Game nieuws van zaterdag 10 maart 2018

Auteur: Mike Gevers op zaterdag 10 maart 2018 om 14:22:29

Patch 1.3 voor Kingdom Come Deliverance verschenen voor pc

Bron: PC Gamer
Eerder meldden we dat Warhorse geen exacte datum kon geven voor patch 1.3 voor Kingdom Come: Deliverance. Nu is het moment daar: pc-gamers kunnen nu een update van ruim 5 GB downloaden die onder meer het omstreden quick save-systeem aanpast en technische problemen moet oplossen.

Met patch 1.3 is het mogelijk om je voortgang op te slaan en het spel af te sluiten, zonder dat je daarbij op zoek moet gaan naar een bed of een speciaal drankje. Daarnaast is het lockpicking-systeem aangepast, zodat het eenvoudiger is om de sweet spot vast te houden. Ook is het met een controller nu eenvoudiger om sloten met een Very Easy- of Easy-beoordeling te kraken; de moeilijkheid met de muis is niet aangepast.

Ook is de moeilijkheidsgraad van de combat wat opgekrikt: bepaalde perks zijn afgezwakt en wapens worden niet meer zoveel sterker als protagonist Henry wat gevechtservaring op heeft gedaan. Ook zijn er kisten met extreem goede loot aan het begin van de game verwijderd, dus ook dat draagt bij aan de moeilijkheidsgraad.

Ten slotte pakt update 1.3 de nodige bugs aan. Specifieke problemen worden niet genoemd in de patch notes, maar volgens Warhorse gaat het om meer dan 300 bugs met betrekking tot verschillende missies.

Het is nog niet bekend wanneer deze update verschijnt voor de consoles, maar een eerdere prognose stelde dat dit enkele dagen langer zou duren dan de pc-patch. Het lijkt dan ook waarschijnlijk dat console-gamers begin volgende week aan de slag kunnen met de nieuwste versie van Kingdom Come: Deliverance.

Check hieronder de volledige patch notes.

  • The game now has Save and Exit feature.
  • Saving is much more robust and saves won't get corrupted even if the game crashes while saving.
  • Alchemy bench will no longer shoot you into the air.
  • The last quest with Lord Capon is now visible on the map when he is ready to assign it to you.
  • Guards won't frisk you so often.
  • Your horse shouldn't get stuck when jumping fences.
  • Horse items are cleaned along with player items in bathhouses.
  • You can see when looking at a bed whether it will save your game.
  • You can sleep on beds without having to sit down first.
  • Levelling up stealth by sneaking past enemies is more consistent.
  • Sneaking past sleeping NPCs is now easier.
  • Some easily accessible trunks with extremely good loot have been removed.
  • Cave mushrooms can now be found in many other damp places.
  • You can no longer autocook potions that you haven't brewed by hand at least once before.
  • German voiceovers will no longer cut off in mid-sentence in cutscenes.
  • (PC only) It is now possible to select different types of anti-aliasing.
  • (PC only) It is now possible to set VSync to 30 or 60, or disable it completely.
  • (PC only) Steam Cloud saving enabled.
  • And over 300 other fixes in various quests.

    Performance improved:
  • LoD switching tweaked, reducing pop-in and improving texture streaming.
  • Stuttering in some areas reduced.
  • Slightly smoother framerate on Vsync 30. (Consoles and some PCs)

  • Improved lockpicking:
  • New interface design makes it much easier to hold the sweet spot while turning the lock.
  • Easy and Very Easy trunks are now easier to lockpick when playing with controller. (Mouse difficulty unchanged)

    Improved pickpocketing:
  • You will no longer get caught if you stop at the beginning of the minigame. (Unless someone sees you)
  • The risk indicator is now much more precise. When green, you are sure not to get caught.

    Late game player strength tweaked:
  • Some combat perks that were unintentionally overpowered were tuned down.
  • Weapons scale less with high-level stats.
  • It should now be much harder to kill high-level enemies with one hit. (Unless they're helmetless. Stupid Runt...)

    Other combat system tweaks:
  • "Untargeted attack" exploit fixed.
  • Enemy combat archery AI improved.
  • Guards now react to combat more aggressively.
  • And many other minor tweaks.
  • » Reacties [2]

    Auteur: DaniŽl de Zwart op zaterdag 10 maart 2018 om 18:30:16

    Nieuwe trailer: Burnout Paradise Remastered - The Race Is On Official Trailer

    » Reacties [3]

    Auteur: DaniŽl de Zwart op zaterdag 10 maart 2018 om 18:30:44

    Nieuwe trailer: SoulCalibur 6 - GrÝh Showcase Trailer

    » Reacties [0]

    Auteur: DaniŽl de Zwart op zaterdag 10 maart 2018 om 18:30:27

    Bethesda breidt imperium uit door BattleCry Studios over te nemen

    Bethesda maakt bekend dat het een bestaande ontwikkelstudio heeft overgenomen, namelijk BattleCry Studios. De ontwikkelaar is direct omgedoopt tot Bethesda Game Studios Austin - het bedrijf is immers gevestigd in Austin - en is hiermee de derde studio onder de Bethesda Game Studios-banier.

    Voorheen werkte de ontwikkelaar aan BattleCry, die in de ijskast was gezet omdat het bedrijf aan andere projecten meewerkte. Zo hielp BattleCry Studios aan diverse onderdelen van DOOM. Aan het roer van de studio blijft Doug Mellencamp staan en binnen de organisatie zal er weinig veranderen.

    We're excited to join Bethesda Game Studios and look forward to working together on some of the industry's most exciting new games. Austin's incredible game development scene and talent will also allow us to push our games further than fans have imagined.

    Het is nog onbekend waar Bethesda Game Studios Austin aan werkt of aan gaat werken, maar het is aannemelijk dat de ontwikkelaar met een nieuwe grote game aan de slag gaat. Mellencamp zegt zelf dat ze samen gaan werken aan verschillende nieuwe games. Mogelijk wordt de studio alleen een extra hulpstuk bij nieuwe titels.

    » Reacties [1]

    Inloggen
    Zoeken

    Zoek resultaten:

    Advertentie
    GamersNET Radio Marathon 2018: Uur 7 en uur 8, maandag 15 januari 2018
    GN Kalender: Juni 2018
    Download de GamersNET Chrome-extensie en mis nooit meer een nieuwsbericht!
    Advertentie