Wat zien jullie graag anders aan het Forum!
  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    GamersNET.nl Forumindex -> Suggesties en feedback
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Neolite
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2015 13:53    Onderwerp: Wat zien jullie graag anders aan het Forum! Reageren met citaat Back to top

Hallo forumgebruikers en mede GamersNET leden,

Al geruime tijd is er wat frictie tussen verschillende groepen op het forum. Wij(ik in ieder geval) zien dit graag opgelost op een voor iedereen prettige manier. Daarom vragen wij het volgende aan jullie.

Wat zien jullie graag anders? Wanneer is er volgens jullie een grens overschreden? Wat vinden jullie wel kunnen en wat niet?

Neolite wink.png

Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
GN Ads
Ad

Geplaatst: 13 Aug 2015 13:53    Onderwerp: Advertentie Back to top

Talska
GN "Commander"
GN

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2015 17:11    Onderwerp: Reageren met citaat Back to top

Ik mis de gamers mentaliteit.

Maar ja dat is niet echt feedback. Toch kan ik er kwaad over worden.

Jullie niet de mods maar de mensen achter GN moeten echt meer op gamers reageren dan zelf iets opzetten. Ik game normaal 10 uur per dag, soms wel eens meer.

Active kritische gamer...Twitter: @Talska86

Profiel bekijken Stuur privébericht
Alias
GN "Unforgettable"
GN

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2015 18:52    Onderwerp: Reageren met citaat Back to top

Ik vind het juist wel onder feedback vallen Talska, alleen is me niet helemaal duidelijk wat je ermee bedoeld. Op welke manier moeten de mensen van GN wat meer op gamers reageren?

Ik kom Harambe wreken
MvdM November
MvdM November

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2015 20:03    Onderwerp: Reageren met citaat Back to top

Ik zou graag willen dat Neolite uitlegt waarom het nodig is om berichten te verwijderen van mensen die het niet met een mod eens zijn (en er inhoudelijk op in gaan). Ik snap ook niet waarom ik nu een waarschuwing op mijn naam heb staan. Ik kom hier niet om ruzie te maken maar ik vind het onzin dat het tot zoiets moet komen. Dan ben je als moderator gewoon heel slecht bezig

Ariose
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2015 20:15    Onderwerp: Reageren met citaat Back to top

Ik kan wel toelichting geven op waarom die berichten zijn verwijderd aangezien ik dit zelf heb gedaan (teminste dat denk ik, heb één bericht van jou verwijderd). Op het moment dat er een moderator een topic weer op de rails probeert te krijgen verwachten we ook dat dit gebeurd. Anders kunnen we bezig blijven met een potentieel hopeloze discussie. Iets wat niet verboden is, maar wat we niet in dat topic willen hebben. Dit is beter op te lossen via of PM of als dat echt niet lukt via een nieuwe discussie elders op het forum. Bijvoorbeeld hier bij feedback.

3333/3333
GN "Sniper Elite"
GN

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2015 20:35    Onderwerp: Reageren met citaat Back to top

Ariose schreef:
Iets wat niet verboden is, maar wat we niet in dat topic willen hebben.

Dat is niet echt een duidelijke regel nu, het mag wél maar...?

Ik zou zeggen laat mensen discussiëren en een beetje ruzie maken. Als iemand grote onzin uitkraamt gewoon laten staan, kan iedereen zien waarmee ze te maken hebben. Laat mensen lekker kritiek op elkaar geven, zolang er geen ziektes/doodwensen aan te pas komen. Maak je niet druk over dat een post per se inhoudelijk moet zijn, mensen willen ook gewoon lol hebben.

Wat er nu gebeurd is dat mods bans uitdelen of posts verwijderen omdat ze bepaalde kritiek niet prettig vinden, een discussie niet kunnen winnen of het in hun ogen niet inhoudelijk genoeg is.

Een ander advies zou kunnen zijn; zoek nieuw bloed. Geef enthousiaste (nieuwe) bezoekers een kans om moderator te worden en kick de oude garde die niks anders doet dan af en toe een post verwijderen zonder actief deel te nemen op het forum. (SNOWIE en Ariose bijvoorbeeld)

Laatst aangepast door 3333/3333 op 13 Aug 2015 20:40; in totaal 1 keer bewerkt

Alias
GN "Unforgettable"
GN

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2015 20:40    Onderwerp: Reageren met citaat Back to top

Erik Rommel schreef:
Ariose schreef:
Iets wat niet verboden is, maar wat we niet in dat topic willen hebben.

Dat is niet echt een duidelijke regel nu, het mag wél maar...?

Is toch vrij duidelijk wat hiermee bedoelt word? Het mag wél maar niet in het betreffende topic waar die posts verwijderd worden nadat er gevraagd is weer on-topic te gaan. In dat geval ben je gewoon vrij om een topic aan te maken waar je de discussie kunt aanwakkeren / voortzetten.

3333/3333
GN "Sniper Elite"
GN

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2015 20:42    Onderwerp: Reageren met citaat Back to top

Maar wat is nu precies het probleem als een topic een tijdje off-topic gaat?

Alias
GN "Unforgettable"
GN

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2015 21:23    Onderwerp: Reageren met citaat Back to top

In principe is dat geen groot probleem en zal dat tot op zekere hoogte ook gewoon worden toegelaten, maar wanneer een moderator merkt dat het gesprek langdradig kan/gaat worden of naar zijn inzien geen bijdrage (meer) heeft aan het betreffende topic mag er toch gewoon verzocht worden om weer terug on-topic te gaan? Kleine moeite om een nieuw topic aan te maken om daar verder te gaan mocht je dat nodig vinden of zie ik dat verkeerd?

Phil
GN "Die Hard"
GN

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2015 21:24    Onderwerp: Reageren met citaat Back to top

Omdat je dan het doel van een forum mist. Als je niet on-topic blijft, kun je net zo goed alles in één topic gooien. Wil je een off-topic discussie voeren, is het beter dat even in een apart topic gooien.

Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken MSN Messenger
Neolite
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2015 22:04    Onderwerp: Reageren met citaat Back to top

Ikspeelnooitpokemon schreef:
Ik zou graag willen dat Neolite uitlegt waarom het nodig is om berichten te verwijderen van mensen die het niet met een mod eens zijn.

Indien je problemen hebt met een moderatie die op jou van toepassing is kan je dit via p.m bespreken. Dit topic is bedoeld voor de problemen in algemene zin. (Teamspeak kan trouwens ook wink.png )

Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Ik kom Harambe wreken
MvdM November
MvdM November

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2015 22:53    Onderwerp: Reageren met citaat Back to top

Neolite schreef:
Ikspeelnooitpokemon schreef:
Ik zou graag willen dat Neolite uitlegt waarom het nodig is om berichten te verwijderen van mensen die het niet met een mod eens zijn.

Indien je problemen hebt met een moderatie die op jou van toepassing is kan je dit via p.m bespreken. Dit topic is bedoeld voor de problemen in algemene zin. (Teamspeak kan trouwens ook wink.png )

Je kan het ook hier uitleggen, het was een simpele vraag. Dit topic heeft geen zin als we zulke dingen via pm moeten bespreken

3333/3333
GN "Sniper Elite"
GN

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2015 22:59    Onderwerp: Reageren met citaat Back to top

Phil schreef:
Omdat je dan het doel van een forum mist. Als je niet on-topic blijft, kun je net zo goed alles in één topic gooien. Wil je een off-topic discussie voeren, is het beter dat even in een apart topic gooien.

Het doel van een forum is discussie. Maar zodra er op dit forum ergens een discussie ontstond vertelde moderators dat ze naar het 'discussietopic' moesten gaan. Laatste keer dat ik dit opmerkte is dat overbodige topic gelukkig ook direct verwijderd. Jullie wisten natuurlijk ook wel dat het nergens meer over ging.

Discussies kunnen overal ontstaan, maak je er niet zo druk over. En net als in het echte leven kunnen mensen soms een akkefietje hebben, laat het gaan, ga niet meteen met bans en waarschuwingen strooien.

Phil
GN "Die Hard"
GN

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2015 23:37    Onderwerp: Reageren met citaat Back to top

Erik Rommel schreef:
Jullie wisten natuurlijk ook wel dat het nergens meer over ging.

Ik vond dat topic juist wel fijn, maar dat terzijde.

Tuurlijk kunnen discussies ontstaan en dat is ook het leuke aan het internet, zoveel mensen zoveel meningen. Maar als er in een topic een grote discussie ontstaat wat ver buiten het topic gaat, is dat een enorme afknapper voor andere mensen om daar nog iets on-topic te posten, aangezien zo'n post helemaal wegvalt.

Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken MSN Messenger
PaNNa
The Hunter
The Hunter

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2015 23:43    Onderwerp: Reageren met citaat Back to top

Er kan altijd wel eens een off-topic discussie ontstaan, daar stoor ik mij zeker niet aan. Maar als het langdradig gaat worden is het normaal dat een mod gaat aansturen om terug on-topic te gaan. Er zijn mensen die zich hier aan storen als dit vaker gebeurd , en er zijn er die zich er niets van aantrekken. Als er dagelijks mensen off-topic gaan beginnen posten kan je net zo goed alles in één topic gooien zoals Phil al zei. Ik denk toch dat de bedoeling is naar de toekomst toe om het Forum netjes overzichtelijk te houden. Daar moet iedereen zijn steentje bijdragen als we dit willen bereiken.

3333/3333
GN "Sniper Elite"
GN

BerichtGeplaatst: 14 Aug 2015 11:21    Onderwerp: Reageren met citaat Back to top

Daar waar mensen hun mening uiten ontstaan discussies. Of het nu gaat om welk spel ze spelen, wat ze als laatst gekocht hebben of welke muziek zij luisteren. Denk eerder dat het constant afkappen van een discussie meer mensen er van weerhoud om nog eens wat te posten op dit forum, maar goed dat is mijn overtuiging.

Tenslotte zou ik de moderators voor willen stellen om minder moeilijk te doen over taalgebruik. Dan heb ik het niet over ziektes of scheldwoorden, maar over bijvoorbeeld kritiek of een mening die haaks staat op die van de moderator. Ik ga geen oude koeien uit de sloot halen, ik neem aan dat de bekende gezichten hier weten wat ik daarmee bedoel.

PaNNa
The Hunter
The Hunter

BerichtGeplaatst: 14 Aug 2015 11:40    Onderwerp: Reageren met citaat Back to top

Bij een van de laatste incidenten (die al verwijderd zijn) kon ik zien dat er tot 2 maal toe een mod genegeerd werd toen die aanstuurde terug on-topic te gaan. Eerlijk gezegt stoor ik mij er dan ook wel aan als dit gebeurd. En dan is het niet meer dan normaal dat er een waarschuwing uitgedeeld wordt. Een ban is er dan ook weer een beetje over imo

420blazeit
GN "Die Hard"
GN

BerichtGeplaatst: 14 Aug 2015 11:50    Onderwerp: Reageren met citaat Back to top

PaNNa schreef:
Bij een van de laatste incidenten (die al verwijderd zijn) kon ik zien dat er tot 2 maal toe een mod genegeerd werd toen die aanstuurde terug on-topic te gaan. Eerlijk gezegt stoor ik mij er dan ook wel aan als dit gebeurd. En dan is het niet meer dan normaal dat er een waarschuwing uitgedeeld wordt. Een ban is er dan ook weer een beetje over imo
Alstjeblieft zeg.. het is een gameforum geen schoolklas. Heb het idee dat sommige hier nogal machtsgeil zijn. Als er nieuwe mensen posten en die doen wat verkeerd leg dat dan gewoon ffe uit ipv gelijk het topic te sluiten en zo'n wijsneuzerig berichtje te plaatsen met een wink.png als afsluiting.

Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
PaNNa
The Hunter
The Hunter

BerichtGeplaatst: 14 Aug 2015 12:04    Onderwerp: Reageren met citaat Back to top

Hier op het Forum gelden er ook regels, net zoals in een schoolklas. Ik ben het wel met je eens dat ze helpen 'nieuwere' leden op een vriendelijke manier wegwijs maken.

Alias
GN "Unforgettable"
GN

BerichtGeplaatst: 14 Aug 2015 13:11    Onderwerp: Reageren met citaat Back to top

Erik Rommel schreef:
Tenslotte zou ik de moderators voor willen stellen om minder moeilijk te doen over taalgebruik. Dan heb ik het niet over ziektes of scheldwoorden, maar over bijvoorbeeld kritiek of een mening die haaks staat op die van de moderator. Ik ga geen oude koeien uit de sloot halen, ik neem aan dat de bekende gezichten hier weten wat ik daarmee bedoel.

Sorry dat ik het vraag, maar wat heeft taalgebruik te maken met een mening die haaks staat op die van een moderator? Je kunt gerust een mening hebben die haaks staat op die van een moderator mits je die verwoord met normaal taalgebruik. Naar mijn beleving is dat gewoon mogelijk zonder te schelden of personen te beledigen.

Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    GamersNET.nl Forumindex -> Suggesties en feedback Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 1 van 6

Ga naar: