren de laatste dertig dagen minder succesvol voor de trendsetter van het Battle Royale-genre. In de afgelopen maand verloor PUBG ruim veertigduizend spelers, zo toont statistiekenwebsite Steam Charts.

Nog altijd piekt PlayerUnknown dagelijks op een speler of tweeënhalf miljoen, maar de laatste tijd zag de totale spelersbasis een daling van 2,60 procent. Een unicum voor de game die tot dusver enkel explosieve groei in populariteit meemaakte.

Opvallend is ook dat juist in deze minder drukke dagen PUBG het wél voor elkaar schopte het vorige record voor gelijktijdige spelers te verbreken. Met een nieuwe piek van 3.236.027 spelers is PlayerUnknown allesbehalve een zinkend schip, zo blijkt maar weer.


Mogelijk heeft de krimping van de totale spelersbasis iets te maken met het wegwerken van cheaters en hackers door de PUBG Corporation, de nieuwgeboren ontwikkelstudio om zich over het spel te ontfermen. Misschien is het te wijten aan vele spelers die dan toch besluiten om de populaire Battle Royale laten liggen, om ander vertier te zoeken.

Een derde reden voor de daling in spelersaantallen kan te maken hebben met de Chinese markt, nota bene een groter factor voor het online schietspel. Volgens Steam Spy stopte de groei daar al begin januari. Op diens beurt lijkt de verklaring daarvoor wellicht de aanstormende komst van de gelokaliseerde versie van het spel, die uitgegeven zal worden door de Chinese tech-gigant Tencent.

Terwijl de Steam-versie van PUBG in populariteit verliest, lijkt Microsoft juist de wind in de rug te hebben met diens Xbox One-port van het spel. Gedurende de afgelopen maanden werd de console-versie miljoenen spelers rijker en is deze nu zelfs onderdeel van een Xbox One S-bundel om meer mensen aan het spel te binden.

» Reacties [4]

Auteur: Tom Kauwenberg op vrijdag 9 februari 2018 om 11:21:00

Nieuwe trailer: Overwatch - Seasonal Event: Lunar New Year 2018

» Reacties [0]

Auteur: Tom Kauwenberg op vrijdag 9 februari 2018 om 11:17:37

Activision-Blizzard verdiende vorig jaar ruim 4 miljard dollar op microtransacties

Bron: @ZhugeEX
Lootboxes, in-game aankopen en andere digitale verdienmodellen naderhand; bij elkaar brachten ze ruim vier miljard dollar in het laatje voor Activision-Blizzard. In het jaarlijkse financiële rapport van het gefuseerde bedrijf, kwam die inkomstenbron fier uit, al bestaat deze natuurlijk uit een joint effort van verschillende takken van de game-uitgever.

Op Twitter legt game-analist Daniel Ahmad uit hoe de bizar grote som is opgebouwd. Grofweg de helft van de inkomsten waren naar het schijnt afkomstig van het overgenomen dochterbedrijf King, die voornamelijk furore maakt op de mobiele markt. Aan 'gratis' smartphone-spelletjes als Candy Crush Saga verdient de spellengigant nog altijd prima, zo blijkt maar weer.

De andere twee miljard is dan ook afkomstig van microtransacties binnen games op pc en console. Daaronder vallen pijlers als Blizzards populaire Overwatch, maar uiteraard ook Activisions eigen toppers als Call of Duty: WWII en Destiny 2. Het los kopen van bonussen, verassingskistjes en kostuums blijkt ook daar Activision-Blizzard geen windeieren te leggen.

Hoewel Activision-Blizzard vorig jaar gigantische winst maakten op microtransacties als deze, zou dat dit jaar abrupt tot een halt geroepen kunnen worden. In ieder geval voor een flink part, welteverstaan. Sinds het mediadebacle van Star Wars: Battlefront 2 rondom in-game betalingen zijn veel internationale instanties gewezen op het dubieuze imago van microtransacties. Veel landen overwegen actie te ondernemen tegen vooral de zogenaamde blind boxes.

Recentelijk uitte onder meer de Amerikaanse en Duitse politiek lootboxes mogelijk in de ban te willen doen, maar ook de Nederlandse Kansspelautoriteit onderzoekt al langer de schadelijke gevolgen van dit soort in-game aankopen. Daarbovenop is het de Belgische politiek die wellicht een Europees verbod op lootboxes wil introduceren.

» Reacties [3]

Auteur: Tom Kauwenberg op vrijdag 9 februari 2018 om 11:24:14

Runescape-studio Jagex neemt drietal veteranen over van onder meer Zynga

Met de komst van RuneScape op mobiel is het wellicht hoog tijd voor de Engelse ontwikkelstudio Jagex om flink werkkracht te winnen. Een ambitieuze onderneming vergt immers ervaren talent, en dat is precies wat Jagex deze week aangewonnen heeft. De ontwikkelaar nam drie veteranen over van andere bedrijven in de mobiele sector.


Recentelijk kwamen (van links naar rechts) Ben Clarke, Steven Tarry en Steven Wilson de MMO-ontwikkelstudio te Cambridge versterken. Elk van komt met jarenlange expertise op het gebied van smartphone-games of uiteenlopende videoproductie.

Ben Clarke werd overgenomen van Naturalmotion, een dochterbedrijf van sociale game-gigant Zynga. Onder Naturalmotion was hij de voorman voor het internationale uitgeven van games, terwijl hij ook strategische expertise leverde op onder meer marketing voor MMO-studio Plarium. Daarvoor was hij actief voor EA en diens uitgeverstak op de mobiele markt. Clarke zal bij Jagex de functie van senior marketing director bekleden.

Ook Steven Tarry komt van Naturalmotion en Zynga zelf af. Hij was, net als Clarke, vooral actief in de smartphone-sector. Voor Jagex zal hij vanaf heden de divisie van gebruikersacquisitie aansturen.

Een iets vreemdere eend in de bijt is Steven Wilson, die voorheen werkzaam was bij Multiplay. Voor dit bedrijf gespecialiseerd in serverhosting breidde hij de focus op live-uitzendingen en andere producties uit. In het verleden werkte hij onder Multiplay samen met Activision, Microsoft en Electronic Arts, maar ook — zeer toepasselijk — Jagex. Nu neemt Wilson daar de functie als head video and live production aan.

De zogenaamde 'Old School Mobile'-versie van RuneScape moet dit jaar nog verschijnen, terwijl een nieuwe (en volledig cross-platform te spelen) smartphone-port pas volgend jaar een opwachting maakt. Sinds de aankondiging van de mobiele versies heeft Jagex er nog weinig over losgelaten, maar middels een nieuwsbrief vanuit de officiële website wil de studio belangstellenden op de hoogte houden.

» Reacties [1]

Auteur: Daniël de Zwart op vrijdag 9 februari 2018 om 12:05:13

De Sims 4 patch 1.04 zorgt ervoor dat je je leeftijd geheim kan houden

Bron: TheSims
De Sims 4 heeft op console een patch gekregen en draait nu op versie 1.04. Het is geen enorme update, maar past wel de nodige issues aan en maakt de game weer een tikkeltje toegankelijker.

Zo kun je objecten nu vrijuit draaien, een besluit terugdraaien en.. zelfs je leeftijd verborgen houden. Jawel, je hoeft in De Sims 4 op de console vanaf heden je leeftijd niet meer prijs te geven als je dat niet wil. Bekijk hieronder de lijst met veranderingen.

  • You wanted to be able to freely rotate objects, and now you can! With free rotate you can rotate objects to any angle - thirty degrees, thirty-two degrees... thirty-one... Forty-eight clockwise, nine counter-clockwise, three clockwise… Oh gosh, that’s something different! Forget I ever said that!
  • When you own a restaurant, let the food to do the talking and not the questionable décor when placing your eatery from My Library.
  • Sometimes you just want to back out of a decision and now you can, with added reliability.
  • It’s come to our attention that it is rude to ask someone their age, so we decided to be polite and not ask when you switch between an Adult Vampire to a Toddler in CAS. It can be your little secret.
  • De Sims 4 is op PlayStation 4 en Xbox One verschenen op 17 november 2017.

    » Reacties [0]

    Auteur: Daniël de Zwart op vrijdag 9 februari 2018 om 12:24:09

    Grand Theft Auto 5 verkoopt nog steeds bizar met een aantal van 90 miljoen exemplaren

    Bron: Wccftech
    Grand Theft Auto 5 had een paar maanden geleden nog 85 miljoen exemplaren verscheept en inmiddels maken Take Two en Rockstar tijdens een aandeelhoudersvergadering bekend dat de open wereld-game inmiddels de 90 miljoen exemplaren voorbij is gegaan.

    GTA V has now shipped an astonishing 90 million units, with 15 million units being sold in 2017 alone.

    In drie maanden tijd heeft GTA 5 dus vijf miljoen exemplaren extra verscheept en daar mogen veel ontwikkelaars en uitgevers van dromen. Wij zijn benieuwd wanneer de grens van 100 miljoen exemplaren gehaald gaat worden, maar dat zal niet lang meer duren.

    De game is in 2017 zelfs nog 15 miljoen keer verkocht. Hoe. Bizar. Is. Dat.

    » Reacties [3]

    Auteur: Amador Prado op vrijdag 9 februari 2018 om 13:14:22

    Bandai Namco is de studio achter Metroid Prime 4

    Bron: Eurogamer
    Hoewel Nintendo tot nu toe alleen maar een logo heeft laten zien, is Metroid Prime 4 een game voor de Switch waar heel veel mensen op zitten te wachten. Tijdens die presentatie op E3 van vorig jaar werd verder ook weinig info losgelaten. Enige wat we zeker weten is dat Retro Studios, verantwoordelijk voor de originele trilogie, niets met de game te maken gaat hebben.


    Afgelopen week begon er echter een gerucht op internet te ontstaan en deze beweert dat Metroid Prime 4 door Bandai Namco wordt ontwikkeld. Meerdere bronnen bevestigen dit nu ook tegenover Eurogamer en gaan er ook net wat dieper op in. De specifieke studio die Samus op de Switch gaat droppen, is Bandai Namco Singapore. Een studio met een aantal personen die bij LucasArts Singapore aan het geannuleerde Star Wars 1313 hebben gewerkt.

    Buiten dit gerucht om, wat altijd met een korreltje zout genomen moet worden, is er verder nog niets bekend over Metroid Prime 4. Er is nog geen releasedatum of prijs bekendgemaakt, maar ongetwijfeld komt Nintendo binnenkort met meer informatie.

    » Reacties [0]

    Auteur: Tom Kauwenberg op vrijdag 9 februari 2018 om 15:31:24

    Ontslagen Fortnite-pro biedt verontschuldigingen aan voor zijn gedrag

    Bron: YouTube
    Kortgeleden nog opgeblazen in het nieuws: de verpieterende carrière van Fortnite-speler en content creator Jordan 'Scubby' Selleck. Nadat de relatief Amerikaan tijdens een uitzending op Twitch zich fel tegen suïcidale mensen keerde en beweerde dat mentale gezondheidsstoornissen verzonnen zijn, keerde het internet zich tegen hem.

    Kort na het verspreiden van zijn tirade besloot HavoK Esports per direct afstand te doen van zijn functie in het Fortnite-team, gevolgd door meerdere bedrijven die niets meer met Scubby te maken wilden hebben. Voor een tweetal dagen leek de streamer zich dan ook aan volledige radiostilte te houden, om nu dan alsnog een uitgebreide verontschuldiging op zijn YouTube-kanaal te plaatsen:


    Scubby vermeldt al vroeg in de video dat hij overmeesterd werd door emoties, gedurende de rant van een aantal minuten. Daarbij komt hij nu dan ook terug op zijn statement over sociale angst en andere mentale stoornissen; deze blijken toch niet verzonnen te zijn. Ze zijn bijzonder echt, en ze komen vaker voor dan je denkt. Een aardige honderdtachtig graden draai ten opzichte van wat hij twee dagen eerder nog verkondigde.

    De bijna vijf minuten lange excuusvideo verandert dan ook al snel in een pleidooi tegen depressie en andere mentale stoornissen. Het hele debacle wat uit zijn stream voortvloeide, heeft blijkbaar Scubby's ogen geopend. Vanaf heden wil hij vooral goede daden en woorden verspreiden, en roept hij mensen met depressieve gedachten vooral op om hulp te zoeken en hun problemen onder ogen te zien, in plaats van te negeren.

    Ondertussen lijkt de verontschuldiging Scubby niet van verdere repercussies te ontzien. Op moment van schrijven, lijkt ook zijn Twitch-kanaal afgesloten te zijn. Ten tijde van Scubby's ontslag uit zijn Fortnite-team was het nog onduidelijk hoe Twitch de breuk van hun richtlijnen zou tackelen, maar daarover is nu geen twijfel meer mogelijk. Ook Twitch zag geen heil in de promotie van zelfmoorddreigingen van een streamer die (tot voor kort nog) Twitch Partner was.

    Wat jij? Een goede afloop voor Scubby en zijn online carrière, of heelt zijn excuusvideo de pijnlijke wonden beter dan verwacht?

    » Reacties [4]

    Auteur: Tom Kauwenberg op vrijdag 9 februari 2018 om 16:47:27

    Is het einde van lootboxes in zicht? | GamersNET Podcast #4

    Inmiddels vaste kost op de vrijdag; de nieuwgeboren GamersNET Podcast! Een wekelijkse portie audio voor je oordoppen, waarin we wauwelen over een drietal grote onderwerpen én alles wat ons bezighoudt in de wondere wereld van games. Deze week schuiven Peter, Daniël en Tom aan voor een gezellig gesprekstriootje...

    In deze vierde aflevering van onze podcast bespreken de heren zaken als Take-Two's uitgesproken interesse in het Battle Royale-genre, de stand van zaken (en hoopvolle verwachtingen) rondom een mogelijk andere Metroid Prime 4 ontwikkelaar en, zeker niet de minste, een nieuw hoofdstuk in het mediadebacle rondom microtransacties en vooral de zogenaamde blind boxes.

    Dat alles en meer hoor je in een nieuwe GamersNET Podcast! Uiteraard maken we ook ruimte om te reageren op de ingezonden respons (podcast@gamersnet.nl) en bespreken onze presentatoren wat hun persoonlijke game-leven deze week vervulde.

    Luister mee met deze enerverende aflevering (ook via iTunes of SoundCloud zelf) en vertel ons vooral wat je denkt over ons nieuwste blokje game-discussie:


    Volg de GamersNET Podcast ook op iTunes of SoundCloud om altijd op de hoogte te blijven van de nieuwste afleveringen!

    Meepraten en vragen stellen moedigen we evenals aan. Zeg je zegje dan wel met een berichtje richting podcast@gamersnet.nl of bijvoorbeeld Twitter en wie weet, schuiven we volgende week aan voor jouw onderwerp of interessante vraag!

    » Reacties [1]

    Auteur: Daniël de Zwart op vrijdag 9 februari 2018 om 17:52:18

    Kun je binnenkort eindelijk je PlayStation Network nickname wijzigen?

    Heb je in 2007 (of later) als jochie een nickname gekozen voor je PlayStation Network-account voor de PlayStation 3 waar je je inmiddels al wat jaartjes voor schaamt of tegen jezelf zegt: 'serieus, wat dacht ik toen?!' Precies, ook mijn nickname 'Eclypticus' is wel toe aan verandering en het zou zomaar kunnen dat de veelgevraagde feature binnenkort eindelijk beschikbaar wordt gesteld.

    De community wil namelijk al heel lang een naamveranderingsmogelijkheid, maar Sony zwicht er nog altijd niet voor. Hoewel, er is een nieuwe enquête door Sony vrijgegeven voor een select aantal PlayStation Network-gebruikers, waarin gevraagd wordt naar je mening over het kunnen aanpassen van je PSN-naam. Natuurlijk wordt hiermee geïmpliceerd dat Sony onderzoekt hoeveel animo er voor is.


    Aangezien ongeveer de halve wereld hier om schreeuwt, is de kans aannemelijk dat we bij een volgende grote firmware update voor de PlayStation 4 (en PlayStation 3 en Vita) de mogelijkheid krijgen om onze beschamende nicknames te kunnen wijzigen. Shawn Layden van Sony Interactive Entertainment wist tijdens de PlayStation Experience afgelopen december al te melden dat de feature mogelijk in 2018 werkelijkheid zou worden.

    Wil jij het liefst een andere nickname op PlayStation of draag je de naam met trots?

    » Reacties [8]

    Inloggen
    Zoeken

    Zoek resultaten:

    Advertentie
    GamersNET Radio Marathon 2018: Uur 7 en uur 8, maandag 15 januari 2018
    GN Kalender: Februari 2018
    Download de GamersNET Chrome-extensie en mis nooit meer een nieuwsbericht!
    Advertentie