Game nieuws van woensdag 13 juni 2018

Auteur: Amador Prado op woensdag 13 juni 2018 om 15:04:00

Nieuwe trailer: Fortnite: Battle Royale - E3 2018 Switch Reveal Trailer

» Reacties [0]

Auteur: Daniël de Zwart op woensdag 13 juni 2018 om 11:32:21

Nieuwe trailer: Octopath Traveler - E3 2018 Gameplay Trailer

» Reacties [0]

Auteur: Wester Wagenaar op woensdag 13 juni 2018 om 11:33:56

Nieuwe trailer: Dragon Ball FighterZ - Nintendo Switch E3 2018 Trailer

» Reacties [0]

Auteur: Amador Prado op woensdag 13 juni 2018 om 11:37:45

Nieuwe trailer: Super Smash Bros. Ultimate - E3 2018 Reveal Trailer

» Reacties [3]

Auteur: Amador Prado op woensdag 13 juni 2018 om 00:17:48

Waarom Sony wederom een sterke E3-persconferentie had

We hebben nu alle persconferenties gehad van de E3 2018 en er wordt natuurlijk weer druk gespeculeerd wie de E3 ‘gewonnen’ heeft. Een nogal nutteloze, maar boeiende discussie om te volgen, want we lijken het dit jaar maar niet eens te worden met elkaar. Vooral de persconferentie van Sony wordt heel wisselend ontvangen, maar laat mij dan diegene zijn die uitlegt waarom PlayStation 4 anders, maar wederom erg sterk was.

De meest gehoorde klacht die ik op social media tegenkom is de kleine hoeveelheid trailers en behandelde games, vooral als je het vergelijkt met het third-party trailerfeest van Microsoft. Sony heeft ook van te voren aangegeven dat ze het rustig aan gaan doen en dat vier games uitgebreid worden behandeld; Spider-Man, Ghosts of Tsushima, The Last of Us Part II en Death Stranding. De keuze om het over een andere boeg te gooien is zowel slim als noodzakelijk.


De meeste first-party studios van Sony zijn momenteel al druk aan het werk met een grote titel of hebben er net eentje afgerond. De eerder genoemde vier titels samen met Days Gone en Dreams zijn nog vol in ontwikkeling en het afgelopen anderhalf jaar zijn onder andere Horizon Zero Dawn, Detroit: Become Human, Shadow of the Colossus, Knack 2, Gran Turismo Sport en natuurlijk God of War al uitgekomen. Tel daar nog console exclusives als Ni No Kuni 2: Revenant Kingdom, Nioh en Persona 5 bij op en je houdt maar weinig studio’s over die met nieuwe games kunnen beginnen.

Als je weinig nieuwe, exclusieve games hebt om te laten zien als consoleboer, dan kun je dat op twee manieren oplossen. Heel veel derde partijen in je persconferentie toelaten om de show te vullen met algemene (hele toffe) aankondigingen of uitgebreid ingaan op je eigen materiaal. Eerstgenoemde manier zagen we bij Microsoft en Sony besloot dieper op haar eigen producten in te gaan.


E3 is dus de perfecte plek om je eigen content uitgebreid in het zonnetje te zetten en dit is precies wat Sony, misschien wat noodgedwongen, deed dit jaar. Mooie nieuwe gameplaybeelden voor je exclusieve games, met Ghost of Tsushima, Death Stranding en The Last of Us Part II die hun gameplaydebuut maken. Overtuigende beelden waarmee je zieltjes kan winnen en je games mee verkoopt.

Ook blijft Sony achter PlayStation VR staan, want wederom zijn er toffe exclusieve VR-titels aangekondigd als Trover Saves the Universe, Ghost Giant, Déraciné en Resident Evil 2. Ondanks dat Sony eerlijk heeft toegegeven dat ze de verkoopcijfers van de VR-bril tegen vindt vallen, blijft het bedrijf toch doorgaan met het project. En ondanks dat bijna alle studio’s bezet lijken te zijn, is er ook nog een teaser gedropt voor Nioh 2.


Het enige wat je Sony kan verwijten, is dat alleen Spider-Man een releasedatum heeft momenteel. Al denk je aan de andere kant, zolang je geen datum weet kan je ook niet worden teleurgesteld als de game wordt uitgesteld. Ook was het begin van de persconferentie vrij raar, aangezien ze begonnen in een partytent met een veel te lange banjosolo om vervolgens een interview te houden tussen allemaal Sony-medewerkers om de tijd een beetje te rekken. Na deze zelfbevrediging was de kwaliteit van de persconferentie gelukkig weer een stuk beter.

Natuurlijk is het ook een kwestie van hoge verwachtingen hebben en als je dacht dat Sony weer net zoveel nieuw materiaal zou knallen als voorgaande twee jaar dan snap ik de teleurstelling wel. Het perspraatje van dit jaar was een stuk korter en veel minder bombastisch, maar de Sony-studio’s zijn eenvoudigweg momenteel bezig of net klaar.


De E3 van dit jaar is een soort van tussenjaar voor Sony en qua opzet ook heel anders dan voorgaande jaren. Na de stortvloed aan exclusieve gamereleases van afgelopen anderhalf jaar, is het nu even rustig tot volgend jaar. Met Spider-Man als een leuke zoethouder hoopt PlayStation in 2019 de draad weer op te pakken beginnend met Days Gone en de andere games die deze E3 uitgebreid zijn uitgelicht. En als we de beelden zo zagen, dan lijkt dit helemaal goed te komen.

» Reacties [44]

Auteur: Peter Bouwman op woensdag 13 juni 2018 om 04:32:16

RAGE 2 | Preview



Het heeft lang geduurd, maar eindelijk komt er een nieuwe RAGE naar ons toe. In de lente van 2019 is het zover en wij mochten al even aan de slag met deze knotsgekke shooter.

Lees de preview.

» Reacties [3]

Auteur: Peter Bouwman op woensdag 13 juni 2018 om 04:34:45

The Elder Scrolls Blades | Preview



Een van de grootste verrassingen van de E3 was ongetwijfeld The Elder Scrolls Blades. Een volledige TES-ervaring voor de smartphone. Hoe mooi is deze game eigenlijk? En hoe speelt het eigenlijk? Peter speelde de game.

Lees de preview.

» Reacties [0]

Auteur: Wester Wagenaar op woensdag 13 juni 2018 om 11:55:47

Octo Expansion van Splatoon 2 verschijnt morgen; nieuwe amiibo op komst

Verrassing! Waar eerder de Octo Expansion, een digitaal uitbreidingspakket voor Splatoon 2, nog "deze zomer" zou worden uitgebracht, is gisteren bekendgemaakt dat de DLC deze donderdagochtend al verschijnt. Nintendo kondigde de releasedatum plotseling aan tijdens de Splatoon 2 World Championships op de E3.


De Octo Expansion laat je in de glibberige huid kruipen van Agent 8, een Octoling die zich een weg moet kliederen door tachtig ondergrondse testfaciliteiten in een nieuwe singleplayercampagne. Wanneer je de campagne uitspeelt, kun je als Octoling multiplayer-gevechten aangaan. Bij aanschaf ontvang je bovendien direct al uitrusting met een Octo-thema die in de multiplayer is te gebruiken. De uitbreiding kost 19,99 euro en wij waren er in onze preview zeker over te spreken.

Nintendo komt ook met drie nieuwe Splatoon-amiibo die hieronder zijn te bewonderen. Verder zal het schiet- en kliederfestijn ook het komende jaar uiteraard weer van gratis updates worden voorzien, waardoor we kunnen rekenen op nieuwe wapens en andere zaken om onze multiplayer-belevingen vers te houden.

» Reacties [0]

Auteur: Wester Wagenaar op woensdag 13 juni 2018 om 11:28:00

Nieuwe trailer: Splatoon 2 Octo Expansion - E3 2018 Releasetrailer

» Reacties [0]

Auteur: Tom Kauwenberg op woensdag 13 juni 2018 om 12:39:13

Ninja Theory verklaart overstap naar Microsoft Studios

Zoals al vreugdevol onthuld tijdens de Xbox E3 Media Briefing, won Microsoft Studios deze week maar liefst vijf nieuwe ontwikkelstudio's aan. Een daarvan was opvallend genoeg Ninja Theory, die gamers vooral kunnen kennen van games als Heavenly Sword, Enslaved: Odyssey to the West en recentelijk nog Hellblade: Senua's Sacrifice. De kleinschalige Britse studio verklaart nu waarom het team specifiek voor deze acquisitie gekozen heeft.

Middels een eigen YouTube-video schetst het team van Ninja Theory de kwestie waarin zij zich verkeerde, en hoe Microsoft daar mogelijk een uitkomst voor kan bieden:


Ninja Theory verklapt daarbij dat de studio gedurende een aantal jaar niet bepaald lekker wilde vlotten. Zo erg zelfs, dat een faillissement wellicht in het verschiet lag. Het bedrijf was te groot om een succesverhaal als indie-ontwikkelaar te vormen, maar te klein om echt AAA-geweld te kunnen leveren. Rond die tijd verzopen tientallen studio's in de schulden, maar Ninja Theory wist nipt te overleven. Net lang en winstgevend genoeg om Hellblade bij elkaar te kunnen schoppen, die vervolgens weer onthaald werd met sterke verkopen en talloze bekroningen van critici en massa's gamers.

Om te voorkomen dat Ninja Theory alsnog kopje onder zou kunnen gaan, werd de samenwerking met Microsoft een feit. Ninja Theory benadrukt daarbij wel dat de keuze voor Microsoft Studios vooral werd genomen om de creatieve vrijheid intact te houden. Het Britse team wil zich vooral focussen op het leveren van unieke ervaringen in games, zonder daarbij continu te moeten letten op een vaste cashflow. En juist daarin belooft het Microsoft te voorzien.


Onder Microsoft Studios krijgt Ninja Theory volledige creatieve vrijheid én toegang tot Microsofts subdivisies en expertise in bijvoorbeeld marketing, technologie en research, alsmede de uitbundige ervaring van andere Microsoft Studios, waaronder het evenals in Engeland gevestigde Rare. Nu resteert enkel nog de vraag wát de Britten daarmee precies van plan zijn. De hoop is vooral dat we dit jaar nog te horen (of te zien) krijgen wat het volgende project van de Hellblade-makers zal zijn...

» Reacties [9]

Auteur: Mike Gevers op woensdag 13 juni 2018 om 15:10:06

Meer informatie bekend over Cyberpunk 2077 via E3-demo

Bron: PC Gamer
Tijdens de Xbox Media Briefing op de E3 werden we eindelijk verwend met de eerste beelden van Cyberpunk 2077, waarin ook nog eens een geheime boodschap verwerkt was met meer informatie. Inmiddels druppelen de details over het spel van de beursvloer, waar een speelbare demo wordt getoond.

Zo weten we nu bijvoorbeeld dat Cyberpunk een first-person-perspectief kent, waarbij de voertuigen in de derde persoon of eerste persoon kunnen worden bestuurd. Ontwikkelaar CD Projekt RED noemt de game een first-person RPG en heeft het liever niet over een FPS. Er zullen dan ook tal van statistieken en customisations aanwezig zijn die van invloed zijn op je wapens en skills. In zekere zin doet Cyberpunk 2077 een beetje denken aan RPG-shooters als Destiny 2 of The Division, waarbij er een health bar boven vijanden verschijnt en rondvliegende getallen die tonen hoeveel schade je hen toebrengt.


Daarnaast is er wat bekend over de protagonist in de game, genaamd V. Deze naam is natuurlijk uiterst genderneutraal, en niet zomaar: je kunt er in Cyberpunk 2077 voor kiezen om te spelen als man of vrouw. Als speler kun je V vervolgens uitdossen met allerlei verschillende gadgets die van invloed zijn op hoe je je geschillen met tegenstanders uitvecht: ga je voor een soort cyberninja, met vaardigheden als wall run en melee-aanvallen die vijanden in één klap omleggen, of ga je meer op de defensieve toer?

V wordt bovendien vergezeld door Jackie, een boom van een kerel die flink zijn mannetje in vuurgevechten. Zo kan hij auto's optillen om die te gebruiken als schild tegen vijandig vuur. Hoewel het niet bekend is of je ook andere partners kunt kiezen, lijkt Jackie een belangrijke rol te spelen in het verhaal.

Hetzelfde geldt voor de dialogen: er zijn tal van statistieken, abilities en augments beschikbaar die beïnvloeden hoe je gesprekken met andere personages verlopen. Ook kun je het achtergrondverhaal van V aanpassen, wat ook weer allerlei invloeden heeft op het verloop van het verhaal en dialogen. Natuurlijk wil CD Projekt RED niet té veel kwijt over dit aspect, aangezien deze informatie gevoelig is voor spoilers.


Dan nog wat weetjes over de spelwereld, genaamd Night City. Deze fictionele stad ligt in Noord-Californië en is opgedeeld in zes districten. Die verdeling wil echter niet zeggen dat de wereld van Cyberpunk 2077 geen open wereld kent: je kunt gewoon tussen de districten reizen, zonder ook maar enige laadtijd. Om je te helpen je door deze enorme wereld te verplaatsen, zullen er veel verschillende voertuigen in de game zitten, hoewel nog niet bekend is om wat voor vehikels het zal gaan.

Daarnaast is de wereld in Cyberpunk 2077 behoorlijk interactief. Zo kun je bijvoorbeeld advertenties in de game aanraken, waarna je het aanwijzingen in de HUD krijgt om het aangeprijsde product te kopen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de weg naar een frisdrankautomaat als je reclame ziet voor een drankje dat je health langzaam laat regenereren.

Tot slot heeft Eurogamer quest designer Patrick Mills mogen interviewen, waarbij onder meer werd gevraagd naar een eventuele multiplayer-modus. Mills antwoordde dat CD Projekt RED zich momenteel richt op de singleplayer-ervaring, hoewel het bedrijf al wél bezig is met het ontwikkelen van multiplayer-technologie (waarvoor de Poolse overheid zelfs zeven miljoen aan subsidie heeft uitgetrokken). Mills sluit niet volledig uit dat er na de release van Cyberpunk 2077 een multiplayer-component wordt ingevoerd, maar áls dat gebeurt, is die sowieso niet beschikbaar op het moment dat de game wordt verscheept.

Heb je de beelden van Cyberpunk 2077 gemist? Check de trailer dan vooral hieronder! Afhankelijk van je baas kan de video gelden als Not Safe For Work.

» Reacties [5]

Auteur: Wester Wagenaar op woensdag 13 juni 2018 om 16:25:17

Nieuwe gameplay: Jump Force - Gameplay Session #2 (Zoro vs Sasuke)

» Reacties [0]

Auteur: Wester Wagenaar op woensdag 13 juni 2018 om 16:26:47

Nieuwe gameplay: Jump Force - Gameplay Session #3 (Sasuke vs Zoro)

» Reacties [0]

Auteur: Peter Bouwman op woensdag 13 juni 2018 om 16:30:58

Metro Exodus | Preview



Metro Exodus wist tijdens de E3 2017 vriend en vijand te verbazen met diens prachtige graphics. Nu, een jaar later, mocht onze Peter in Londen op een Xbox One X ervaren hoe waarheidsgetrouw dat was...

Lees de preview.

» Reacties [1]

Auteur: Tom Kauwenberg op woensdag 13 juni 2018 om 16:31:02

Octopath Traveler | Preview



Een klassieke JRPG in een modern jasje? Square Enix en Nintendo flikken het met Octopath Traveler, exclusief voor de Switch. Wordt dat weer nostalgische ploegen? We baanden alvast paden voor een preview.

Lees de preview.

» Reacties [0]

Auteur: Tom Kauwenberg op woensdag 13 juni 2018 om 16:56:51

Game-documentaire geeft meer inzicht over ontstaan Fallout 76

Bron: Noclip
Wellicht nog niet bekend bij iedere gamer op aarde, maar voor sommigen zeker de moeite waard: de gecrowdfunde game-documentaires van Noclip. Kort nadat het productiebedrijf een uitgebreide video wijdde aan de geschiedenis van Bethesda, werd op de E3 2018 vanzelfsprekend het gloednieuwe Fallout 76 uit de doeken gedaan. Toevalligerwijs was Noclip dus ook gedurende dát ontwikkelproces al intern aanwezig bij Bethesda zelf, die het videoteam vervolgens groen licht gaf de conceptie van het nieuwe spel te documenteren.

Wil je dus meer weten over het denk- en productieproces van het pas kortgeleden onthulde Fallout 76, die nota bene pas 14 november zal verschijnen? Dan zal onderstaande Making of Fallout 76-documentaire je daarin absoluut voorzien. Met bijna veertig minuten aan unieke beelden en behind closed doors interviews, krijg je een aardig beeld mee van hoe Bethesda deze unieke (online) game tot stand wil brengen:


Noclip maakt game-documentaires als deze onafhankelijk van grote reclamebedrijven en houdt ze gratis zichtbaar op YouTube door de giften van geïnteresseerden. Mocht je zelf (financiële) steun uit willen dragen, dan kan dat via hun officiële website of de Noclip Patreon-pagina.

» Reacties [0]

Auteur: Mike Gevers op woensdag 13 juni 2018 om 17:10:32

Ghost of Tsushima krijgt bij release wel een HUD

Bron: VG24/7
Tijdens de persconferentie van Sony op de E3 werden prachtige gameplaybeelden getoond van Ghost of Tsushima. Een deel van wat dit zo prachtig maakte, was het compleet ontbreken van een HUD: geen health bars, geen wapenicoontjes, helemaal niets, alle aandacht ging naar de grafische pracht. Wanneer het spel verschijnt, zijn deze elementen echter wél aanwezig, hoewel veel gamers ongetwijfeld hoopten dat dit niet zo was.


Volgens Chris Zimmerman van ontwikkelaar Sucker Punch werd Ghost of Tsushima zonder HUD gepresenteerd om de kijker zo min mogelijk af te leiden en om vragen te vermijden die (nog) niet officieel kunnen worden beantwoord. Het was niet de bedoeling om spelers het idee te geven dat het spel geen HUD zou krijgen. Wel zegt Zimmerman dat de HUD niet ál te nadrukkelijk aanwezig zal zijn.

This isn’t going to be a UI heavy game, it’s not like there’s crap all over the screen. But this isn’t an artistic statement. We take it out because otherwise I have to explain it all. We wanted to make sure the demo we’re showing is as distraction-free as possible.

There will be UI on screen. Because there are some things like reminding the player what their current objective is that are best done by putting text on the screen.

It’s been an accidental experiment. This was not an intentional thing to confuse people about whether we had no UI or not. One of the things that’s fun about E3 is you take the vision you had and put it in front of people and see what the reaction is.

We’re not going to be UI free but we may end up pulling back and figuring out ways to make it less intrusive than it already is.

Ghost of Tsushima is nog niet voorzien van een releasedatum, maar wel weten we dat de game exclusief verschijnt voor PlayStation 4.

» Reacties [2]

Auteur: Wester Wagenaar op woensdag 13 juni 2018 om 17:20:45

Nintendo verklaart afwezigheid Metroid Prime 4 op E3

Het internet - of althans, de plekken waar Nintendo-liefhebbers hangen - ontplofte toen Nintendo vorig jaar Metroid Prime 4 op de E3 aankondigde. Het enige dat toen werd getoond was een logo en de rest van het jaar bleef het angstvallig stil. De verwachting was dat we tijdens Nintendo's E3-presentatie de eerste beelden van de vierde Metroid Prime gingen zien, maar het mocht niet zo zijn. GameInformer sprak met Nintendo en leerde waarom het spel de E3 van 2018 overslaat.


In een gesprek met Nintendo of America's senior product manager Bill Trinen en localization manager Nate Bihldorff werd uitgelegd dat Metroid Prime 4 nog niet in een staat verkeerd dat het mensen omver zal blazen. Wanneer Nintendo denkt dat dit wel het geval is, laten ze meer van het spel zien.

GameInformer: Is there anything you can say about Metroid Prime 4? Is there a reason it wasn’t at the show this year?

Trinen: It’s still in development.
Bihldorff: But yeah, we’re not featuring it at E3 this year.
Trinen: I think the main thing is, as people have probably realized by now – we show things when we think we’re ready to show them. And when we think we’re ready to show Metroid Prime, we’ll show Metroid Prime.

Maar waarom dan de onthulling met het logo als Metroid Prime 4 duidelijk nog niet af is? Nintendo lijkt in een vervolgvraag te bevestigen dat het bedrijf de noodzaak voelde om indruk te maken, zelfs met games die pas net in ontwikkeling traden en pas over enkele jaren in de winkels uitkomen. Het was immers het eerste jaar van de Nintendo Switch en consumenten moesten overtuigd worden. Dat is gelukt.

GameInformer: More than a logo?

Trinen: [Laughs] Last year was the first year for Switch at E3, so we took a bit of a departure from our usual approach to E3, which is to focus on more near-term stuff. Last year, because it was the first year for the hardware, we looked at things that were maybe a little further out. This year, you can see pretty clearly, we’re back to focusing on the near-term. We’ll have more to share with Metroid Prime 4 when we have something we think is going to wow people.

Wanneer Metroid Prime 4 uitkomt weten we dus overduidelijk nog niet. Buiten hardnekkige geruchten dat Bandai Namco Singapore het spel in ontwikkeling heeft, weten we niets, noppes, nada over de nieuwste avonturen van Samus Aran. Behalve dat hij ooit komt dus.

» Reacties [3]

Auteur: Wester Wagenaar op woensdag 13 juni 2018 om 17:48:58

Super Smash Bros. Ultimate draait op 60Hz; ondersteunt Wii U GameCube Adapter

Nintendo heeft op de Japanse website van Super Smash Bros. Ultimate een aantal interessante details geplaatst omtrent de nieuwste telg in de familie. Zo weten we nu dat Super Smash Bros. Ultimate op 60fps draait, zowel docked als in de tabletop- en handheld-modus. Docked bedraagt de resolutie 1080p; de draagbare speelstijlen leveren een 720p-resolutie op.


Dat we Joy-Cons, Nintendo Switch Pro-controllers en GameCube-controllers kunnen gebruiken om Ultimate te spelen, was bekend, maar Nintendo deelt ook mee dat de GameCube Adapter die ten tijde van Super Smash Bros. for Wii U werd uitgebracht compatibel is met de Nintendo Switch. Nintendo zal nieuwe adapters én een GameCube-controller met een nieuw design uitbrengen om aan de nieuwe vraag te voorzien.

Tot slot hebben we nog wat nieuwe screenshots van nieuwkomers Inkling Girl/Boy, Daisy en Ridley. De laatste twee personages werden tijdens Nintendo's E3-presentatie onthuld.

Bekijk de screenshots.

» Reacties [0]

Auteur: Tom Kauwenberg op woensdag 13 juni 2018 om 18:35:00

Nieuwe trailer: Wolfenstein: Cyberpilot - E3 2018 Announce Trailer

» Reacties [0]

Auteur: Tom Kauwenberg op woensdag 13 juni 2018 om 18:38:46

Word zelf een Panzerhund in VR met Wolfenstein: Cyberpilot

Jammer genoeg wist de virtual reality spin-off van Wolfenstein 2: The New Colossus het niet meer te redden in de Bethesda E3 Showcase, maar een dagje later werd deze alsnog onthuld. Wolfenstein: Cyberpilot laat je in VR nazi's verslinden en verbranden, met nota bene hun eigen wapentuig.

In Cyberpilot stap je in de schoenen van een rebelse hacker, zo'n twintig jaar na de gebeurtenissen van Wolfenstein 2. De VR-game laat je in het specifiek Parijs bevrijden van het nazi-regime, door de controle te nemen over Duitse oorlogsmachines zoals de iconische Panzerhund, maar ook legio andere technische foefjes.


In tegenstelling tot Bethesda's eerdere VR-inzet, probeert Cyberpilot niet de volledige Wolfenstein-ervaring om te zetten naar de virtuele wereld. Wat dat betreft, breekt de insteek met bijvoorbeeld met The Elder Scrolls V: Skyrim VR en Fallout 4 VR.

Heel veel meer over Wolfenstein: Cyberpilot is tot dusver niet uit de doeken gedaan. Voor nu moeten we het vooral doen met de aanvankelijke onthullingstrailer en een releaseperiode die ergens in 2019 zal komen te liggen.


Op de E3 2018 is Wolfenstein: Cyberpilot al speelbaar en wel. We houden onze vingers gekruist voor een extra tijdslot bij onze correspondenten te Los Angeles, Peter en Marcel...

» Reacties [0]

Auteur: Peter Bouwman op woensdag 13 juni 2018 om 18:51:39

Shadow of the Tomb Raider | Preview



Voor de derde keer mogen we aan de slag met de reboot van Tomb Raider. Shadow of the Tomb Raider is vooral veel grootser en uitgebreider en bevat daarnaast veel meer tombes. Intense actie is waar Peter van houdt.

Lees de preview.

» Reacties [5]

Auteur: Daniël de Zwart op woensdag 13 juni 2018 om 21:42:10

Ghost of Tsushima krijgt ook Japanse voice-overs

Ghost of Tsushima krijgt gewoon Japanse voice-overs. Toen de game op de E3-persconferentie van Sony PlayStation eindelijk werd voorzien van gameplay, werd alvorens de trailer startte op de redactie geopperd dat er wel Japanse voice-overs in moesten zitten. Dit was echter niet het geval, want de dialogen waren namelijk in het Engels. De game van ontwikkelaar Sucker Punch, bekend van de inFamous-franchise, speelt zich af in het feodale Japan en jij speelt met een Samoerai. Japanse stemmen klinken daarom logisch en niet alleen op de redactie, ook op internet uitten gamers hun ongenoegen over de Engelstalige voice-overs.

Maar er is dus goed nieuws, want in een interview met Sucker Punch is bekendgemaakt dat Ghost of Tsushima ook gewoon Japanse voice-overs krijgt. De vraag werd afgelopen jaar al gesteld, maar er kon toen nog geen antwoord op worden gegeven.


Tevens kregen media op de E3 de demo van het spel te spelen in het Japans, met Engelse ondertiteling. De ontwikkelaar wil gamers graag de kans geven Ghost of Tsushima te ervaren met een accurate representatie van het Japan in de 13e eeuw.

Ghost of Tsushima verschijnt exclusief voor de PlayStation 4. Een releasedatum is nog onbekend.

» Reacties [5]

Auteur: Akeo Kuipers op woensdag 13 juni 2018 om 11:17:00

Assassin's Creed Odyssey | Video Preview

» Reacties [4]

Auteur: Akeo Kuipers op woensdag 13 juni 2018 om 11:21:00

Battlefield 5 | Video Preview

» Reacties [1]

Inloggen
Zoeken

Zoek resultaten:

Advertentie
GamersNET Radio Marathon 2018: Uur 7 en uur 8, maandag 15 januari 2018
GN Kalender: Juni 2018
Download de GamersNET Chrome-extensie en mis nooit meer een nieuwsbericht!
Advertentie